Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå tviler eg på at coop betaler like mye når de ikke får sponse petter like mye. Det ville vært imponerende avtale.

 

Men de detaljene har eg ikke fått med meg.

 

Føler det er få tapere her. Begge parter måtte strekke seg godt for å få til avtalen, og Petter får spesialbehandling av NSF.

 

Litt skuffende at Petter stort sett får det som han vil, mens Martin ikke får dekket sine behov for å kunne gjenta fjorårets suksess i TdS. Men sånn er vel idretten blitt. Petter bør ha en kanonsesong nå. Spørs hvor lenge han blir regnet for "stor nok" til å kunne få spesialavtaler både med sponsorer og NSF.

 

" " Var ment mtp at eg føler media fremstiller dette som en seier for NSF. Noe eg strengt tatt ikke er enig i. Eneste måten NSF kunne kommet seirene ut av dette var at de satte hardt mot hardt, nektet Northug sine spesielle behov, men samtidig fikk stor suksess i kommende sesong. Ville vært tidenes gambling....

Lenke til kommentar

Det virker ikke som du gjør det. Han mener jo ikke at Northug tapte. Han mener at Northug "tapte":

 

Det du som ikke forstår hvordan ting skrives på nettet.

Som jeg forstår innlegget...

Er at han kanskje ikke tapte på det direkte men at det ikke var en seier akkurat. Da er det feil å bruke ordet ironi.
Nå ser jeg Emils har redigert innlegget sitt og tatt vekk ironi-delen, det sier vel litt.
Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Nå tviler eg på at coop betaler like mye når de ikke får sponse petter like mye. Det ville vært imponerende avtale.

 

Men de detaljene har eg ikke fått med meg.

 

Føler det er få tapere her. Begge parter måtte strekke seg godt for å få til avtalen, og Petter får spesialbehandling av NSF.

 

Litt skuffende at Petter stort sett får det som han vil, mens Martin ikke får dekket sine behov for å kunne gjenta fjorårets suksess i TdS. Men sånn er vel idretten blitt. Petter bør ha en kanonsesong nå. Spørs hvor lenge han blir regnet for "stor nok" til å kunne få spesialavtaler både med sponsorer og NSF.

 

" " Var ment mtp at eg føler media fremstiller dette som en seier for NSF. Noe eg strengt tatt ikke er enig i. Eneste måten NSF kunne kommet seirene ut av dette var at de satte hardt mot hardt, nektet Northug sine spesielle behov, men samtidig fikk stor suksess i kommende sesong. Ville vært tidenes gambling....

 

Nå var vel ikke utgangspunktet at Coop trodde det var fritt frem... det hadde vel vært meget naivt.

 

Avtalen Coop tegnet måtte vel baseres på det Coop tenkte ville bli en reell markedsføringsverdi, kan så klart hende de har ett forebehold som gir Petter mindre penger men føler meg ærlig talt ikke overbevist om det.

Lenke til kommentar

Vel, da skjønner hvertfall ikke eg hvorfor dette er en sak uansett for petter sin del. Hvis det ikke har noe økonomisk å si for hans sponsoravtaler så betyr det vel ingenting de tingene han nå har sittet og forhandlet om?

 

DET høres hvertfall ikke riktig ut.

 

Disse greiene her bunner ut i en ting for begge parter: Cash.

Lenke til kommentar

Vel, da skjønner hvertfall ikke eg hvorfor dette er en sak uansett for petter sin del. Hvis det ikke har noe økonomisk å si for hans sponsoravtaler så betyr det vel ingenting de tingene han nå har sittet og forhandlet om?

 

DET høres hvertfall ikke riktig ut.

 

Disse greiene her bunner ut i en ting for begge parter: Cash.

 

Hadde jeg hatt en sponsor som betaler meg MYE penger så hadde jeg så klart gjort mitt ytterste for at de skulle få en så god avtale som mulig selv om jeg ikke tjente/tapte på det selv.

 

Synd ikke alle tenker slik...

 

Men igjen... jeg antar bare og vet selvsagt ikke hvordan avtalen til PN er.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Det jeg ihvertfall tviler på er at Coop og PN nå sitter i nye forhandlinger med bakgrunn av den nye realiteten, altså avtalen med skiforbundet. Tviler også på at avtalen de allerede har har tatt høyde for dette og er så detaljert at nye forhandlinger mellom PN og Coop ikke er nødvendig bortsett fra at har samme avtale uansett utfall.

 

Derfor tror jeg at denne avtalen ikke påvirket PN sine inntekter fra Coop i det hele tatt.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...