Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Edit: http://www.nrk.no/sport/_-det-er-ikke-hverdagskost_-vi-driver-ikke-med-langrenn-1.12740849

Mistet respekten for Kristoffersen nå. For en drittsekk. Nei er ikke hverdagskost når han vinner nei, langrenn pytt pytt ... Lol.

 

Han har jo helt rett. Det er jo ikke hverdagskost at Norge dominerer i slalom, mens Norge har dominert i langrenn i hundre år.

 

Så - det er ikke hverdagskost det han driver med.

Fortsatt drittsekk kommentar. Er ikke hver dag en norsk langrennsløper har 13 VM gull, men langer han ut om andre sporter fordi om? Nei. Gi deg. Du kan umulig være enig i det han sa ikke var arrogant og idiotisk kommentar.

 

"Ikke hverdagskost, vi driver ikke langrenn". Ringer det ingen bjelle her hos deg så synes jeg direkte synd på deg.

Uans, du har bevist nok.

 

 

TdS: så idiotisk at en slalombakke skal avgjøre TdS.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Fortsatt drittsekk kommentar. Er ikke hver dag en norsk langrennsløper har 13 VM gull, men langer han ut om andre sporter fordi om? Nei. Gi deg. Du kan umulig være enig i det han sa ikke var arrogant og idiotisk kommentar.

"Ikke hverdagskost, vi driver ikke langrenn". Ringer det ingen bjelle her hos deg så synes jeg direkte synd på deg.

Uans, du har bevist nok.

 

 

TdS: så idiotisk at en slalombakke skal avgjøre TdS.

 

 

Norge er en dominerende nasjon innen langrenn, det er vi ikke i alpint.. Se på resultatlistene, så skjønner du det er stort å ta gull i slalom. 

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det var en idiotisk og arrogant kommentar, jeg synes det var en morsom kommentar - som også var rimelig spot on.

Det eg ikke likte var ikke den morsomheten, men mer kommentaren der han sier at i langrenn er det lett å vinne, i motsetning til i alpint der det handler om hundredeler.

 

Sammenligne to idretter på den måten blir bare rart, og for meg nedsettende ovenfor andres prestasjoner.

 

Men ikke sikkert det var ment slik. Håper ikke det. Liker henrik. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitatet er følgende: 
 

 


– Nordmenn er vant til vinteridrett og det å vinne, spesielt innenfor langrenn. Nå er det litt sånn i alpint, også. Men det er en helt annen hverdag her, sier Henrik Kristoffersen til NRK.

Han utdyper utsagnet slik:

– For det første handler det om hundredeler. Jeg kan ikke brekke en ski eller en stav og likevel vinne et skirenn. Da er jeg ute, slår han fast.

Beklager, men jeg ser ikke helt hva som er nedrig her. Det største idrettsøyeblikket i norsk historie (bortsett fra brasil-kampen) er når Oddvar Brå vinner etter at han brekker staven, så godeste Kristoffersen sier jo ingenting som er FEIL - man kan vinne med brukket stav f.eks.  

 

 

Han påpeker jo bare forskjeller på idrettene. 

Endret av Mchansern
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Beklager, men jeg ser ikke helt hva som er nedrig her. Det største idrettsøyeblikket i norsk historie (bortsett fra brasil-kampen) er når Oddvar Brå vinner etter at han brekker staven, så godeste Kristoffersen sier jo ingenting som er FEIL - man kan vinne med brukket stav f.eks.  

 

 

Han påpeker jo bare forskjeller på idrettene. 

Ja, han påpeker forskjeller, og i samme tid fremhever han sin egen prestasjon i det han mener er en vanskeligere idrett enn en annen, og dermed snakker han også automatisk ned en annens prestasjoner.

 

Ser ikke poenget med uttalelsen. Men han hadde vel en real dose adrenalin innabords :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...