Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Wheeljack skrev (7 minutter siden):

Herregud for et bedritent føre det ser ut til å være.

Umulig å gå teknisk rett her..mer et kaveløp...Man dytter mer krefter ned i snøen enn framover...ser ikke bra ut for duracell teknikk her..

Virker som Frida styrer alt..går rolig og sklir på snøen med bedre balanse..har mer tro på Weng i en spurt

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (8 minutter siden):

Ja, tre sølv og en bronse, hun kunne bare holdt seg hjemme (ironi).

Hun kom tilbake for å ta gull i Trondheim. Ja, det var jevnt og hun tar medaljer, men svenskene har blitt ekstremt mye bedre siden hun la opp. Det var ikke bare å stille til start og plukke med seg gull. Jeg mener at når hun ikke klarer det på fire muligheter så er det mislykka, ja.

Lenke til kommentar

Johaug mener Frida gikk på stavene hennes under deler av løpet. Viktig å ha noe å skylde på. Ting har endret seg siden hun sluttet, og bra er det.  En løper som nærmer seg 40 burde ikke klare å bare spasere inn til gull medaljer. 

Lenke til kommentar
kremt skrev (57 minutter siden):

Ting har endret seg siden hun sluttet, og bra er det.  En løper som nærmer seg 40 burde ikke klare å bare spasere inn til gull medaljer. 

Enig der. Er ikke lenge siden folk sytet over norsk dominans på kvinnesiden i langrenn. I fremtiden  håper jeg at mange nye talenter fra flere land kommer opp og frem, og ikke bare fra Sverige og Norge. Hadde også vært kjedelig om vi i fremtiden har Ebba og Frida som dominerer sporten i  en alder av sent tredveårene og tidlig førtiårene. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (1 time siden):

Frida var rå i dag. Ho dro jo mesteparten av løpet i tillegg. Johaug var ikke bedre, rett og slett. Hadde ikke Ebba tryna der, så hadde det antagelig ikke blitt pallplass heller.

For å være helt ærlig - det var ikke noe rått over den gåingen i dag. Hun balanserte bedre på underlaget og vant på dette - noen rå prestasjon vil jeg ikke kalle det. Det gikk sakte hele veien fordi det var helt umulig å få presset ut energien i underlaget på en god måte. Det handlet mer om å gå "forsiktig" slik at man klarte å utnytte underlaget best mulig - og der var Frida best - og derfor vant hun. Hadde det vært "vanlige" forhold så ville vi kanskje sett et helt annet resultat. Men sånn er det med utendørsidrett - man må beherske det man får.  Men prestasjonsmessig synes jeg ikke dette var noe stort - det gikk sakte og jeg så null rå styrke eller fart av noen utøvere til start i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...