PhelpsTransposed Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 2. Du har rett, unnskyld til Østberg. Greit nok å si det høyt kanskje. Kudos for å si det Ha en fin dag! Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 (endret) Ser bra ut for Norge i lag hopp nå Edit: Nå ser det VIRKELIG LOVENDE ut Endret 25. mars 2017 av Goodall Lenke til kommentar
Lami Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 (endret) Sykt. Kraft var nedi med ræven og lagde bremsespor i hele bakken = fall, mens dommerne dømmer det for stående & bakkerekord. Jeg har ikke ord. Sitter dommerne og ser på i det hele tatt eller er de på pauserommet og ser ut i ny og ne. Her må det jurymøte til, katastrofe. Kom igjen Norge! Endret 25. mars 2017 av Lami Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 (endret) Sykt. Kraft var nedi med ræven og lagde bremsespor i hele bakken = fall, mens dommerne dømmer det for stående & bakkerekord. Jeg har ikke ord. Sitter dommerne og ser på i det hele tatt eller er de på pauserommet og ser ut i ny og ne. Her må det jurymøte til, katastrofe. Kom igjen Norge! Ja det er KATASTROFE at en som nesten brøyter bort snøen med ræææva skal få dømt stående og bakkerekord Men NORGE 1. PLASS med 49 poeng Endret 25. mars 2017 av Goodall Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Det dummeste er at dommerne som sitter sånn 100m unna skal bestemme om det er fall eller ikke... Lenke til kommentar
Lami Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Har ingenting med avstand å gjøre. Dommerne ser hoppet i reprise på lik linje som alle som ser på TV. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Dressen til Stoch var jo tilogmed våt, men det blei jo fortsatt dømt som stående hopp. Uansett, spektakulær dag med tre nye bakkerekorder, seier til Norge. Både gleder og gruer meg til det hele er over imårra. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Har ingenting med avstand å gjøre. Dommerne ser hoppet i reprise på lik linje som alle som ser på TV.Noe, etter Vikersund rekorden sa de at dommerne hadde en reprise med vesentlig dårligere kvalitet Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Nå er ikke jeg ekspert, men hvorfor skulle juryen ha noen dårligere kvalitet enn TV seerne? Om det er tilfellet så er det idiotisk. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Til Aftenposten sier Anders Jacobsen dette: – Hvorfor kan man ikke ha en monitor for å sjekke det? Det er det enkleste som finnes. Det er verdt å tape ti sekunder i et rennprogram på å dobbeltsjekke tvilsomme avgjørelser. Da høres det ut for meg som at de ikke har noen replay i det hele tatt. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 (endret) Har ingenting med avstand å gjøre. Dommerne ser hoppet i reprise på lik linje som alle som ser på TV.Noe, etter Vikersund rekorden sa de at dommerne hadde en reprise med vesentlig dårligere kvalitetHvorfor sier du "Nope" til at dommerne har reprise? Du sier selv de har reprise (med dårligere kvalitet - hvorvidt dette gjelder alle hopprenn er jo tvilsomt.) Det Jacobsen mener at man skal videodømme i etterkant, ikke hva dommerne ser når de gir poeng. Det er en grunn til at poengene noen ganger kommer til og med senere enn når det kommer opp på skjermen etter vi har sett reprisen på TV. Katastrofe er det uansett. Ser på FIS sine sider at han står som bakkerekordholder. Det er så gale. Lenge leve hoppsporten. Endret 25. mars 2017 av Lami Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Remen Evensen til NRK: – Dommerne sitter langt oppe i bakken og klarer dermed ikke å se at han klart var nedi. De har en monitor som viser landingen, men den viser bare de tre-fire meterne etter han lander. Her skjer det senere enn det. Jeg skjønner dommerne godt, de sitter jo 150 meter unna og må stole på det lille de ser, sier Evensen. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Men er det egentlig annet enn å forvente? Vi vet jo at dommerne dømmer etter navn og ingen ting annet. Med riktig navn kan du hoppe som ei kråke og lande på kulen og få 19*5 (SATT PÅ SPISSEN!!!) og med feil navn så skylder man poeng for samme hoppet Hadde det vært en ukjent og tvilsom fyr så hadde sikkert resultatet blitt 10 i stil og ingen bakkerekord 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Du har rett Goodall, intet annet å forvente. Slik er hoppsporten. Ser at Internett og landslaget herjer etter dette, og det skjønner jeg godt. For det er katastrofe at noe så åpenbart for alle utenom disse blinde dommerne, at en person som ikke skal ha bakkerekorden, har den. Våt i ræven var han og. Evensen som den kristelige presten han er, synset om at Stoch var en "ærlig person som sier at han var nedig og derfor fortjener jeg ikke rekorden." Ørene svir, lenge leve i troen. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Har ingenting med avstand å gjøre. Dommerne ser hoppet i reprise på lik linje som alle som ser på TV.Noe, etter Vikersund rekorden sa de at dommerne hadde en reprise med vesentlig dårligere kvalitetHvorfor sier du "Nope" til at dommerne har reprise? Du sier selv de har reprise (med dårligere kvalitet - hvorvidt dette gjelder alle hopprenn er jo tvilsomt.)Eg sier nope til at dommerne ser reprisen på lik linje med alle som ser på TV. Lese...... 2 Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 (endret) Det er hvertfall ingen tvil om at alt rundt dømming i hopp må ta en seriøs oppvask! 1. De må fjerne denne favoriseringen av navn! 2. Folk må bli flinkere til å legge inn protest på dommernes lite imponerende favorisering! Først da vil jeg tro vi vil se mindre av det. 3. Plasere dommerne slik at de får med seg mye mere av landingen til hopperne, uten å være avhengi av video\bilder 4. Få på plass et system som gjør at om dommerne er i den minste tvil, har de faktisk noe video de kan studere nøye før de kommer med en dom. 5. Sånn som i langrenn o.l får det heller poppe opp "photo investigation" som sier noe om at dommerne faktisk må forsikre seg om at de gir riktig poeng i forhold til hopp og landing. Bedre og vente 10 sekunder ekstra enn at en som ikke står får bakkerekord. Er helt utrolig i at i en slik sport så aksepteres det at dommerne dømmer i blinde. Som det nevnes at de sitter milevis unna (satt på spissen) og derfor er det litt vanskelig å få med seg. Blir for dumt at i OL, VM og generelt skal vi akseptere dette. LA OPPVASKEN STARTE NÅ!!! Endret 25. mars 2017 av Goodall Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Nesten så man bare kan fjerne dømmingen. Hvis en dårlig stil gjør at man hopper langt, hvorfor skal man da trekkes? Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Nesten så man bare kan fjerne dømmingen. Hvis en dårlig stil gjør at man hopper langt, hvorfor skal man da trekkes?Kunne ikke vært mer enig. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Nesten så man bare kan fjerne dømmingen. Det er sant. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 UTROLIG.... en nordmann disket for dressen sin igjen! Synes det har blitt en ny standard jeg at nordmenn diskes for feil med dressen sin! Lærer dem ikke eller hva??? Håper noen kan LÆRE våre gutter dress reglene snart!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå