Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg syns de er Ballus!

:wee:

 

Ole er i mine øyne den definitive vinneren hvert fall. Å i det hele tatt vurdere tidsstraff på noe han kanskje tjente 2 sekunder på synes jeg er ganske absurd.

 

Men jeg synes litt synd på Alexander Os, all honnør til han - er redd for at Os ikke får all den oppmerksomheten han fortjener nå, men forhåpentligvis blir det lettere utover dagen for alle sammen.

 

Men litt underholdning var det. Blant annet bemerkningen fra reporteren om at Halvard Hanevold i sendingen dagen før hadde sagt; "Jeg følger Ole, han kan veien" og senere kommentaren fra Jon Herwig; "Fåkke håpe de skal drikke kaffe først". :D

For ikke å glemme denne av Hanevold:

 

"Det hadde vært tullete. Løypa var dårlig merket, og du vet, vi er som sauer, dersom det er høl i gjerdet, så går vi."

 

Personlig forstår jeg ikke at de kan ha tjent noe mer enn et par tideler på å gå over broa.

 

Og Aleksander Os har gått et kjempeløp, synes også han burde få den oppmerksomheten han fortjener. Men jeg må innrømme at Ole setter seg utrolig i respekt på måten han håndterer dette på.

Lenke til kommentar
...når det norske jurymedlemmet argumenterer for 50 sekunder - blir det enda mer absurd...

Tror han sa 5-10 sekunder. Hørtes ut som 50, men det var nok ikke det han sa.

Ah, da var det jeg som hørte feil. Hørtes ut som han sa 50, er ikke alltid lett når det ligger en stum "til" inni der. ;)
Lenke til kommentar
Bare en liten observasjon, det hevdes at en funksjoner kommer å setter opp en sånn blå sperre i veien på brua etter at ole einar og lars har gått forbi. Og har funnet en liten video av det men er vanskelig å se fra synsvinkelen på kameraet: http://svtplay.se/v/1444891/har_aker_skids...el_i_herrjakten

Ser slik ut ja og da hadde heller ikke løperne samme utgangspunkt, hva sier reglene om slikt?

Lenke til kommentar

Fant noe om det på vg sitt forum også:

 

Jeg har sett TV-bildene og markeringen er tydeligvis ikke tilstrekkelig. Dessuten krever IBUs eget regelverk ikke bare en tidsfordel, men dessuten et "fence" (gitter/gjerde) som markering, slik at det ikke en gang er mulig å misforstå, hvilket her definitivt ikke er tilfelle. I tillegg kommer at Michael Rösch blir fortalt av en av arrangørene at dette løypevalget er riktig.

 

Norge burde absolutt legge inn motprotest, men med mafiabossen Tikhonov involvert betviler jeg at det blir noe gjennomslag.

Endret av Pwn3r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...