Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Who cares? Vi slipper Aalbu!

 

Dummeste jeg har hørt på en stund. Aalbu er som en drøm hvis vi sammenligner med Bredesen. Bredesen er, i hard konkurranse med Karl-Petter Løken, Olav Traaen og Ove Eriksen, den dårligste kommentatoren i landet. Aalbu på sin side, har både en behagelig stemme, og er flink til å forklare hva hopperne gjør riktig/feil. I tillegg er han flink til å holde litt orden på Arne Scheie, som dessverre nærmer seg pensjonsalder.

Han sier "altfor sen på hoppkanten" til nesten alle hopperne. Er det mulig at alle hopperne er sene på hoppkanten? Jeg tror nok Aalbu burde skaffe seg briller. Uansett lar han Scheie aldri snakker. Avbryter han jo hele tiden...

Og skjønner ikke hvorfor du mener at Bredesen er den dårligste kommentatoren. Han snakker mer fornuftig enn det Aalbu gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bredesen er tydeligvis et naturtalent som aldri helt visste hva han gjorde, bare at han gjorde det rett. At Aalbu sier "sen på hoppkanten" gjelder i stor grad for de norske hopperne, og det har han helt rett i. Han har også sagt at det er nesten umulig å være perfekt på hoppkanten. Videre er han flink til å forklare hva som blir gjort bra eller dårlig ut fra hoppkanten, og videre i svevteknikken. Å si at han bare snakker om hoppkanten er rett og slett feil.

 

At han avbryter Scheie, er faktisk en god ting mener jeg. Han snakker ikke for mye for min del, men en del mer enn mange andre "ekspertkommentatorer", det har du helt rett i. Tingen er at Scheie faktisk har begynt å rote skikkelig det siste året, og ymse hoppfakta fra 1937 kan bare holde ham i jobben for en viss periode. De få rennene i sesongen hvor Scheie har vært alene, har rett og slett vært direkte svake. Synd, men alle må gi seg en gang.

Lenke til kommentar

Så hva med å bare slutte å si at folk er for sene på hoppkanten når han selv sier at det er så og si umulig å treffe på den? :roll:

Og de andre factsa han kommer med er jo ok da, som i lufta osv.

 

Grunnen til at rennene med bare Scheie har vært kjedelige er vel fordi de norske ikke har greid en dritt heller.

Lenke til kommentar

Han må jo få si hva som er feil. Jeg har ikke latt meg plage av at Aalbu snakker om kanten, ettersom det i størst grad dreier seg om de norske hopperne, og jeg vil gjerne vite hvorfor nordmennen hopper dårlig. Som dere selv sier, så nevner han det ikke på hver hopper. Bare på de som gjør det verst.

 

Og, et kjedelig hopprenn for oss nordmenn er vel knapt nok noen unnskyldning for at Scheie ikke skal klare å gjøre jobben sin?

Lenke til kommentar

Som tidligere hoppsjef, så velger jeg å tro at Aalbu har godt belegg for sine uttalelser. Mer enn en hopper som i større grad har blitt fortalt hva han skal gjøre, og som har blitt kommentator fordi han gjorde det bra, og ikke fordi han er spesielt egnet for en tv-jobb.

Lenke til kommentar
Så den i stad, men droppet å poste. Idretten er for uinteressant å følge med på.

Skjønner ikke hvorfor man kaller det tullet for idrett en gang. :lol:

 

Jeg liker ikke dansing. Jeg liker SPESIELT ikke dansing med skøyter.

 

Men jeg vet at det krever mer trening enn de fleste andre idretter, og at alle som deltar i mesteskap i skøyteløp har full rett til å kalle seg idrettsmenn/kvinner.

 

(Og jada, du tullet sikkert...måtte bare få det ut, for det er mange som sitter men slik holdning og er seriøse)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...