obygda Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Synes alle løypene fremstår for enkle gitt dagens utstyr. Men slik har jo langrenn "utviklet" seg med fellesstarter som ofte ender i en spurt. Jeg har alltid likt individuell start og slite løyper slik jeg selv konkurrerte med i min tid. Husker flere av disse gamle gutta fra 90 tallet og må si jeg savner langrenn slik det var før. Men tidene forandrer seg og nye helter dukker opp der nye egenskaper kreves. VM i Trondheim har ikke klart å fenge meg så langt og det er først og fremst stafettene og 5 mila jeg ser frem til. Håper johaug lykkes på 5 mila. Det blir tidenes første VM 5 mil for damer og den synes jeg johaug fortjener å ta med seg inn i historiebøkene. Men hun får heftig konkurranse av flere og med tanke på løypeprofil og slikt så er jeg ikke trygg på seier..tror ikke hun selv er det heller.. Hadde man derimot hatt intervallstart..vel da hadde det blitt skikkelig god gammeldags tv underholdning med spenning.. Husker 5 mils løypa i kollen..den som gikk 2 runder...Er synd man ikke får oppleve slikt igjen... 1 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Om man vill ha en riktigt hård 5 mil med interval start i klassisk stil så arrangerar NTNUI i Trondheim en femmil. Här är høydeprofilen. Blir en del fiskebein i den løypen. Skulle gärna ha mer individuella starter i langrenn men tycker att felles starterna ofta er mer intressanta nu än vad de var för 15 år sen. Då var väl nästan alla med in till spurten. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Bittelitt uheldig akronym på kunsten som deles ut kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå