Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han ville jo være en soleklar favoritt med unntak av Hattestad...

Ville han?

 

Sprintverdenscupen 2009:

1. Ola Vigen Hattestad

2. Tor Arne Hetland

7. John Kristian Dahl.

15. Johan Kjølstad.

16. Eldar Rønning.

17. Petter Northug.

 

2008:

1. Hattestad.

3. Dahl.

4. Gløersen.

5. Hetland.

6. Kjølstad.

7. Rønning.

9. Næss.

11. Svartedal.

13. Pettersen.

14. Northug.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

hehe nei for all del, men jeg føler ofte vi har dominert veldig på klassisk, men kanskje ikke så mye på fristil. Og selvfølgelig at vi skulle ha en hel drøss innen topp tyve burde være selvskrevent, men jeg hadde liksom trodd at hver av de andre nasjonene hadde iallfall EN fyr som kunne være på høyde med våre;)

 

Men vi har vel blitt litt for opphengt i sprint de siste årene.. .ser jo hvordan det går på de andre distansene

 

hvordan gikk det forresten med skikjøp?

Endret av Asmodeanx
Lenke til kommentar
Han ville jo være en soleklar favoritt med unntak av Hattestad...

Ville han?

 

Sprintverdenscupen 2009:

1. Ola Vigen Hattestad

2. Tor Arne Hetland

7. John Kristian Dahl.

15. Johan Kjølstad.

16. Eldar Rønning.

17. Petter Northug.

 

2008:

1. Hattestad.

3. Dahl.

4. Gløersen.

5. Hetland.

6. Kjølstad.

7. Rønning.

9. Næss.

11. Svartedal.

13. Pettersen.

14. Northug.

Det der har ingenting å si. Northug har jo ikke deltatt i så mange sprintrenn denne sesongen. Uansett passer løypene i Liberec Northug bra, + at det er skøyterenn. Hvis han hadde fått gå, hadde han nok kommet til finalen, og kanskje medalje også. ;)

 

ahahaaha så genialt masse grine-bilder + katy perry

??? hva har dette med vintersport å gjøre?

 

Det var på nrk etter de snakket med anne på kvelds-showet ;)

Anne er råtten.

Lenke til kommentar
Det der har ingenting å si. Northug har jo ikke deltatt i så mange sprintrenn denne sesongen. Uansett passer løypene i Liberec Northug bra, + at det er skøyterenn. Hvis han hadde fått gå, hadde han nok kommet til finalen, og kanskje medalje også. ;)

Jaha? Hvorfor fortjener Northug en sprintplass mer enn noen av de andre løperne som alle har prestert mye bedre? Det er da rett og rimelig at de som har prestert best blir tatt ut.

 

Å gi Northug en plass bare fordi han "ikke har deltatt så mye" er i hvert fall idiotisk.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Fordi løypene i Liberec passer han bedre enn de andre nordmennene?

Se litt på resultatlistene til FIS. I så godt som hver eneste sprint har det vært lassevis av nordmenn i finalen. Altså i både sprint og fristil og i forskjellige løyper verden over. Hva får deg til å tro at en bittelitt annerledes løype skal få Northug til å gå fra å være en god sprinter til å være en sprinter i verdenstoppen? Forøvrig en topp mange nordmenn befinner seg på for tiden.

 

 

hvordan gikk det forresten med skikjøp?

Det gikk fint. Eller, jeg tror i hvert fall det. Først i morgen finner jeg ut hva jeg har fått for mine fire tusen kroner.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

Northug er best på skøyting. Dahl, Hetland, Kjølstad og Rønning er ikke like gode som Northug på skøyting. De fire jeg har nevnt, er ca. like jevne i begge stilarter. Northug er en sterkere skøyter, og i tillegg passer løypene i Liberec han perfekt. Bak Hattestad mener jeg at Northug er den som hadde hatt størst sjanse på denne sprinten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...