Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Folk må huske på at det var privatpersonen Northug som gjorde dette og ikke langrennsløperen.

 

LOL IRL.

 

 

Noob. Poenget er at Northug har ikke gjort noe bullshit i langrennssporet. Folk vet at Northug også drikker, spiller poker og puler damer. Han må få lov å leve litt sitt uten at folk skal ønske at Northug slutter å gå på ski. Fotballspillere gjør da ting som er mot moralen på fritiden, men de elsker like høyt som fotballspillere for det.

Lenke til kommentar

 

 

Folk må huske på at det var privatpersonen Northug som gjorde dette og ikke langrennsløperen.

 

LOL IRL.

 

 

Noob. Poenget er at Northug har ikke gjort noe bullshit i langrennssporet. Folk vet at Northug også drikker, spiller poker og puler damer. Han må få lov å leve litt sitt uten at folk skal ønske at Northug slutter å gå på ski. Fotballspillere gjør da ting som er mot moralen på fritiden, men de elsker like høyt som fotballspillere for det.

 

 

Problemet er at å fyllekjøre ikke er "mot moralen", det er en alvorlig kriminell handling som bør føre han bak lås og slå en periode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jau

 

Selvfølgelig skal Northug få straff osv. men Northug er fortsatt en av Norges fremste langrennsløpere. Hva han gjør på fritiden burde ikke straffe han som idrettsutøver. Synes Kaggis sier det godt når han sier Northug må velge om han vil være kjendis eller idrettsutøver. Personlig er fyllekjøring en dum ting å gjøre, og jeg forsvarer ikke det på noen som helst måte, men å ønske at Petter skal dra til helvete som idrettsperson er bare helt bak mål. Selvfølgelig godter mange seg nå. De har hatet Northug siden han kom og nå har de alle tiders mulighet til å leve.

Lenke til kommentar

 

 

 

Folk må huske på at det var privatpersonen Northug som gjorde dette og ikke langrennsløperen.

 

LOL IRL.

 

 

Noob. Poenget er at Northug har ikke gjort noe bullshit i langrennssporet. Folk vet at Northug også drikker, spiller poker og puler damer. Han må få lov å leve litt sitt uten at folk skal ønske at Northug slutter å gå på ski. Fotballspillere gjør da ting som er mot moralen på fritiden, men de elsker like høyt som fotballspillere for det.

 

 

Problemet er at å fyllekjøre ikke er "mot moralen", det er en alvorlig kriminell handling som bør føre han bak lås og slå en periode.

 

 

Ja, og han vil få straffen og alt som hører med, men når han har sonet ferdig må han få lov til å vende tilbake til evt. en langrennsarena uten at folk skal dømme han for all evighet. Northug har løftet sporten enormt.

Lenke til kommentar

Fyllekjøring i seg selv blir vanligvis belønnet med ca. 1 måned i fengsel, men med tanke på at han også kjørte alt for fort, krasjet, passasjer ble skadet og han stakk av tipper jeg det blir ca. 3 måneder.

 

Når man ser vraket skal han være glad det bare ble kragebeinsbrudd på kompisen sin...

Lenke til kommentar

 

jau

 

Selvfølgelig skal Northug få straff osv. men Northug er fortsatt en av Norges fremste langrennsløpere. Hva han gjør på fritiden burde ikke straffe han som idrettsutøver. Synes Kaggis sier det godt når han sier Northug må velge om han vil være kjendis eller idrettsutøver. Personlig er fyllekjøring en dum ting å gjøre, og jeg forsvarer ikke det på noen som helst måte, men å ønske at Petter skal dra til helvete som idrettsperson er bare helt bak mål. Selvfølgelig godter mange seg nå. De har hatet Northug siden han kom og nå har de alle tiders mulighet til å leve.

 

 

Så hva personer gjør på privaten burde ikke få noen effekt på jobblivet deres? Se på eksemplet mitt med fyllekjøring med firmabil; dersom du hadde ansatt en person som gjorde noe sånt, ville du latt han komme tilbake på jobb? Si at du har en politiker som gjør underslag, bruker svart arbeid så det synger etter, bruker prostituerte, osv. og generelt sett lever et "umoralsk" liv; bør det ikke ha en døyt å si for deres karriere?

 

Det er vel ingen som har sagt at han burde bli nektet å gå med ski på beina for resten av livet? Jeg protesterer mot den holdningen om at "mange gjør slikt", "det er menneskelig å feile", "la han være i fred", osv. HAN KUNNE DREPT NOEN, FOR POKKER! Når ble fyllekjøring, det å forårsake store skader samt det å forlate en skadd kompis noe vi nærmest bare enser at har skjedd?

