Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

I følge en kollega hadde Northug bedre resultater i fjor, selv med feiltrening, enn Fossli. Bortsett fra en sprint hvor Fossli vant. Nå må Northug prestere på Lillehammer, med langt hardere løyper. Det finnes ikke politikk bka disse uttakene, men det er lov å bruke hodet i forhold til hvem som har størst sjanse for å gi medaljer og pallplasser. Både i Finland, men også i OL.

Endret av Hr.Senior
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vinnere skal alltid få fripass! Sundby er ikke en gang en vinner, han dreit seg ut ifjor under VM. Vi ser jo at Northug er en verdensklasse løper.

 

Løfthus & co prøver bare å sjefe seg fram som vanlig uten resultater. De kan bare dra til helvete!!! Vi så jo ifjor under VM at de sugde ræv..

Lenke til kommentar

Hadde valget stått mellom Sundby og Northug, er det klart at man skulle sendt Sundby. Både til Finland og OL. I forhold til sammenlagtlista og pallplass-sjanse i Kuusamo er det bare Sundby, Klæbu og Krogh som automatisk bør være plassert på startstreken før Northug i Finland.

Tønseth, Fossli og Goldberg viste vel greit at de mangler litt til topp 3 i Norge om dagen. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Av en eller annen grunn kan PN gjøre omtrent hva som helst i mine øyne. Han vil fortsatt være kongen og fortjener fast-track til han legger opp. Det er nesten så jeg vil si at det er bedre å se ham gå inn til 8-plass enn å se Sundby vinne.

Lenke til kommentar

Dette er ikke bare angrep på landslagsledelse, dette er kritikk med et stikk. Og det ER jo hodeløst at han ikke får gå i Finland.

 

Den eneste norske herreløperen som har vunnet individuelt gull i et mesterskap siden 5-mila til Hjemleset i Sapporo i 2007.

Og han har vunnet åtte individuelle gull. Det er ingen som er i nærheten av nærheten engang. Når han sier at han er klar, så er han klar. Burde vi ikke legge til rette for at den største medaljekandidaten vår i OL får en best mulig reise og oppladning til mesterskapet? Større sjanse for at Northug vinner gull med et brukket ben på distanse, enn at noen av de andre gjør det.(Utenom Sundby, om han ikke freeker ut)

 

Jeg fatter heller ikke hvorfor løpere som ville vært overlykkelige med å komme til sprintfinalen, blir tatt ut over en potensiell minitourvinner. Turvoll Fossli, 5.plass på sprinten, og 64. på 15km i NM. Seriøst. Kommer aldir til å vinne noen ting.

 

Og løypene i Finnland passer Petter bra også.

 

Hetland og Løfshus. Det eneste positive de oppnår, er å øke interessen for NM neste helg.

Lenke til kommentar

Problemet hans er at når han står utenfor landslaget så har han kun konkurranser å vise til.

 

Når han da ikke deltar i konkurranser får han et problem.

 

Når han da disser landslagsledelsen for den avgjørelsen så er det helt konge. Det er morsomt.

 

Men å navngi løpere på den måten var bare trist av Petter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Uten resultater skal han selvfølgelig ikke tas ut! Klippekort er en uting. 

Nei, det er det ikke. Northug har bevist før at han er kapabel til å gi fra seg plassen om han vet at han ikke er i form. Samtidig er han den største ringreven i feltet og har bevist utallige ganger at han klarer å være på rett sted til rett tid. Jeg føler meg trygg på at Northug vil gi fra seg plassen om han ser at formen ikke kommer fordi ingen liker mindre å se Petter tape, enn han selv.

 

Ja, han kan være en idiot, men vil vi vinne medaljer må vi gi vårt beste kort, klippekort.

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar

 

Uten resultater skal han selvfølgelig ikke tas ut! Klippekort er en uting. 

Nei, det er det ikke. Northug har bevist før at han er kapabel til å gi fra seg plassen om han vet at han ikke er i form. Samtidig er han den største ringreven i feltet og har bevist utallige ganger at han klarer å være på rett sted til rett tid. Jeg føler meg trygg på at Northug vil gi fra seg plassen om han ser at formen ikke kommer fordi ingen liker mindre å se Petter tape, enn han selv.

