Jotun Skrevet 31. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2014 Og når du staker skal du bli sliten i magen, ikke armene. Dvs, begge deler selvsagt men man skal bruke magen mest til staking. Skrive litt mer i morgen om ønskelig. Kvelden her nå. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 31. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2014 Nå er jeg ikke helt edru, men dette var skremmende lesning Jotun Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 31. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2014 Jeg fant litt info på langrenn.org Studier fra Norges idrettshøgskole viser at man bruker følgende muskler i størst grad ved staking:- Muskulaturen rundt skuldrene (teres major, pectoralis major, deltoideus anterior og posterior og øvre deler av trapezius)- Albuestrekker (triceps brachii)- "Staker´n" (Latissimus dorsi)- Magemusklene (rectus abdominis)- Hoftebøyer (psoas major)Ved diagonalgang vil du i tillegg til de musklene som er nevnt ovenfor bruke:- Musklene på baksiden av leggen (gastocnemius)- Hoftestrekker (gluteus maximus)- Knestrekker (hamstringsmusulaturen)- Ryggstrekker (erector spinae) Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 1. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2014 Klassisk langrenn er fantastisk trening. Hvis du skal skøyte med klassisk skiene ville eg skippet rubb av smøresonen. For ellers vil denne gi fryktelig mye motstand når du skøyter. Siden klassisk skiene er så myke at smøresonen skal være nedi snøen med tyngden på en ski. Da vil dårlig gli føre til dårlig skøyteteknikk. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 1. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2014 Jeg fant litt info på langrenn.org Studier fra Norges idrettshøgskole viser at man bruker følgende muskler i størst grad ved staking: - Muskulaturen rundt skuldrene (teres major, pectoralis major, deltoideus anterior og posterior og øvre deler av trapezius) - Albuestrekker (triceps brachii) - "Staker´n" (Latissimus dorsi) - Magemusklene (rectus abdominis) - Hoftebøyer (psoas major) Ved diagonalgang vil du i tillegg til de musklene som er nevnt ovenfor bruke: - Musklene på baksiden av leggen (gastocnemius) - Hoftestrekker (gluteus maximus) - Knestrekker (hamstringsmusulaturen) - Ryggstrekker (erector spinae) Ikke misforstå. Man bruker jo en haug med muskler, derfor langrenn er så fin trening. Men når man staker skal man bruke magen til å "trøkke" stavene bakover ved at armene holdes statisk. Armene skal fullføre stavtaket for maks utnyttelse. Bare tenk på hvor fort løperne hadde blitt slitne i armene på marcialonga om det var de som tok hovedbelastningen. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2014 Noens om er i Trysil og kan si noe om forholdene i bakken nå etter mildværet? Er det mye løst fortsatt, eller skal jeg la pudderskiene bli hjemme? Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 7. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2014 Etter å ha sett åpningsermonien til OL 2014 på tv2 gikk det opp for meg at OL blir ikke det samme denne gangen Pauser i langrenn og skiskyting og alt annet...sukk. Gleder meg ikke til langrenn i morra engang. Håper dette er første og siste gang OL sendes på en kanal som har reklame i tide og utide. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2014 Det er egen OL kategori. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 7. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2014 Har visst gått meg hus forbi Da er det bare for en moderator å flytte min post over til https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1566341&page=2 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2014 Ingen OL tråd? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 9. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2014 Spør du seriøst om det når Jotun, 3 poster over deg, sier at det er det? 1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 9. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2014 Egen kategori her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=730 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2014 Ingen OL tråd?Er jo en helt egen kategori for tusan..... Mulig å kikke seg litt rundt? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2014 Blir ikke nok en trippel, men du verden så fortjent av Düerr!! Nå har fyren blitt tatt i doping, regner med at han blir fratatt tredjeplassen i TDS? I så fall hadde vi firedobbelt norsk (Legkov ødela for en mulig femdobbelt). Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 23. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2014 Blir ikke nok en trippel, men du verden så fortjent av Düerr!! Nå har fyren blitt tatt i doping, regner med at han blir fratatt tredjeplassen i TDS? I så fall hadde vi firedobbelt norsk (Legkov ødela for en mulig femdobbelt). Whaa? Enda en doper? Nei da kan han ha det så godt, og jeg er plutselig ikke så imponert lengre. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 23. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2014 Post-OL depresjonen er i gang. Faen. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 23. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2014 Kis. Det er fortsatt 4-er bob og hockey igjen. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 23. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2014 Jeg vet det. Skal MYE til for at jeg ser bob. Hockey ser jeg nok, men ja. Er ikke det samme. Ingen norske utøvere og inder middels interessante sporter for meg. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 23. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2014 Må melke det siste ut av OL. Da ser jeg på bob. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå