Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen politimenn(?) snakket tidligere i media i dag om at dette kunne gi opptil ett år i fengsel. Nå vet ikke jeg hva straffen for fyllekjøring er, men såpass streng er den vel ikke?

 

Det spørs om skipet går til bunns, men dette er et meget, meget stort hull i skroget.

 

Ser også at en drøss med folk driver å kommenterer ting som "Alle kan gjøre feil", "Nå trenger han støtte" og "det er menneskelig å feile". Give me a fuckin' break, dersom en vanlig person blir tatt for fyllekjøring så er lynsjemobben der med en gang og krever halshugging med rusten skje som straff. Nå når det er en kjendis, da er plutselig alle blitt noe ennå mer medmenneskelig enn Gandhi og Dalai Lama sitt "lovechild".

 

Northug har alltid vært litt utenfor allfarsvei, men fyllekjøring er noe helt annet. Vær glad liv ikke gikk tapt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Eg driter egentlig fryktelig mye i karrieren til Petter nå.

 

Dette var litt dråpen for meg. Er det en ting eg ikke takler så er det fyllekjøring. Det kunne hvert hvem som helst på vei hjem fra jobb som kom i veien for den bilen. Det kunne blitt fatalt for passasjeren.

 

Og IDIOTEN stikker fra stedet? Sier litt om egoet. Eneste han tenkte på der og da var seg selv og karrieren.

 

Håper igrunn dette fører til utestengelse fra å stille for Norge. Han vil jo helst ikke ha noe med landslaget å gjøre, så kanskje Landslaget kan gi han viljen og si at han ikke får stille neste sesong.

 

Vil jo ikke være noe stort tap.....

 

Dette var skuff.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det at han stakk av gjør vel at han får en høyere straff. Forhåpentligvis er det en del idioter som slutter å fyllekjøre når de ser hvordan det fort kan gå. Flaks at ingen andre enn de i bilen ble skadet. Selve fengselsstraffen er jo småtteri i forhold til straffen han får i form av offentlig ydmykelse og en fantastisk jobbkarriere som langt på vei er lagt i grus. Det blir ikke like enkelt å leve det glade liv med inntekter for sponsorer, reklameoppdrag og egne merker. Og hva skjer med skigåingen?

Lenke til kommentar

Betinget fengselsstraff blir det nok siden han stakk av og tydeligvis har hatt alt for høy fart (40-sone i området), hvorvidt det blir mange måneders ubetinget avhenger vel av promillen også. Er den stort over 1 ryker han vel inn i et halvårs tid ... da er alt av karriere offisielt over for en mann som da vil stå uten landslag, uten sponsorer, og med i overkant av 1 mill i gjeld på erstatning av bil, statlig eiendom og bøter.

 

Steike ta. Syns faktisk synd på gutten selv om han ikke fortjener stort av sympati. Vanskelig å falle lengre enn det der ...

Lenke til kommentar

Det kan skje hvem som helst. De er bare mennesker idrettstopper og. Men trist er det.

 

Nei, det kan ikke det. Enhver som fyllekjører er per definisjon en idiot. De fleste ville ikke funnet på å sette seg bak rattet med alkohol innabords, selv med nedsatt vurderingsevne som følge av inntaket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette var dråpen ja. Jeg har alltid likt fyren, men nå har han gått kjørt litt for langt. Hvor forbanna idiot er man når man synker så lavt og potensielt setter andre menneskers liv i fare? Håper vi slipper å se ham representere Norge i fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han kan legge seg så flat han bare klarer, men dette er alvorlig. Veldig alvorlig. La oss oppsummere:

  • Han har (mest sannsynlig) brutt fartgrensen i en 40-sone, tettbebygd område.
  • Han har kjørt bil mens han har vært påvirket av alkohol, alt for høy promille.
  • Han har kjørt over en rundkjøring, kjørt ned en lyktestolpe og rett inn i et autovern, på den måten totalvraket bilen han satt i, sammen med en passasjer.
  • Han har stukket av fra ulykkesstedet mens passasjeren i bilen var skadet.

