Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Northug er best på skøyting. Dahl, Hetland, Kjølstad og Rønning er ikke like gode som Northug på skøyting. De fire jeg har nevnt, er ca. like jevne i begge stilarter. Northug er en sterkere skøyter, og i tillegg passer løypene i Liberec han perfekt. Bak Hattestad mener jeg at Northug er den som hadde hatt størst sjanse på denne sprinten.

Se på resultatlistene.

 

Du sier han er bedre, men har har ikke prestert bedre.

 

Northug kan være farlig rask, men han har enda til gode å vise at han holder en hel sprintkonkurranse.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Se på resultatlistene.

 

Du sier han er bedre, men har har ikke prestert bedre.

 

Northug kan være farlig rask, men han har enda til gode å vise at han holder en hel sprintkonkurranse.

Hvis vi skal se på resultatene, så må du gi oss resultatlister hvor Northug har deltatt. Ikke sammenlagtlister hvor Northug ikke har deltatt på halvparten av løpene en gang.

Lenke til kommentar
Northug er best på skøyting. Dahl, Hetland, Kjølstad og Rønning er ikke like gode som Northug på skøyting. De fire jeg har nevnt, er ca. like jevne i begge stilarter. Northug er en sterkere skøyter, og i tillegg passer løypene i Liberec han perfekt. Bak Hattestad mener jeg at Northug er den som hadde hatt størst sjanse på denne sprinten.

Se på resultatlistene.

 

Du sier han er bedre, men har har ikke prestert bedre.

 

Northug kan være farlig rask, men han har enda til gode å vise at han holder en hel sprintkonkurranse.

Northug har vært syk, og derfor ikke deltatt i mange sprintkonkurranser. Noen av de sprintene han har deltatt i, har kun vært gjennomkjøringer. Hvis han blir brukt i VM-sprinten, er jeg sikker på at han kan komme på pallen. ;)

Lenke til kommentar
Men Northug er en bedre skøyter enn de andre. Hvorfor bruke løpere som er svakere? Northug hadde nok gjort det veldig bra hvis han hadde satset om han hadde satset på sprintene. ;)

Hæ? Hvordan kan du si at han er bedre når så mange av de andre har slått ham? Det blir jo bare synsing når du ikke har resultater å vise til.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

Northug er verdens raskeste skiløper. Derfor bør han gå sprinten. Han er riktignok ikke en veldig klok taktikker, men han vant en sprin i tour de ski og vant sprinten sammenlagt i tour de ski i 2007 og har et par verdenscupseire.

Desverre har han en tendens til å falle :ermm:

 

Nå vet jeg ikke hvor mange sprintere vi får stille med, men la oss si at det 4. Da bør Hattestad, Hetland, Northug Dahl være de 4. Om det er tre bør Northug ta plassen til Dahl.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Hvem ellers er det som skal ta plassen til Northug da? Latterlig at Svartedal skal gå sprinten. Han burde gått 15 km. der han er medaljekandidat og Petter burde få gått sprinten, men landslagsledelsen er så jævla korka noen ganger...

Det er ikke latterlig i det hele tatt at Svartedal skal få gå sprinten. Han er regjerende mester på distansen, og har derfor friplass. Hva er latterlig med det? Vil du heller stille med fire løpere?

Grunnen til at Svartedal ikke får gå 15 km, er fordi han ikke er med i den norske troppen. Han har kun en friplass, og hvis han skal gå andre renn enn sprinten, må en annen løper fra troppen bli sendt hjem.

Lenke til kommentar

Nettopp, da bør fristen være rett før VM. Svartedal ble nummer 2 forrige helg, men får ikke gå pga. den fristen. Si meg, vil ikke Skinstad vinne medlajer?

 

Og ang. Northug igjen. Dere som sier han ikke har prestert, les denne artikkelen. Hvis de vraker han er det også fordi han ikke har imponert i rennene der landslagsledelsen har bestemt man må gjøre det selv om de vet at han er den raskeste av alle.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Nettopp, da bør fristen være rett før VM. Svartedal ble nummer 2 forrige helg, men får ikke gå pga. den fristen. Si meg, vil ikke Skinstad vinne medlajer?

 

 

 

Enig her ass. Har tenkt en del på dette. Slik opplegget er nå så er det kun de "faste" på laget som kan spisse formen og vite at de uansett får gå de distansene de vil. De som satser på enkeltdistanser, og ikke har store ambisjoner i verdenscupen o.l de hadde jo hatt den ultimate muligheten til å spisse formen, men de må være gode lange tider før VM i stedet....

 

Men det er nok ikke bare bare å ta ut laget heller.

 

But but, its not only only :)

Lenke til kommentar

Latias, DIN DUST!

 

Husker du jeg påstod vi kunne stille med mange løpere på fellesstarten for menn?

Du svarte at kun fire fra Norge fikk gå. Det er feil.

 

Løperne blir tatt ut både etter verdenscupen (vet ikke hvor mange, men ikke såmange som 30) og noen etter antall verdenscuppoeng i denne uka i Pangchang.

 

Foreløpig ser det kun ut til at Tora får gå kvinnenes fellesstart, mens det virker som både, Berger, Hanevold, Os, Hagle og Ole får gå mennenes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...