Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Northug er vel litt som Trump. På sosiale medier bør de beskyttes mot seg selv. Ellers tror jeg Northug står igjen med metalje fra OL på slutten av sesongen uansett. Rent sportslig ser jeg at Northug ikke blir rettferdig behandlet. Det har han aldri blitt. Han trer også til side når han ikke føler seg i form. Han burde likevel holdt seg for god til å rakke ned på dårligere lagkamerater. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir spennende å se om Northug overlever dette. Har ikke gjort seg selv noen tjenester akkurat. 

Lol, krisemaksimering.

Tja, det kommer jo an på. Northug begynner å dra på åra, han har tidligere luftet at det ikke er sikkert at han holder på så mange år til. Dersom han ikke kommer til OL, på bakgrunn at han har blitt fryst ut av landslagsledelsen, så er det ikke utenkelig at han gir seg. 

Lenke til kommentar

Med Petters holdning? Med all respekt for Tønseth og Fossli, ingen av dem er i nærheten av pallen under normale omstendigheter i Kuusamo.

Om man ser på historikken rundt Northug har han blitt offer for "gi plass til rutinerte"  da han var best som ung, og nå skal han tilsynelatende ofres for å "gi plass til pallkandidater", som ikke vil være i nærheten av pallen på individuelle øvelser under OL om 3 måneder. 

Kan også legge til at Northug ga fra seg plassen i Lathi fordi han mente selv han ikke ville kjempe om medaljer. 

Han er jo ikke noe offer. At Northug gir fra seg en plass en gang betyr ikke det samme som at det er han selv som avgjør når og hvilke løp han går? Nå er det andre som har vist bedre prestasjon enn han så da er det vel greit at de får gå?

Hvorfor skal Petter få sær behandling når det kommet til optimal oppladning til OL? Får han det ikke som han vil henger han lagkameratene i media. Tenker Petter i det hele tatt på noen andre enn kun seg selv? 

Lenke til kommentar

Dere som synes ikke noe om Northug, vant vi noe ifjor med Sundby & co? Nei, ikke akkurat det.

Northug har vist form atter form gjennom flere sesongene, noen her påstår at det er lenge siden han vant noe? Det er bekjent meg at han kom i andre plass i tour de ski for to år siden. Ifjor ble ødelagt av sykdom. Og han er ihvertfall ikke dopet som Sundby.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Northug har vært offer for dårlige uttak tidligere. Det husker alle som har fulgt med på skiidrett lenger enn vinteren 2017. Senest i fjor var det rimelig åpenbart at det var poliske grunner til å ikke ta ut Northug til Canada-touren. Den gang var det Iversen, Skar, Holund, Røthe eller Goldberg som burde vært ofret. Denne gang har vel Northug hengt ut alle han mener burde vært ofret. 

Før minitouren i Canada viste man til "andre med bedre form", og valgte å se bort fra resultater i VM 1 uke før. Denne gang viser man til deltakelse i NM (!) hvor topp 10 på en øvelse tydeligvis tilsier at man er pallkandidat i Finland. 

Dette lukter ikke politikk. Dette er politikk. Northug mangler antenner, men så dum er han ikke. 

Endret av Hr.Senior
Lenke til kommentar

Dere som synes ikke noe om Northug, vant vi noe ifjor med Sundby & co? Nei, ikke akkurat det.

Northug har vist form atter form gjennom flere sesongene, noen her påstår at det er lenge siden han vant noe? Det er bekjent meg at han kom i andre plass i tour de ski for to år siden. Ifjor ble ødelagt av sykdom. Og han er ihvertfall ikke dopet som Sundby.

Hvor overlegent må Sundby vinne verdenscupen før det teller som å vinne noe? Du har ikke skylapper, men sveisebriller. Endret av Lord Britishface
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Syntes det er mye norsk på Topp 20 sammenlagt jeg?

post-85775-0-67359100-1511270750_thumb.jpg

Kilde: FIS-ski

Ser forøvrig ikke Northug blandt dem. 

Edit: Siden argumentet var at ingen andre enn Nortug presterer mener jeg...

I lys av den lista der, pluss at Pjåter ikke har noen særlige nylige resultater å vise til så syntes jeg ikke det er greit at han får friplass. 

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

attachicon.gif2017-11-21_14-24-51.jpg

I lys av den lista der, pluss at Pjåter ikke har noen særlige nylige resultater å vise til så syntes jeg ikke det er greit at han får friplass.

Haha, er du morsom? Jeg sa jo at hans sesong ifjor ble ødelagt av sykdom. Men i 2016 og 2015 kom han i andre plass i sammenlagt. Sliter du med hukommelse om hvor godt han har presentert? Ifjor VM sugde vi uten Northug. Ved Falun eide Northug alle og alt mens du satt nok der og forventet at han skulle ta ingen medaljer, og samtidig klarte Sundby & co ikke ta medaljer

Endret av #Benbjo_Fox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha, er du morsom? Jeg sa jo at hans sesong ifjor ble ødelagt av sykdom. Men i 2016 og 2015 kom han i andre plass i sammenlagt. Sliter du med hukommelse om hvor godt han har presentert? Ifjor VM sugde vi uten Northug. Ved Falun eide Northug alle og alt mens du satt nok der og forventet at han skulle ta ingen medaljer, og samtidig klarte Sundby & co ikke ta medaljer

Morsom? Det er fakta. Han har ikke nylige resultater å vise til. Sjukdom eller ikke, han har ikke resultater. Ikke stilte han på Beito heller. Derfor har ledelsen ingenting å basere uttak på.

Lenke til kommentar

Morsom? Det er fakta. Han har ikke nylige resultater å vise til. Sjukdom eller ikke, han har ikke resultater. Ikke stilte han på Beito heller. Derfor har ledelsen ingenting å basere uttak på.

Driver du med fysisk aktivitet? Vært med og konkurrere før?

Erfaring og mentalitet har også mye å si. Northug har bevist flere ganger at han kan ta gull/medaljer.

Kan de andre?

https://www.vg.no/sport/langrenn/petter-northug/bare-petter-northug-har-tatt-distansegull-i-mesterskap-siden-2007/a/23410869/

Sundby klarte ikke ifjor, han har aldri klart det. Ikke til med da han var dopet av astma medisin

Lenke til kommentar

[...]

Derfor har ledelsen ingenting å basere uttak på.

Vel. Dette er feil. Han har sagt åpent at han er frisk og i fin form. Han har vist tidligere at om han ikke er i form, så er han ærlig på det, og gir fra seg plassen til andre. Northug kjenner kroppen sin bedre enn noen andre, og burde ha blitt tatt ut.

Selv om han ikke har gått noe enda, så ser jeg, og mange med meg, på northug som vårt største gullhåp i OL etter Marit Bjørgen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke sikkert han klarer å kvalifisere seg. Man kan fint stille uten Northug og si at man har medaljekandidater på alle disipliner. Iallefall i følge NSF.

15KM fri: Sundby, Klæbu, Gløesen/Krogh/Røthe/Iversen

30km jakstart: Sundby, Tønseth, Dyrhaug og Krogh/Røthe/Klæbu/Krüger/Iversen

50 mila klassisk: Sundby, Tønseth, Dyrhaug, Røthe/Holund

Stafett: Sundby, Tønseth, Gløesen, Krogh (dette er vel allerede tatt ut, slik at de kan forberede seg best mulig..) Iversen, Klæbu og Holund kan bli valgt før PN.

Sprint: "Turbo Fossli", Klæbu, Golberg, Brandsdal, Krogh, Iversen

Lagsprint: Klæbu, Fossli/Krog ,Iversen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...