Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Norsk sprekk etter gårsdagens gode dag, desverre. Gutta må på skytetrening. Eller om det er presset de takler for dårlig.

 

Blir spennende med VM i kollen. Muligheter for et par individuelle medaljer.

 

Hva skjer med Northug om dagen egentlig? Mista det helt.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han gidder vel ikke å kjempe om TdS. Han har bevist nok, med tre VM gull i fjor. TdS beviser ingenting. Han klarer ikke monsterbakken.

 

Er det noen som må på skytetrening er det kvinnelige skiskytterne.

Har de ikke trent i julen slik som guttene som regjerte pallen på fredag? De har vel vært hjemme hos mor og spist krumkaker.

Lenke til kommentar

Han gidder vel ikke å kjempe om TdS. Han har bevist nok, med tre VM gull i fjor. TdS beviser ingenting. Han klarer ikke monsterbakken.

 

Greit nok at jeg hater langrenn, men TdS beviser ingenting??? 

 

Det er TdS som beviser om man er en komplett skiløper eller ei. Greit nok, siste bakken synes jeg er idiotisk å ha med, men et etappeløp som involverer sprint, distanse, prologer og en monsteretappe på slutten beviser ingenting? Kødd? 

Lenke til kommentar

Mer enn VM og OL? Nope. Han er verdensmester, beviser ikke det nok?

 

Han klarer ikke monsterbakken så hva er vits med å sanke bonuspoeng i de syv forrige etappene? Bare idiotisk. Petter er ikke så dum som feks Østberg som tror hun klarer å vinne monsterbakken mot fjæren Johaug. Monsterbakken er for de under 50kg ala Johaug. Derfor vil hun vinne den.

 

Når Sundby ikke klarer å vinne noe annet så skal han få ta TdS. Hvis du synes det er mer stas med TdS seier enn å være verdensmester på f.eks 5mila, så vær så god.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Altså, jeg bryr meg ikke om hva som er mest prestisje av OL / VM / TdS. Det spiller egentlig ingen rolle heller.

 

Men å si følgende setning: "TdS beviser ingenting".

 

 

Er jo rett og slett 100% feil rent objektivt sett. Det var det jeg poengterte.

Beviser jo noe såklart, trodde det var opplagt. Var jo ikke 100% seriøs når jeg skrev "ingenting", heller en overdrivelse.

 

Men satt i sammenheng med andre løp som OL og VM, så er det ingen som bryr seg. Men hvis du mener man er mer komplett skiløper (slik du skrev man var med TdS seier) å vinne TdS enn f.eks 13 gull medaljer i VM og 2 OL medaljer slik Petter har, så skal du få lov til å mene det ...

 

Man kan være komplett skiløper og likevel ikke klare monsterbakken og konkurrere i TdS.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Objektivt sett er det en større prestasjon å vinne TdS, fordi det er sju-åtte(?) etapper og du ikke kan være elendig i noen av de, kontra OL / VM - gull som bare er ett renn. Det forstår jo alle. Men prestisjen er større i OL / VM, og det bør det jo fortsatt være, men det er MYYYE vanskeligere å vinne TdS, det tror jeg du forstår Lami.

 

Og på grunn av at man må være på hugget i sju-åtte varierte etapper på rad er man en mer komplett skiløper enn om man vinner ETT løp og vinner OL-gull pga. det. Det sier seg jo selv.

Lenke til kommentar

Typisk Svendsen.

Han skal alltid sprekke på slutten, men FOR en prestasjon av Tarjei!!

Helt utrolig at jævla NRK sender reprise av masse dritt fremfor å se sermonien til Tarjei.

 

Objektivt sett er det en større prestasjon å vinne TdS, fordi det er sju-åtte(?) etapper og du ikke kan være elendig i noen av de, kontra OL / VM - gull som bare er ett renn. Det forstår jo alle. Men prestisjen er større i OL / VM, og det bør det jo fortsatt være, men det er MYYYE vanskeligere å vinne TdS, det tror jeg du forstår Lami.

 

Og på grunn av at man må være på hugget i sju-åtte varierte etapper på rad er man en mer komplett skiløper enn om man vinner ETT løp og vinner OL-gull pga. det. Det sier seg jo selv.

Der tar du feil. Man kan være elendig i flere av rennene, slik som Sundby har vært.

1 etappe kom Sundby på sjette plass. 4 etappe kom han på 11. plass. 5 etappe kom han på 23. plass.

 

Og likevel mener du det er større prestasjon.

 

"Mer komplett skiløper enn man vinner ETT løp", hva snakker du om?! Når gikk VM eller OL over flere måneder siden hans seire der plutselig ikke teller?!

Helvete altså. Blir gal av å argumentere med en som mener man er kompett skiløper fordi man vinner et jævla renn over flere dager.

 

Kan ikke du bare ta å se på medaljestatistikken og antall verdenscup-seiere Petter har vs Sundby. Mener du han fortsatt ikke er komplett skiløper fordi han ikke har vunnet TdS - da er jeg ferdig å diskutere med deg.

 

"Kommer du deg ikke opp en slalombakke er du ikke komplet skiløper" sa ingen mann ever unntatt Mchansern.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Jaja. Jeg gir meg.

 

Helt fantastisk at NRK velger å sende fuckings reprise fremfor å se nordmannen på pallen. Åh hater NRK. Når skal TV2 sende sport?!

 

 

Edit: http://www.nrk.no/sport/_-det-er-ikke-hverdagskost_-vi-driver-ikke-med-langrenn-1.12740849

Mistet respekten for Kristoffersen nå. For en drittsekk. Nei er ikke hverdagskost når han vinner nei, langrenn pytt pytt ... Lol.

 

Edit2. Johaug åpner hardt ser det ut som. Spørs hvordan det blir i bakken.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

 

Edit: http://www.nrk.no/sport/_-det-er-ikke-hverdagskost_-vi-driver-ikke-med-langrenn-1.12740849

Mistet respekten for Kristoffersen nå. For en drittsekk. Nei er ikke hverdagskost når han vinner nei, langrenn pytt pytt ... Lol.

 

 

 

Han har jo helt rett. Det er jo ikke hverdagskost at Norge dominerer i slalom, mens Norge har dominert i langrenn i hundre år. 

 

Så - det er ikke hverdagskost det han driver med. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...