Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Bakker eller flatt er egentlig bare forskjellen på om Therese (ja, vi er på fornavn) vinner med 0:30 eller 1:30.

 

Jeg gleder meg til å se senere på sesongen når utlendingene har toppet formen. Johaug vinner nok uansett, men det blir nok ikke helnorskt på pallen året rundt. Tyskere, sveitsere osv. har tross alt ikke noen særlig grunn til å være i toppform nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Fabelaktige prestasjon". Veldig fabelaktig å få tre strafferunder ...??

 

 

Eg må bare spørre: om du følger med på sendingene eller sitter du bare på nett og er klar for å snakke med norske prestasjoner?

 

Vil du si at prestasjonen til vinneren er fabelaktig? Hun skøyt en bom, og vant.

 

Tiril skøyt en bom mer (nei ikke tre bom, men to) og gikk fryktelig fort. Faktisk nest raskest.

 

Vil faktisk stå på at to bom på tjue skudd i kombinasjon med rå fart i sporet er en fabelaktig prestasjon.

 

Så vil eg oppfordre deg til å følge litt mer med....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når ble to bom på såpass vindstille forhold fabelaktig prestasjon ....

Men er jo det nivået de norsk damene ligger på (flere bom) så kanskje det er bra.

Fabelaktig, der tar du vel hardt i. Hun kom på 5 plass.

 

Hvis to bom på vindstille forhold, hva er null bom på samme forhold hos deg? Überprestasjon ...?

 

Men gidder ikke å diskutere dette noe videre. Du skal få lov å mene at det var helt utrolig fantastisk prestasjon av hun, jeg er ikke enig i det. Skulle jeg sagt det samme ville det vært med null eller en bom.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Å gått fra 30 plass til seier, holde et vannvittig tempo i sporet samtidig som hun skyter feilfritt ville blitt betydelig mer enn en fabelaktig prestasjon ja.

 

Hvis du ikke skjønner dette så tror eg du sliter med å forstå dynamikken i sporten skiskyting, der man hele tiden må balansere farten med skyteprestasjoner og gambling.

 

Tirill traff nesten perfekt og var en, EN bom unna pallen. Hun hadde EN bom mer enn vinneren som ikke trengte presse på med samme fart i sporet som Tirill måtte.

 

Men for all del, slutt gjerne å diskuter. Gjør ingenting det. For i dag har du jo bare kommet med vås.

 

Og ja, når eg gikk skiskyting var eg veldig godt fornøyd med 18 av 20 skudd treff ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er forskjell på hva du selv er fornøyd med og når du er på landslaget og konkurrerer med de beste.

Lista er en del høyere i v-cup-renn enn trening blant kompiser.

 

Men for all del. Havner du på 30 plass dagen før og så klatrer deg opp til femte er det bra det.

 

Tilslutt:

Men hvis _du_ har sett på skiskyting så ser du og forstår vel at nivået er høyt, og at vi som ser på krever mye, spesielt blant gutta som vinner alt og alle så og si, og dette overføres til damene, men som ikke lever opp til samme nivå, derfor er ikke en femteplass noe og sprette champagne for og kjøpe inn bløtkake. Og for meg er fabelaktig det samme som fantastisk, og det var det ikke i dag, skjønner du nå?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Tilslutt:

Men hvis _du_ har sett på skiskyting så ser du og forstår vel at nivået er høyt, og at vi som ser på krever mye, spesielt blant gutta som vinner alt og alle så og si, og dette overføres til damene, men som ikke lever opp til samme nivå, derfor er ikke en femteplass noe og sprette champagne for og kjøpe inn bløtkake. Og for meg er fabelaktig det samme som fantastisk, og det var det ikke i dag, skjønner du nå?

Nei. Dette gir absolutt ingen mening. 

 

Hvorfor skal jentene "plages" med at gutta er gode? Og hvorfor gjelder det da kun i samme grenene? Hvorfor ikke dra inn fotball og andre idretter også og sammenligne med de "gode" idrettene.

 

Dette er vås. Jentene står på egne ben og får forsvare sine egne prestasjoner, så får gutta stå for sine prestasjoner. Noe annet er latterlig.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på hva du selv er fornøyd med og når du er på landslaget og konkurrerer med de beste.

Lista er en del høyere i v-cup-renn enn trening blant kompiser.

 

Men for all del. Havner du på 30 plass dagen før og så klatrer deg opp til femte er det bra det.

Er du virkelig seriøs? Hun hadde EN bom mer enn vinneren, og gikk adskillig raskere enn henne i sporet. Og du får det til å høres mer dårlig ut enn bra.

 

Går jo ikke an å ta sånne folk seriøst.

Lenke til kommentar

Smalt fra rett kjeft, haha.

Ånei går ikke an å ta meg seriøst av to forumbrukere fordi jeg ikke er enig i at det var fabelaktig prestasjon å havne på femte plass ånei hva skal jeg gjøøree....!

 

 

Håper Glørsen blir disket for alle de idiotiske manøvrene han gjorde.

 

Nice Fanni. Åtte skudd på tre blinker, jeez, der var det løpet ødelagt.

 

Edit: FABELAKTIG prestasjon av Weirer :)

Tok hun ekle tyskeren som tråkket hun på staven midt i bakken, og som kommentatorene hadde avgjort som vinner for før oppløpet .....

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...