 

Ja, han kan være en idiot, men vil vi vinne medaljer må vi gi vår beste kort, klippekort.

 

 

Han har vel med å innse at det ikke er han som står for uttaket av hvem som skal gå? Det er ikke vanskelige enn det egentlig. Jeg er for at andre også får muligheten til å delta i mesterskap og å opparbeide seg viktig erfaring. Med Petters holdning så får ingen nye muligheten til å komme seg inn, opp og frem. Er det virkelig slik vi vil ha det? 

Lenke til kommentar

Med Petters holdning? Med all respekt for Tønseth og Fossli, ingen av dem er i nærheten av pallen under normale omstendigheter i Kuusamo.

 

Om man ser på historikken rundt Northug har han blitt offer for "gi plass til rutinerte"  da han var best som ung, og nå skal han tilsynelatende ofres for å "gi plass til pallkandidater", som ikke vil være i nærheten av pallen på individuelle øvelser under OL om 3 måneder. 

 

Kan også legge til at Northug ga fra seg plassen i Lathi fordi han mente selv han ikke ville kjempe om medaljer. 

Endret av Hr.Senior
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

 

Uten resultater skal han selvfølgelig ikke tas ut! Klippekort er en uting. 

Nei, det er det ikke. Northug har bevist før at han er kapabel til å gi fra seg plassen om han vet at han ikke er i form. Samtidig er han den største ringreven i feltet og har bevist utallige ganger at han klarer å være på rett sted til rett tid. Jeg føler meg trygg på at Northug vil gi fra seg plassen om han ser at formen ikke kommer fordi ingen liker mindre å se Petter tape, enn han selv.

 

Ja, han kan være en idiot, men vil vi vinne medaljer må vi gi vår beste kort, klippekort.

 

 

Han har vel med å innse at det ikke er han som står for uttaket av hvem som skal gå? Det er ikke vanskelige enn det egentlig. Jeg er for at andre også får muligheten til å delta i mesterskap og å opparbeide seg viktig erfaring. Med Petters holdning så får ingen nye muligheten til å komme seg inn, opp og frem. Er det virkelig slik vi vil ha det? 

 

...men de som står for uttaket må legge til rette for at de som har størst sjanse til å vinne i OL får en optimal oppladning. 

Ingen nye? Han blokkerer da ikke 10 plasser. Alt jeg ber om er å "ofre" en plass slik at vi er sikker på at vår beste mann får en optimal vei til OL. Selvfølgelig om Kruger vinner alt denne sesongen (eller på andre måter overbeviser) så skal han til OL. Målet er jo som nevnt noen ganger, å ta medaljer i OL. 

Lenke til kommentar

Eg er av de som synes uttaket er både feil og riktig. Det er en fryktelig vanskelig situasjon.

 

Petter har kun gammel historikk å gå på, den siste tiden har han INGENTING å vise til. KUN problemer. Sykdom, feil trening etc.

 

Hadde dette skjedd mens han var på landslaget og ikke valgte det tullet med coop og eget lag så hadde han sannsynligvis fått sjansen denne gangen. Det er ikke til å stikke under en stol. Fordi da hadde de kunnet se på hvordan han presterer på samlingene i det minste. Slik ståa er pr nå har de kun tidligere VM og OL å basere seg på. Og selv da må vi tilbake en stund.

 

Klart han kommer til å bli tatt ut snart. Det skal ikke store prestasjonen til før de ser at han er klar. Men de må få sett noe først. Hvis ikke blir det veldig feil ovenfor de andre løperne som tross alt er lojale til det de har fått tildelt.....

 

Når han nå i tillegg oppfører seg slik som han gjør mot sine landslagsløpere som han kanskje skal gå stafett ilag med i et OL så blir det null sympati fra meg hvertfall. Hold deg til å kritisere de som kan kritiseres her. Løperne som er blitt tatt ut har hvertfall ikke gjort noe for å fortjene denne oppførselen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...