Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis Sundby hadde fått strengere dom og disse såkalte legene og what ever også hadde fått en STOR smekk på pungen i den sammenhengen med Sundby hadde jeg sikkert vært enig i denne dommen til Johaug. Og selvølgelig at når at samme team driter seg så lodrett ut for andre gang på så kort tid så burde hoder rullet ASAP!

 

Hvorfor skal man svi av så mye penger på å ha eksperter og leger i sitt team når man ser konsekvensen av det. Helt tydlig at skal man overleve så må man være et team som kun består av deg selv og ingen andre!

 

Å stole på andre viser seg å være den største straffen man får som utøver på dette nivå, og det er den største skandalen spør du meg.

 

Stol på oss, vi tolker regler og lover på vår måte, lev livet etter disse å kryss fingra for at ingen sjekker oss! For ute i den ekte verden så er det visst ulovlig det vi driver med... hysj hysj SKAM FOR NORGE!

 

Husker et argument tidlig i denne saken var at man ble nesten ikke doping kontrolert sommerhalvåret, hadde Johaug blitt kontrolert å vært negativ bare 1 måned før så ville neppe det blitt noe sak i det hele tatt. Basert på at denne testen 1 måned senere hadde spor av ulovligheter som var så lave at halve kunne hvert nok.

 

Innfør hyppigere kontroller gjennom hele året og man kan lettere luke ut sånne sakker som dette! 1 test pr. måned og 2 av og til bare sånn for tilfeldighetens skyld så ville man fått bort juksemakerne en gang for alle og skulle mann være uheldig som Johaug i dette tilfelle så ville man ikke kunne si at hun var dopingfri får 6 måneder siden og kan dopet seg seg så hardt nå frem til sessongstart at det er bare sporene vi ser igjen nå.. flaks hun kunne skylde på såre lepper....

 

Er hun skyldig? Meget mulig
Er hun uskyldig? Også meget mulig

Vil få noe svar? Aldri

Er det litt lett for dopingkontrollen å si skyldig når dem ikke prioriterer å teste en gang? Spør du meg, ja

Jeg personlig hadde likt å se Johaug stille på startstreken i OL (sikkert litt fordi jeg synes Sundby slapp så alt for billig unna)

Lenke til kommentar

Er hun skyldig? Meget mulig

Er hun uskyldig? Også meget mulig

Vil få noe svar? Aldri

 

Jo, hun er skyldig, og det har vi fått svar på nå. Synd for henne, men sant.

 

Edit: En kan gjerne diskutere hvorvidt straffen er riktig, men det er ingen tvil om at hun har begått et regelbrudd som skal gi 12-24 mnd utestengelse.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

Er hun skyldig? Meget mulig

Er hun uskyldig? Også meget mulig

Vil få noe svar? Aldri

 

Jo, hun er skyldig, og det har vi fått svar på nå. Synd for henne, men sant.

 

Edit: En kan gjerne diskutere hvorvidt straffen er riktig, men det er ingen tvil om at hun har begått et regelbrudd som skal gi 12-24 mnd utestengelse.

 

Jeg har ikke inntrykk av at folk er i harnisk fordi det er begått en teknisk juridisk feil her. Alle (de fleste) kan legge sammen 2 og 2 og få 18. Derimot mener man at gjeldende regelverk er overdrevent og skader uheldige, lovlydige løpere.

 

Ikke at jeg bryr meg så mye om akkurat Johaug da.

Lenke til kommentar

Tidligere var det vel vanlig med to års utestengelse for bevisst, utstrakt doping over lengre tid. 18 måneder for Johaug er slik jeg ser det omtrent som å gi en person som uten å vite det spiser et kakestykke som inneholder bittelitt hasj 3/4 av straffen Gjermund Cappelen får. I mine øyne blir det ganske absurd.

Lenke til kommentar

Altså, med den der hulkingen og jamringen (som forrige pressekonferanse i oktober da det kom ut), ikke F om hun har fortalt hele sannheten foran pressekorpset.

 

Altså det tydelig DOPING på pakken med en rød Ø over. Jeg klarer ikke å tro at denne legen hennes overså advarselen på pakken, og at Johaug var såpass naiv at hun tok leppekremen uten å vite hvilke stoff det var.

 

Litt for utrolig til å være sant, og som en lenger oppe sa, shady som f.

Lenke til kommentar

http://www.ostlendingen.no/therese-johaug/langrenn/sport/sjekker-ekstra-om-det-bare-er-salve-eller-te/s/5-69-306921

 

Selv forteller Therese Johaug at hun er svært påpasselig og at hun alltid har vært det.

 

– Jeg tar aldri noe jeg får tilbudt eller kommer over uten å sjekke det først. Enten det er en salve eller en te, sier hun.

 

Johaug er klar på at det er utøveren selv som har ansvaret.

 

Selv har hun slitt mye med munnsår og fått flere innspill på salver og kremer som kan være lindrende og forebyggende. Da er hun ekstra påpasselig.

 

– Jeg sjekker både én, to og tre ganger, sier hun.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Feiltrening i fjor. Fikk ikke gå avslutningen i Canada hvor han mente at han var på gang igjen. 2015/2016 kom han på en helt elendig 2. plass totalt i verdenscupen. I 2015 var han verdens beste i VM. 

 

Nå er jeg fan av Northug, men jeg vil påstå at det er helt urimelig å si at han vært elendig i flere sesonger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...