Summerer du opp dette kan vi fort snakke om en lang ubetinget fengselsdom, og ikke minst en ekstrem ripe (bokstavelig talt) i lakken, noe jeg tviler på at han vil kunne reise seg fra.

Jeg er ekstremt skuffet over hvor dårlig dømmekraft han har hatt i denne situasjonen, og jeg håper han får en streng straff, og at han ikke får noe igjen for å være kjendis. Dette er ikke sånn som "kan skje alle". Dette er ekstremt alvorlig. Hadde dette vært hvilken som helst Ola Nordmann så hadde lynsjemobben vært ute for lengst. Petter Northug fortjener overhodet ikke noe særbehandling fordi han er kjendis og verdens beste skiløper.

 

Og Benbjo, jeg forstår virkelig ikke hvordan du kan mene at dette bare blir glemt? Vi snakker om norges største sponsorobjekt her. Tipper Coop sier opp avtalen, Audi og Red Bull det samme. Det er garantert ubetinget fengsel om han hadde over 0.5 i promille, og dette er en ekstremt alvorlig sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fordi du skriver tull.

Fint at du klarer å argumentere så bra for det da

Det var bare så tullete det du skrev, at jeg regnet med at det var tull. Han får aldri ubetinget fengselsstraff, kanskje betinget? Hvor har du det fra? Om promillen var høy nok blir han buret inn. Det hjelper uansett ikke at han kræsjet, muligens i for høy fart, og rømte fra åstedet.

 

Tror du virkelig at alt er glemt om et halvt år? Ingen påvirkning på skikarrieren, sponsoroppdrag og omdømmet?

Lenke til kommentar

Han kommer jo ikke til å få fengselsstraff. Det sier seg selv. Får kanskje betinget og smekk på lanken. Om 6 mnd er dette glemt

 

Kan godt være han får betinget ja. Hadde han ikke stukket av så kunne han kanskje sluppet med en saftig bot. Men jeg tror ikke at folk har glemt det om 6 måneder. Og han taper nok sponsoravtalen, allerede et bein utafor landslaget, så hvem skal finansiere videre satsning?

 

La oss ikke glemme over millionen i gjeld til bøter, erstatning og 1 stk kondemnert Audi S7 som han ikke eide noenting av.

 

Huff. Han er jo ferdig. Må begynne som gymlærer på Meråker VGS.

Endret av Roger Eivind Stenbro
Lenke til kommentar

Får håpe Northug kommer seg på beina igjen fort. Folk må huske på at det var privatpersonen Northug som gjorde dette og ikke langrennsløperen. Folk gjør dumme valg, men han har ikke gjort noe annet enn det mange andre har gjort. Han tar straffen og kommer videre med livet og karrieren. Vi kan ikke starte å fryse ut mennesker som gjør feil.

Lenke til kommentar

Når ble fyllekjøring og det å utsette andre sitt liv og helse for fare noe "mange andre har gjort"? Når det ble snakk om at Coop, VI Menn, osv. kunne trekke avtalen begynte folk å snakke om å "sparke de som lå nede". Så dersom jeg fyllekjører og totalvraker firmabilen, havner i fengsel i et par måneder og gjør skader for rundt millionen, er det å "sparke noen som ligger nede" dersom jeg får sparken?

 

Flere snakker om at dette sender et signal til ungdom om konsekvensene av fyllekjøring. Greit nok, men hvilket signal sender det når det som nesten kan virke som en hel nasjon stiller seg bak han og snakker om fyllekjøring som noe som kan skje de beste? Hvor er lærepengen i at vi gir ungdom inntrykket av at det er "menneskelig å feile", i dette tilfellet riskere å ta livet av seg selv og andre?

 

Nei, andre personer som blir tatt for fyllekjøring blir ikke hengt ut i media med navn og bilde, men dette er ikke en vanlig person, for pokker! Hadde vi hatt interesse av å vite navnet til alle som fyllekjørte så hadde fått navnet til alle som fyllekjørte. Northug er en offentlig person og det blir ståk rundt han.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...