Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Det er vel det at det ikke er balanse som er problemet. Det er 2 klassisk øvelser og 5 med skøyting. Dvs. at man må være best i skøyting for å gjør det best. Er du litt som polakken så har du 2 øvelser hvor du vil prestere godt, også vil man være avhengig av flere ting. Jeg er helt enig at det burde være mest mulig jevnt. Slik at alle stiller likt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mer tåpelig og uproft av arrangørene å ikke ha en reservearena i tilfellet snømangel e.l.

Hun har jo ambisjoner om å vinne. Skjønner godt at hun står over og heller fokuserer trening fram mot OL, enn å være listefyll i et amputert TdS.

Fint at noen sier ifra og ikke stiller opp på alt mulig som sponsorer/TV/FIS steller i stand.

Lenke til kommentar

Hva har skjedd med de norske hopperene egentlig? Annet enn Bardal er ordet middelmådig svært beskrivende. Det kan nesten til og med menes som en kompliment.

Jacobsen, Hilde og Ingvaldsen klarte så vidt å kvalifisere seg og Velta og Fannemel var ikke i nærheten av det engang. Skal bli spennende å se om noen andre enn Bardal klarer å komme seg til andre omgang i morgen....

Edit: Såvidt er kanskje litt stygt mot Jacobsen. Han kom vel mellom 10 og 20 et sted.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Likevel så syns jeg det er tåpelig å ikke stille. Det er profesjonelle utøvere det er snakk om og dette er en utendørsidrett, da kan slike ting skje. Ja, det er ubalansert, men likevel ikke noe å trekke seg over.

Hæ? Det er OL-sesong og TdS blir da en liten bagatell sammenlignet med OL. Når Kowalczyk ser at hennes vinnersjanser går i vasken pga. løypeendringer er det vel helt greit å droppe det til fordel for trening frem til årets høydepunkt.

For min del er det MER profesjonelt å si til seg selv "Jeg kan ikke vinne dette her, jeg trener hjemme i stedet og satser på å vinne OL" enn å ta seg selv helt ut for å vinne noe der vinnersjansene er mindre enn tidligere estimert.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Marit ikke helt i form. Slått ut allerede i kvartfinale faktisk. Håper det bedrer seg. Ville vært litt utgjort å få TdS-seieren ødelagt av sjukdom når hennes argeste konkurrent står over.

Moro med Østberg. Fikk noen med seg intervjuet hennes foressten? :D

"Jeg var jævla stiv opp bakken der, oi! Jeg kan kanskje ikke si "jævla" på TV?"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...