Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tchoudov virket jo hvert fall ydmyk nok, men det er jo han russiske lederen som er den store dusten. Det er selvfølgelig lov å legge inn en klage, men når vi vet hvorfor de gjorde blir det litt smålig...

Nå er vel dette også ett resultat av foreldet regler der minste straff er ett minutt som ikke var mye før men er en evighet i dag.

 

Burde innføre straffer på 30 sek, 20 sek, 15 sek, 10 sek og 5 sek.

Lenke til kommentar
Man får en følelse av at russerne ikke har de samme moralske og etiske verdiene som hvertfall vi i Norge har. Er de homo sapiens de også? De lever jo på en helt annen planet. Kunne aldri sett for meg at det norske laget ville klaget på en sånn filleting.

 

De driver fortsatt organisert doping der borte. Det er klart de ikke har de samme etiske og moralske verdier som resten av verden.

Lenke til kommentar

Fytti grisen, at Tchoudov kan ta i mot et sånt gull.

 

1. han er garantert dopa og allikevell blir han slått av Bjørndalen som går opp en ekstra bakke.

2. Han legger inn protest selv om han blir eid av en som har gått en hardere løype en han selv!!!!

 

:realmad::realmad:

Endret av TSP
Fjernet overdreven bruk av smilefjes. Er lov å være irritert, men ikke overdriv ;)
Lenke til kommentar
Tchoudov virket jo hvert fall ydmyk nok, men det er jo han russiske lederen som er den store dusten. Det er selvfølgelig lov å legge inn en klage, men når vi vet hvorfor de gjorde blir det litt smålig...

Nå er vel dette også ett resultat av foreldet regler der minste straff er ett minutt som ikke var mye før men er en evighet i dag.

Det er sant, men det har de ikke gjort og de kan ikke gjøre det nå i ettertid. Så jeg tviler på det kommer noe ut av en klage fra norges side. Russerne og juryen må følge regelboka, hvis ikke blir det jo bare surr. Det er synd, men sant. UDI driter i hvem som er den moralske vinneren.

Lenke til kommentar
Det er synd, men sant. UDI driter i hvem som er den moralske vinneren.

Det er tatt andre avgjørelse før og mer moralsk rett avgjørelser og det er i situasjoner der det ikke har gått utover nesten en dusin løpere.

 

Norge har lagt inn protest....

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Tchoudov virket jo hvert fall ydmyk nok, men det er jo han russiske lederen som er den store dusten. Det er selvfølgelig lov å legge inn en klage, men når vi vet hvorfor de gjorde blir det litt smålig...

Nå er vel dette også ett resultat av foreldet regler der minste straff er ett minutt som ikke var mye før men er en evighet i dag.

Det er sant, men det har de ikke gjort og de kan ikke gjøre det nå i ettertid. Så jeg tviler på det kommer noe ut av en klage fra norges side. Russerne og juryen må følge regelboka, hvis ikke blir det jo bare surr. Det er synd, men sant. UDI driter i hvem som er den moralske vinneren.

 

I mine øyne er det ikke tvil om at detter er arangørtabbe! De hadde jo sperra løypa når damene gikk!

Lenke til kommentar
Fytti grisen, at Tchoudov kan ta i mot et sånt gull.

 

1. han er garantert dopa og allikevell blir han slått av Bjørndalen som går opp en ekstra bakke.

2. Han legger inn protest selv om han blir eid av en som har gått en hardere løype en han selv!!!!

 

:realmad: :realmad:

Det er ikke hans feil men ledelsen, Tchodoudov har ikke noe med dette å gjøre.

Endret av TSP
Fjernet overdreven bruk av smilefjes fra quote
Lenke til kommentar

Ole er i mine øyne den definitive vinneren hvert fall. Å i det hele tatt vurdere tidsstraff på noe han kanskje tjente 2 sekunder på synes jeg er ganske absurd, når det norske jurymedlemmet argumenterer for 50 sekunder - blir det enda mer absurd. Når juryen vurderer det til ett minutt blir det enda mer absurd, det blir ikke bedre når det før dette ble vurdert diskvalifisering - heldigvis ble det ikke så absurd.

 

Jeg tror uantsett endelig utfall at reglene bør gjennomgås. Å gi et minutt tidsstraff på alle tilfeller hvor noe kan være til fordel er ikke en optimal regel.

 

Men jeg synes litt synd på Alexander Os, all honnør til han - er redd for at Os ikke får all den oppmerksomheten han fortjener nå, men forhåpentligvis blir det lettere utover dagen for alle sammen.

 

Men litt underholdning var det. Blant annet bemerkningen fra reporteren om at Halvard Hanevold i sendingen dagen før hadde sagt; "Jeg følger Ole, han kan veien" og senere kommentaren fra Jon Herwig; "Fåkke håpe de skal drikke kaffe først". :D

Endret av TSP
Lenke til kommentar
1. han er garantert dopa og allikevell blir han slått av Bjørndalen som går opp en ekstra bakke.

2. Han legger inn protest selv om han blir eid av en som har gått en hardere løype en han selv!!!!

1) Smålig å komme med en slik kommentar

 

2) Det er ikke HAN som har lagt inn klagen

 

Fy søren, la meg da få ut litt frusterasjon, er bare så utrolig sinna på Tikhonov og hele Russland, beklager Tchoudov. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...