Wheeljack Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 For en antiklimatisk avslutning på et VM. Tror ingen ville ha medaljene sine på denne måten. 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 Kris85 skrev (3 minutter siden): Det er i allefall slik amatøren jeg ser det.:) Virker som ekspertene på NRK var ganske samstemt om det samme også. Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 Kris85 skrev (1 minutt siden): Litt uengi her. Det er vel akkurat det som er mest usikkert her. Bolsjunov er før Klæbo og legger seg langt ut for å markere at "dette sporet er mitt" - Klæbo presser seg allikevel fremover, og forutsaker dermed at staven til Bolsjunov får seg et støkk, faller mellom skia til B som da knekker. Klæbo kjører forbi utenfor sporet. Han skal sikte seg inn på ett naturlig sporvalg, som altså er reglene. Når han sikter seg utenfor, FØR korridor, så er det kun for å sperre og forstyrre. Gjør han dette slik ellers i løypa, så vil han bli disket/advarsel - Ikke den som blir forstyrret som får dette og det er altså disse reglene som også gjelder før korridor, hvis jeg ikke tar feil. 2 Lenke til kommentar
Mannen1 Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 Norsk taktikk. Bolshunov skulle hatt gullet. Alle skjønner han hadde slått ivers med to staver. 2 Lenke til kommentar
Mannen1 Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 Wheeljack skrev (3 minutter siden): For en antiklimatisk avslutning på et VM. Tror ingen ville ha medaljene sine på denne måten. Legg ned fellestarten 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 hightow skrev (44 minutter siden): Det er ikke der korridoren begynner. Jo? 1 Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 Mitt forslag for å forhindre at man sabotere. Første person inn mot korridorer kan ikke velge ytterste (venstre/høyre) korridor, slik at man ikke kan sabotere de som kommer kjapt bakfra 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 (endret) Kris85 skrev (9 minutter siden): Litt uengi her. Det er vel akkurat det som er mest usikkert her. Bolsjunov er før Klæbo og legger seg langt ut for å markere at "dette sporet er mitt" - Klæbo presser seg allikevel fremover, og forutsaker dermed at staven til Bolsjunov får seg et støkk, faller mellom skia til B som da knekker. Klæbo kjører forbi utenfor sporet. Klæbo burde sett dette og siktet seg inn på det andre sporet, tapt et sekund der, og heller forsøkt å spurte seg forbi B. Det er i allefall slik amatøren jeg ser det.:) Helt enig. Klæbo gjør det han må fordi han driter seg ut. Bolsjunov er kynisk og trekker ut fra innersving. Men dette er helt lov. Skulle dette gått for klæbo måtte han vært lengre foran og sneket seg inn i korridoren før Bolsjunov. Eg tror Klæbo hadde tatt han selv om han hadde dratt inn bak Bolsjunov. På denne måten ødelegger han for både seg selv og Bolsjunov. Men så gøy med gull til Iversen!!!! Eg liker ikke Bolsjunov, så helt greit at dette skjer Endret 7. mars 2021 av Jotun 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 D0vendyret skrev (2 minutter siden): Mitt forslag for å forhindre at man sabotere. Første person inn mot korridorer kan ikke velge ytterste (venstre/høyre) korridor, slik at man ikke kan sabotere de som kommer kjapt bakfra Men det er jo dette som er hele det taktiske spillet. Fordel av å komme bakfra, grunnet større fart, MEN han foran styrer sporvalg hvis han gjør ting riktig. Slik Boslunov gjør i dag. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 D0vendyret skrev (7 minutter siden): Han skal sikte seg inn på ett naturlig sporvalg, som altså er reglene. Hvor står dette i reglene? 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 (endret) Medaljeseremonien må jo tildeles en pris for kleineste tv-øyeblikk ellerno. Endret 7. mars 2021 av frohmage Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 9 minutes ago, D0vendyret said: Han skal sikte seg inn på ett naturlig sporvalg, som altså er reglene. Når han sikter seg utenfor, FØR korridor, så er det kun for å sperre og forstyrre. Gjør han dette slik ellers i løypa, så vil han bli disket/advarsel - Ikke den som blir forstyrret som får dette og det er altså disse reglene som også gjelder før korridor, hvis jeg ikke tar feil. Hvis det er "unaturlig" å legge seg rett til høyre for sporet, hvor naturlig er det å legge seg utenfor der igjen, som er det Klæbo gjorde? 1 Lenke til kommentar
Mannen1 Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 Klæbo kan takke seg selv. Burde gått i et annet spor enn mellom bolsh og yttersiden av banen. Russern var ikke engang i sporet. Ren idioti å prøve smalest mulig vei når han ikke er først. Ren sabotasje og fortjent rødt kort. Et hån mot utøverne at 5 mil skal avgjøres på tull og tøys. Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 Jotun skrev (2 minutter siden): Men det er jo dette som er hele det taktiske spillet. Fordel av å komme bakfra, grunnet større fart, MEN han foran styrer sporvalg hvis han gjør ting riktig. Slik Boslunov gjør i dag. Han tok jo ikke sporet - han tok sporet ETTER at han kom inn i korridoren. Han lå utenfor sporet KUN for å forstyrre og denne avgjørelsen gjorde til at de kom for tett. 1 Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 D0vendyret skrev (5 minutter siden): Han skal sikte seg inn på ett naturlig sporvalg, som altså er reglene. Når han sikter seg utenfor, FØR korridor, så er det kun for å sperre og forstyrre. Gjør han dette slik ellers i løypa, så vil han bli disket/advarsel - Ikke den som blir forstyrret som får dette og det er altså disse reglene som også gjelder før korridor, hvis jeg ikke tar feil. Situasjonen kan sees her: https://tv.nrk.no/direkte/nrk1 15:10:50 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 Det bør ikke være lov å legge seg på utsiden av sporet slik som russeren gjør. Om han la seg i sporet så hadde det vært plass på utsiden til Klæbo. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 (endret) Okey. Nå må noen oppklare hvor de mener korridoren starter. Valg av spor må være gjort før de røde merkene? Endret 7. mars 2021 av Jotun Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 Svein M skrev (Akkurat nå): Det bør ikke være lov å legge seg på utsiden av sporet slik som russeren gjør. Om han la seg i sporet så hadde det vært plass på utsiden til Klæbo. Er det ikke en logisk brist i det resonnementet der? 1 Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 Lord Britishface skrev (1 minutt siden): Hvis det er "unaturlig" å legge seg rett til høyre for sporet, hvor naturlig er det å legge seg utenfor der igjen, som er det Klæbo gjorde? Det er selvfølgelig naturlig å prøve til høyre av sporet når du først er presset dit pga valgene til de begge. Det er også naturlig å velge sporet til høyre for den som er først når denne hører motstander kommer til høyre for seg. Men å velge å legge seg til høyre for sporet når du er først er ikke naturlig for å prestere best spurt - det er kun for å sperre motstander 2 Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 Jotun skrev (1 minutt siden): Okey. Nå må noen oppklare hvor de mener korridoren starter. Merket i snøen og sporene begynner der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå