bruno99 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Ja jøss... Torino medaljer (gull, sølv, bronse og totalt) 1 Tyskland 11-12-6 29 2 USA 9-9-7 25 3 Østerrike 9-7-7 23 Men du mener vel sikkert at de suger i vintersportene du ser på "ekte" vintersporter? Lenke til kommentar
GBD Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Grunnen til at kunstløp er så populært i USA, er fordi de suger i nesten alle vintersport. Grunnen til at USA ikke viser mye frem i det du ser på nrk, er fordi at dette i stor grad er "nordiske" grener. Det ligger litt i navnet at vi skal være best der, gjør det ikke? Alpint, kunstløp, skøyter, snowboard, hockey og mye mer, er idretter hvor USA ligger milevis foran oss. Men flere av disse idrettene blir ikke vist på vårt kjære Nrk. For hvem vil vel se at Norge suger? Endret 21. januar 2009 av GBD Lenke til kommentar
Latias Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Mener så klart i forhold til hvor mange innbyggere de har. Uansett, så er det fleste gullene i aking og sånne idretter. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Grunnen til at kunstløp er så populært i USA, er fordi de suger i nesten alle vintersport. Grunnen til at USA ikke viser mye frem i det du ser på nrk, er fordi at dette stor grad er "nordiske" grener. Det ligger litt i navnet at vi skal være best der, gjør det ikke? Alpint, kunstløp, skøyter, snowboard, hockey og mye mer, er idretter hvor USA ligger milevis foran oss. Men flere av disse idrettene blir ikke vist på vårt kjære Nrk. For hvem vil vel se at Norge suger? Kremt? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Suger Norge i skøyter? Aksel Lund Svindal suger også, ja. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Ikke sant? Og snowboard? Vi har verdens beste kvinnelige boardercrosser og verdens beste mannlige slopstyler. I tillegg er det flere andre som er gode i snowboard og som kjemper i toppen. Torstein Horgmo er en av dem, husker ikke de andre. Så forsovidt en annen norsk vinne slopestyle i twin-tip da jeg var i NL (haha). Lenke til kommentar
GBD Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Er dere tolv begge to? Jeg sier at ENKELTE av disse idrettene ikke blir vist på nrk fordi vi er FOR dårlige. I alpint har vi ett navn, i skøyter har vi ett navn, og i snowboard har vi ett par. Snowboard vises, men det blir ikke lagt spesielt fokus på av Nrk. Kunstløp vises på Eurosport, mens hockey vises hvis Norge er med i A-VM. Og Latias. Ja, bortsett fra Håvard Bøkko, så står det ikke akkurat strålende til med norsk skøytesport. Forhåpentligvis kommer talentene skikkelig gjennom snart... EDIT: Og selv om vi har noen gode navn i snowboard, så kan vi ikke legge skjul på at idretten domineres STERKT av amerikanere. Det var du som sa at USA suger i vintersport Latias. Jeg bare motbeviser deg Endret 21. januar 2009 av GBD Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg er da ikke tolv, da hadde jeg ikke gått i klasse med deg på Skjeberg Men i snowboard har vi like mange i toppen som det USA har, utrolig nok. Lenke til kommentar
GBD Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 DET min venn, er en tåpelig uttalelse. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 I OL i 2002 fikk Norge flest gull av samtlige land med våre 13 fåran Tyskland (12) og USA 11 tror jeg... Det jeg syntes er litt rart er at den delte gullmedaljen som Frode Estil og Thomas Alsgaard fikk er beregnet som to :0 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Ett navn i alpint? Har du ikke hørt om Jansrud og Myhre? Lenke til kommentar
GBD Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Når jeg snakker om ETT navn, så mener jeg en som faktisk vinner noe på en noenlunde jevn basis. Vi har ETT navn, og to TALENTER Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Når jeg snakker om ETT navn, så mener jeg en som faktisk vinner noe på en noenlunde jevn basis. Vi har ETT navn, og to TALENTER Og USA har Bode Miller som bare faller og Ted Ligety som vinner 1 gang hvert 2. år. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Wiig og Håkonsen er verdens beste snowboardere. Amerikanerene har mange snowboardere ja, men de har bare 2-3 som holder verdensklasse. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Poenget er vel at USA langt i fra er noen dårlig vintersportsnasjon... Lenke til kommentar
Latias Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 USA har 306 200 000 innbyggere. Da burde de jo være bedre enn oss i noen idretter. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Men nå har jo amerikanerene kommet sterkt opp i kombinert. Hakkinen gjør gode løp i skiskyting. Så amerikanerene kommer de også. Men er vel ikke tvil om at Norge er på toppen med ski på bena. Kan vel si at amerikanerene slår oss på det meste der det ikke er ski med. Sant som GBD sier: Når "Vintersport" nevnes i denne tråden, så er det vel for det meste sport med ski på bena. Men vintersport er så mye, mye mer. Bare se på alle grenene i OL. Endret 21. januar 2009 av Pirja Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Det var nok litt overdrevet av vår kjære Latias ja. Lenke til kommentar
GBD Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Poenget er vel at USA langt i fra er noen dårlig vintersportsnasjon... Det var vel strengt tatt det som var poenget ja. I tillegg, så er det viktig å huske på at USA har en større gjeng med unge talenter i sine "gode" idretter av naturlige grunner (300 millioner innbyggere vs. 4,8 millioner). Noe som gjør Norges prestasjoner enda større i mine øyne. Jeg elsker Norge, og er en nasjonalist i ordets positive forstand, men jeg klarer å innse at andre nasjoner også er gode. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Poenget er vel at USA langt i fra er noen dårlig vintersportsnasjon... Det var vel strengt tatt det som var poenget ja. I tillegg, så er det viktig å huske på at USA har en større gjeng med unge talenter i sine "gode" idretter av naturlige grunner (300 millioner innbyggere vs. 4,8 millioner). Noe som gjør Norges prestasjoner enda større i mine øyne. Jeg elsker Norge, og er en nasjonalist i ordets positive forstand, men jeg klarer å innse at andre nasjoner også er gode. Snakker om det. Elsker Norge også, og når andre nasjonaliteter slår til, så går alltid "de er dopet" tanken gjennom hodet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå