Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gøy med Svendsen og Tarjei. Johannes ser ut til å ha et liten nedadgående formkurve. Bom bom bom. Flaks han går fort.

 

Bjørndalen blir nok tatt ut på meritter. Spiller jo ingen rolle om det er ham, Birkelund, Labbetuss eller andre som kommer på 30-40. plass.

 

Martæ ass. Fullstendig knockout. Skjønte jo allerede før siste skyting at han kom til å ta det med det gliset.

 

Bekymret for formen til de norske herreløperne. Blir fort Klæbo som blir det eneste norske håpet.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Bjørndalen har nok hatt litt uflaks på sprinten. Det ble nevnt av kommentatorene i dag at Svendsen, som ikke gikk så fryktelig lenge etter Fourcade, hadde en ulempe av å gå etter han pga. at forholdene endret seg såpass mye. Det så man også på snøen at den var veldig løs på slutten, så formen er nok ikke så dårlig som det kan virke på sprinten. Tror det må være veldig demotiverende å starte i den puljen, men når han har så få verdenscupoeng, så blir det jo sånn at man må ta til takke med den pulja man får.. Men han har selvsagt prestert langt under det han burde og jeg er stygt redd for at hele OL ryker, og det synest jeg er så utrolig synd. 

 

Når det er sagt, så skjønner jeg ikke hva de driver med på stafettfronten for tida. Nå er Bjørndalen vraket på stafetten i morgen, til fordel for Sjåstad Christiansen som knapt har vært å se i verdenscupen i år. Han har gjort det bra i IBU-cup, men hvorfor må de sette han inn akkurat på stafetten? Han burde heller få gå individuelle løp først fremfor å sette han på et stafettlag han uansett ikke kommer til å få gå i OL.  Siste stafett presterte Bjørndalen ufattelig bra også, og det er noe han mestrer alle mesterskap. Han er en god førsteetappeløper som klarer å skaffe Norge et bra utgangspunkt. Det er nesten som jeg mistenker at de allerede har bestemt for at Bjørndalen ikke skal få komme til OL i det hele tatt? Viss han var kandidat for å gå stafetten i OL så burde han få gå nå. 

 

I tillegg så står Svendsen og Thingnes Bø over igjen, vet ikke om de ikke gidder fordi de skal hvile? Det virker som det alltid er de samme som ikke gidder å stille for å få seg noen strategiske hviledager, men som likevel alltid får gå mesterskapsstafettene. Dette irriterer meg.
Bø, Birkeland, Labbelunden og Sjåstad Christiansen er altså laget i morgen. Bø er altså den eneste av de som går som er sikker på at skal gå OL-stafetten. Bjørndalen, som alltid har stilt på stafett uansett i sesongen, får altså ikke gå. 

 

Bortsett fra det irriterende med at Svendsen og Thingnes Bø uansett får fribillett til OL-stafetten pga. individuelle presentasjoner i sesongen, så er det bekymringsfullt for lagstrategien og tryggheten i laget. Med så mye utskifting på stafettene og særlig rett før et OL, så er jeg bekymret for hvordan det skal gå. Thingnes Bø har faktisk en tendens til å skyte seg vekk i stafetter. Han overtenner alt for lett og burde egentlig være en 2.etappeløper som ikke har for mye press. 3.etappe, da begynner det å bli kritisk å bomme. Det er også veldig usikkert om Svendsen er den beste kandidaten til å gå ankeretappen. Med de sisterundene han har hatt så er jeg ikke sikker på at han er den beste. Lurer faktisk på om Tarjei med den formen han er, ville ha vært et bedre valg. Men hvordan skal de rekke å finne ut av dette før OL når de som trolig skal gå stafetten står over og man derfor ikke får prøvd ut ulike etappestrategier? Jeg tror dette kan koste Norge seieren og kanskje pallplass i OL. Noe som er helt på trynet når det generelle lagnivået er såpass høyt.

 

Bjørndalen burde få gå 1.etappe med sin sikre skyting i OL. 1.etapper går aldri fort uansett og det han eventuelt vil tape i sporet vil han ta igjen på rangetime og god skyting. Selv om Birkeland og Labbelund er i bedre form i sporet, er jeg redd det har lite å si dersom de ikke takler nervene og presset ved å gå for Norge. 

Endret av Fnugle
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stafett i skiskyting for kvinner er som vanleg kjedelig å følge med på med Norge hektet av alt for tidlig.

Ja det ser veldig mørkt ut for medaljer i OL, fatter ikke hva disse damene driver med på trening? Lenge siden Tora Berger sluttet nå, burde klart å få minst en god og stabil skiskyter hvertfall.

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

 

Stafett i skiskyting for kvinner er som vanleg kjedelig å følge med på med Norge hektet av alt for tidlig.

Ja det ser veldig mørkt ut for medaljer i OL, fatter ikke hva disse damene driver med på trening? Lenge siden Tora Berger sluttet nå, burde klart å få minst en god og stabil skiskyter hvertfall.

 

 

Laget må iallfall bli mer stabilt før vi kan snakke om noe medaljer i OL ja... Er også dumt at Tiril ikke får gått. Som ved mennene så blir det veldig utskifting i stafettlaga og det er ikke veldig positivt. 

 

Men var veldig artig med svenskene nå da!

 

Blir spennende å se hva guttene kan få til nå med nok en gang, redusert lag. Får se om Sjåstad Christiansen i stedet for Bjørndalen er et bra trekk eller ikke. Jeg skulle likt å sett Bjørndalen på første etappe i dag. 

Endret av Fnugle
Lenke til kommentar

Jeg følger ikke med på TDS, men det du eventuelt kan gjøre er å ha på skiskyting på TV og langrenn på streaming på data eller noe. Dersom du har flere enheter. Om du orker å multitaske  :)

 

Jeg skal iallfall følge med på stafetten, men det hadde jeg gjort uansett om det var norske vinnersjanser eller ikke i TDS  :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...