 

Jeg sier selvfølgelig ikke at han skal stå i gapestokk, men forstår ikke folk hvor alvorlig dette er? Svar på dette; si at noen stod i veien og han hadde drept personen samt kompisen sin. Hva da? Si at han kom ut mens han ennå kunne konkurrere; skal alt bare være glemt? Jeg mener, det er jo tross ikke privatlivet hans, i langrennsporet er han jo på jobb.

Lenke til kommentar

Man kan ikke diskutere hvaom. Her må man diskutere fakta og det vet vi. Northug kjørte for fort med promille. Ingen døde og de to kom fra ulykken med mindre skader. Han har selvfølgelig gjort noe dumt, og det vet han, men vi må også være glad for at han ingen omkom. Vi kan ikke straffe Northug for noe han ikke har gjort eller kunne gjort.

 

Fyllekjøring burde straffes med førerkortbeslag for livstid imo. Men jeg ønsker mer enn noe annet at Petter Northug kommer tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg er ennå spent på å vite hvor langt du vil strekke skillet mellom privatliv og jobbliv. Som sagt, ingen mener at Northug burde bli nektet å komme tilbake i skisporet, men aldri i verden om en vanlig, ukjent person hadde fått samme støtten. Fyllekjøring bør bli skambelagt (til en viss grad, såklart), det så pokker meg ikke en "menneskelig" ting å gjøre, og det er ikke noe som "kan skje med de beste".

Lenke til kommentar

Det er forskjellig hvordan folk reagerer på alcohol. Noen har kontrollen om de så blir dritings, andre forandrer omtrent hele personligheten etter noen glass.
Så det kan være stort skille på en person edru og påvirket etter hvem det er.

Det kanskje Northug bør gjøre, er å ta et oppgjør med alcohol og kanskje slutte med det. Det kan være hans beste vei å gå.

Lenke til kommentar

Jeg digget Northug tidligere, men mistet veldig mye av respekten jeg hadde for han når han gjør noe så utrolig dumt. Han er en godt voksen mann, om han ikke tåler alkohol gjør han et utrolig egoistisk valg om han likevel velger å drikke.

 

Jeg skjønner heller ikke hvordan karrieren hans ikke skal kunne påvirkes av det han gjør privat. Han er en offentlig person som baserer det meste av inntektene sine på merkevaren han har bygget opp. Den merkevaren er ødelagt nå, uansett om han skulle gjøre det godt som skiløper i fremtiden.

Lenke til kommentar

Fantastisk at det faktisk kommer folk og bagatelliserer det han har gjort....


Jeg skjønner heller ikke hvordan karrieren hans ikke skal kunne påvirkes av det han gjør privat. Han er en offentlig person som baserer det meste av inntektene sine på merkevaren han har bygget opp.

Dette er kjernen.


Eg håper sponsorene straffer han KNALLHARDT!

Lenke til kommentar

Neste gang Northug står på pallen så kanskje han har spikra den selv?

 

Han fortjener den straffa som kommer. Fyllekjøring er en forkastelig handling, uansett hva man måtte gjøre i det proffessjonelle liv. Pga hans prestasjoner i sistnevnte er han et forbilde for mange, spesielt unge idrettsutøvere, og det gjør situasjonen (i mine øyne) bare enda verre.

 

I tillegg så får han nok en del straff indirekte ved at varemerket hans, navnet og ryktet, har fått seg en alvorlig smell. Dette kommer jo også på toppen av det hele etter en veldig svak sesong til Northug å være.

 

Denne smellen (no pun intended) får han nok kjenne både på den ene og den andre måten.

Lenke til kommentar

Det var på en måte dråpen når det kommer til Northug. Har vært fan av han, men nå er det ikke mye håp igjen. Det er totalt uakseptabelt.

 

Forøvrig ble Lars Bystøl tatt med 2,38 promille i 2000. Vant OL-gull i 2006.

 

Ellers kan man ta bagatelliseringen til moldesupporterne (spesielt Eva-Brit): "Det er en fyllekjører i oss alle."

Lenke til kommentar

Kommer til å gå noen mnd så er dette glemt og tilgitt av 98% av befolkningen. Media gjør sitt til å blåse dette opp så mye de kan, satt å så på nyhetskanalen der de hadde laget til grafikk med kart og røde X'er det Northug hadde kræsjet, der han bodde, kom med klokkeslett han sist ble observert på ett utested og der hadde de bilde av utestedet og ett bilde av Northug..

 

Helt latterlig, fikk følelsen av at de snakket om en kriminell mastermind eller en Bin Laden type der hele landet var på jakt.

 

Får litt sånn høygaffel og fakkel følelse over hele greia. Korsfest, korsfest.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig blir det mediakjør når Norges mest kjente idrettsutøver (diskutabelt) fyllekjører og stikker av fra stedet? Tenk om det var Zlatan i Sverige, Roger Federer i Sveits eller Messi i Argentina som hadde fyllekjørt. Tror du pressen i de respektive landene hadde oppført seg noe annerledes?

 

(Protip: Svaret er nei)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...