Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Northug utestenges fra landslaget kommende sesong. Det er kun i Norge sånt kan skje at verdens beste skiløper blir utstengt fordi han vil gjøre egne sponsorting, samtidig som han representerer landslaget.

 

Kjør debatt!

Samtidig eneste nasjon som dominerer så til de grader i sporten over så lang tid.......

 

Så noe riktig har de gjort opp gjennom tidene.

Lenke til kommentar

Northug utestenges fra landslaget kommende sesong. Det er kun i Norge sånt kan skje at verdens beste skiløper blir utstengt fordi han vil gjøre egne sponsorting, samtidig som han representerer landslaget.

 

Kjør debatt!

Problemet er at Skiforbundet, ikke holder seg til avtalen de inngikk med Petter Northug da han gikk ut av landslaget i 2013. De var også klar over at COOP ville være hans hovedsponsor. Han fikk det skriftelig fra forbundet at han kunne stå utenfor landslaget og om han kvalifiserte seg sportslig, så kunne han skrive under på en representasjonskontrakt og delta i wc og mesterskap. Slik f.eks Gjærdalen kan i dag. Problemet er helt og holdent skapt av Skiforbundet i.o.m at de forandrer regelverket hvert år og i fjor presset de han til å være på landslaget mot hans vilje. Dette er kjernen i hele saken, da Petter ikke ønsker å være på landslaget men å stå utenfor og styre seg selv og det innbefatter at han selv står for alle utgifter til trenere, medisinsk støtteapparat, treningsleire etc..

 

Skiforbundet kan nå, om de ikke snur og legger seg flate og holder ord overfor Petter, ha stått for bragden med å få en skilegende til å legge opp. Jeg tviler sterkt på at det norske publikum kommer til å takke dem for det. Like lite som jeg noengang kommer til å takke dem for at de ikke lot Oddvar Brå gå på glasfiberski i 1974.

Lenke til kommentar

Bjørn Dæhlie hadde etter hva jeg husker eget merke mens han fortsatt var på skilandslaget - hvor hovedsponsor var Swix. Jeg kan ikke huske at det var noe samarbeid eller problemer med dette. Kjus hadde vel tilsvarende med sitt merke. Jeg vet for lite om hva som ligger bak, men Coop har uansett skutt gullfuglen. Ingen vet hvem som faktisk sponser Skigutta - folk vet bare at det ikke er Coop.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...