Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

På tide å vise at det er litt fornuft igjen.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=558587

 

Eg registrerer at Tchudov ikke kommenterer det. Og slik eg tolket intervjuet i går i perioden han var gullvinner så var han ikke skråsikker. Han hadde ikke fått satt seg skikkelig inn i ka som skjedde og syntest det var en vanskelig sak. Fikk faktisk litt følelsen av at Tchudov ikke er skikkelig russer :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spark den jævla russeren Tikionhov eller hva han heter. Det går ikke ann å ha en partisk visepresident i det internasjonelle skiskyterforbundet.

 

Thoudov gikk rett forbi Ole en halvmeter rundt han på vei inn på hotellet. Ole sier han prøvde å møte blikket hans uten respons. Han gikk rett bort til heisen tydelig skuffet.

 

Jeg skulle likt og visst hva andre nasjoners utøvere reaksjon ville vært om de hadde fått ett ufortjent gull for så og miste det. Jeg tror ikke jeg hadde tatt i mot ett gull på den måten som Thoudov tydeligvis ville gjort. Så jo at han fikk masse klemmer og sto og smilte etter at Bjørndalen hadde mistet seieren...

Lenke til kommentar

Jeg og har et mer positivt inntrykk av Tchoudov enn de andre russerfittene, som f. eks. Tikonov.

 

Adressavisen skriver i dag om Tikonov:

 

Han vant 11 VM titler i en periode der alle etter hvert har innsett at det foregikk ting som ikke tålte dagens lys.

 

At slike får høye verv er jo katastrofe,

 

Allikevel, heldig for Bjørndalen med sympatibølgen fra andre nasjoner, sikkert fordi mange andre gikk feil og han ville vunnet uansett. Reglementet sier jo klart at den som går feil skal straffes, og det måtte jo den første juryen forholde seg til. I tillegg er nok de fleste lei av russernes juks, lureri og faenskap, og det hjalp nok litt for Bjørndalen i går. Det var jo bare russerne som søyt og klagde. Tikonov sa i tillegg at "Reglene er til for å følges." Rette ræva som feis, anyone?

 

Ikke beskyld meg for å holde med russerne, for jeg støtter selvfølgelig Norge i denne situasjonen. Reglene er til for å følges, men Tchoudov ville ikke slått Bjørndalen uansett.

Lenke til kommentar

Det er ikke til å stikke under en stol at Bjørndalen var helt klart raskest i sporet igår. Jeg kunne tildels ha skjønt oppstyret dersom det hadde skilt 2-3 sekunder mellom han og Tchoudov, men når det er så mye som hele 41 sekunder mellom dem så hadde så absolutt den turen over broa ingenting å si.

 

Personlig mener jeg hele kaoset la en liten demper på dagen igår. At Ole til syvende og sist ble kåret som vinner er egentlig litt bittersøtt ettersom det ble en sånn drakamp ut av det. At regler er regler og skal følges, stiller jeg meg 100% bak, men dette var jo helt klart en arrangør-tabbe med så dårlig merking. I tillegg at dem i løpet dagen før gikk over brua. PLUSS at merkinga ble flytta underveis i løpet.

 

img650x367.jpg

 

http://www.nrksport.no/skiskyting/1.6482304

 

Får håpe ting blir bedre på 20km i mårra.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar
Men Maren satt først rett ved siden av meg for så at hun flyttet seg en plass bort... :whistle:

 

Hahahaha :p

:innocent:

 

:!: Så du Peter også?

Ja. Meg om kompis satt og spiste og så kommer Peter og en til og setter seg rett bak oss. Jeg sier det er Peter, han sier det bare er en som er lik. Fant til slutt ut at det måtte være Peter når han gikk rundt med en koffert lenket til armen og hele skøytelandslaget tok samme fly som oss. Peter dro derimot til Brussel tror jeg. Overhørte noe sånt da noen av de norske snakket.

 

 

EDIT: Jeg satt visst ved siden av Martin Andresen og, men det virker som øynene mine ikke ville se han. Og jeg velger å edite dette inn siden han ikke fortjener et innlegg for seg selv. Hadde jeg sett han hadde han nok vært skadet for et halvt år. :)

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...