Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke unormalt å gni seg i øya om man griner. Det er jo klart at hun ikke et uten skyld slik jeg/vi ser det, men det blir litt bastant og påståelig at alt bare er et spill for galleriet. Jeg vet ikke om det bare var det, og det bryr meg ikke. Bør ikke ha noen innvirkning på saken hverken den ene eller andre veien.

Lenke til kommentar

Er det naturlig for enhver å oppføre seg uberørt og kool om de mener de er uskyldig anklaget for noe?

Ja det vil jeg si. Man kan bli forbannet, men ikke fortvilet og satt ut. Å bli beskyldt for noe man ikke har gjort

er som regel en frydefull opplevelse, som gir ekstra energi.

Jeg har et nært familiemedlem som fikk livet ødelagt (til et punkt der gjentatte selvmordsforsøk ble begått) på grunn av falske anklager. Så du tar rett og slett feil.

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig opp til deg om du tror på det eller ei. Det er et tema jeg ikke har behov for å utdype mer. Men takk for at du impliserer at jeg lyver.

Har du psykologisk kompetanse på noe vis for å konkludere med hva som er riktig reaksjonsmønster for den enkelte i gitte situasjoner? Personer du ikke personlig kjenner (antar jeg).

Lenke til kommentar

Synes litt synd på Johaug jeg...

Altså media blåser opp nasjonalt og internasjonalt, og vips er alle mennesker eksperter på hva som skjedde og da blir det jo fort mye negativitet om henne. Hun er bare et menneske hun også.

Når det endelig blir litt rolig og folk har fått det litt på avstand, da skjer det noe nytt i saken og media i hele verden blåser opp alt de har, å vips så får Johaug nok en gang en storm av negativitet av alle mennseker som plutselig har blitt eksperter i denne saken. 

Og sånn fortsetter det.... hver gang det endelig roer seg litt så skjer det noe nytt i saken, å verden blir minnet på at de er eksperter i denne saken og sprer unødig negativitet.

Nesten så jeg håper hun får mildere dom sånn at alle ekspertene (oss vanlige mennesker) kan spise møkka vi sprer.

Skyldig eller ikke? Bevisst eller ikke? La dama få litt ro, har det sikkert jævlig nok uten at vi trenger å gni det inn!

Lad opp kruttet til saken er ferdig og blås ut alt da sier nå bare jeg, Hvis hun blir stengt ute fra OL så kommer hun vel neppe tilbake uansett så kan dere som ikke liker henne glede dere over at dere neppe ser dama igjen uansett,

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Impliserer ikke at du lyver, det var bare en bemerkning på generelt grunnlag.

Til det andre: Det vil variere etter type situasjon og omfang, det er sant. Men her snakker vi om 
mennesker opp mot systemet. Da er det naturlige det jeg sa.
i familiære, mellommennskelige situasjoner og som går mer på det personlige, kan det være
annerledes.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Hvis man gråter av å bli uskyldig dømt i en rettsak, så viser det at man ikke er uskyldig. Det er jo helt absurd å implisere, hahah.

I tillegg: Johaug har brukt så og si all sin tid på å trene fra hun var i tidlig tenårene, omtrent alle hennes venner og bekjente er innenfor langrennsmiljøet, osv. Selvfølgelig går dette dypt inn på henne personlig.

Lenke til kommentar

Og om det er veldig offentlig eller ei vil også være en faktor, eller hva?

Ja. I den forstand at det blir mer synlig og åpenbart, både hva man gjør, og hva som registreres.

Det er man klar over. Vissheten av skyld kontra uskyld vil uansett være det samme for den det gjelder.

Da sier reaksjonen man framstår med ikke desto mindre.

Lenke til kommentar

Kan vel spøke litt for fremtidige Raw Air turneringer når den første blir såpass forfulgt av værgudene. Kollentåke, blåsbort-dag i Granåsen som blei utsatt til Vikersund for så å bli avlyst og nå kom dem *nesten* gjennom første gruppe i lagkonkurransen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...