Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er Black Friday nå, og mye tilbud ute og går. Jeg er dårlig på ski (Tryner i annenhver bakke på langrenn, stått slalom 2 ganger (men da ned rød løype :D )), og har i alle år bare hatt noen gamle smørefrie langrennsski som jeg fikk av faren min når jeg var liten. Jeg er derimot kjempeglad i å gå i fjellet om sommeren og hele høsten, og bruker mye tid på dette. Nå tenker jeg det er på tide å bli flink på ski så jeg kan dra i fjellet også i vintermånedene og påsken, spesielt ettersom jeg ønsker å fortsette å delta på turene til studentforeningen.

 

Hvordan er det å bestille skipakker o.l. på nett? Har sett på disse her: http://highpoint.no/vintersport/langrenn-og-fjellskiutstyr/ski/fischer-e99-easy-skin-xtralite.html, men vet ikke om dette er noe for mitt bruk. Hvilke nettsider anbefaler dere hvor det står detaljert teori om de ulike skitypene og mye utstyr som finnes? Jeg ser for meg at det kanskje er bedre å dra ned i Trondheim sentrum over nyttår, og høre med dem som jobber der om hjelp og eventuelle pakketilbud. Pakketilbud lønner seg vel nesten alltid fremfor individuelt kjøp på nettsider, eller?

Fått med meg at sko er svært viktig, men for en nybegynner som håper å komme seg opp på middels nivå i løpet av vinteren, hva er bra? Randonée tror jeg blir for dyrt ettersom jeg ikke kan garantere bruksmengde, men om dere mener at med randonée så trenger jeg ikke flere skityper, så er jeg åpen for det. Det er vel kanskje greit å ha noen fjellski i backup når man har randonée likevel eller?

Lenke til kommentar

Det er Black Friday nå, og mye tilbud ute og går. Jeg er dårlig på ski (Tryner i annenhver bakke på langrenn, stått slalom 2 ganger (men da ned rød løype :D )), og har i alle år bare hatt noen gamle smørefrie langrennsski som jeg fikk av faren min når jeg var liten. Jeg er derimot kjempeglad i å gå i fjellet om sommeren og hele høsten, og bruker mye tid på dette. Nå tenker jeg det er på tide å bli flink på ski så jeg kan dra i fjellet også i vintermånedene og påsken, spesielt ettersom jeg ønsker å fortsette å delta på turene til studentforeningen.

 

Hvordan er det å bestille skipakker o.l. på nett? Har sett på disse her: http://highpoint.no/vintersport/langrenn-og-fjellskiutstyr/ski/fischer-e99-easy-skin-xtralite.html, men vet ikke om dette er noe for mitt bruk. Hvilke nettsider anbefaler dere hvor det står detaljert teori om de ulike skitypene og mye utstyr som finnes? Jeg ser for meg at det kanskje er bedre å dra ned i Trondheim sentrum over nyttår, og høre med dem som jobber der om hjelp og eventuelle pakketilbud. Pakketilbud lønner seg vel nesten alltid fremfor individuelt kjøp på nettsider, eller?

 

Fått med meg at sko er svært viktig, men for en nybegynner som håper å komme seg opp på middels nivå i løpet av vinteren, hva er bra? Randonée tror jeg blir for dyrt ettersom jeg ikke kan garantere bruksmengde, men om dere mener at med randonée så trenger jeg ikke flere skityper, så er jeg åpen for det. Det er vel kanskje greit å ha noen fjellski i backup når man har randonée likevel eller?

Som nybegynner holder det i massevis med et klassisk par. Du bør dra til en sportsbutikk med spesialkompetanse på ski, type Oslo Sportslager og Torshov Sport som vi har her i byen (vet ikke hva dere har i Trondheim). Folka på Gsport/XXL har generelt mindre peiling på preferanser og da får du ikke nødvendigvis en skreddersydd pakke til dine behov.

Lenke til kommentar

Skuffende at hun gikk forbi pressesonen uten å snakke med noen. De tåler faen meg lite disse langrennsløperne.

Jupp. Makan til sippekjærring. Det er ikke første gang heller. Hvis man skal nå det aller øverste nivået så kan man ikke være så emosjonell.

 

Gledelig med IFØ da! Hadde vært kult om hun kan bite fra seg på distanse fremover.

Lenke til kommentar

Vil ikke si at det er sammenlignbare situasjoner, men synes som en hovedregel at man skal finne seg i å intervjues av de som eksponerer idretten. Trenger selvsagt ikke å intervjues av alle, men NRK i det minste.

 

Helt enig.

 

Når det gjelder weng kan det egentlig bare være, for hu bare griner allikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...