Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kowalczyk dropper Tour de Ski

Burde jo bane vei for den første norske TdS-seieren, dog med en liten bismak hvis den argeste konkurrenten står over. Personlig mener jeg at det her ikke er noe annet enn furting. For å kunne fortsatt være en av verdens beste langrennsløpere så må man da også kunne beherske begge stilarter.

Kan til en viss grad forstå at ho blir litt sur når det endres fra noe ho mestrer til noe ho ikke kan så godt, men det er feil måte å reagere på. Virker som hver gang det går ho i mot, så skylder ho på alle andre enn seg selv. Hva med bare å suck it up og si "jeg er ikke god nok"? Det står mye mer respekt av det.

Lenke til kommentar

Mulig det bare er meg som er rar, men jeg synes klassisk burde fases ut av skisporten. Det er akkurat like tullete med klassisk på ski som det er med bryst, rygg og butterfly i svømming. Man bør konkurrere om å være raskest, hoppe lengst/høyest eller hva det enn måtte være, uten å bruke mer enn de tillatte hjelpemidlene. Når V-stil ble standarden i skihopp ble det ikke arrangert separate konkurranser for finnestil og V-stil, men i langrenn gjør man i praksis det. Idiotisk...

Blir som om friidretten skulle hatt med 100-, 200- og 400-meter for folk som løper baklengs, folk som ruller, folk som hinker, folk som går på hendene og folk som går på alle fire.

I tillegg fører denne idiotien til at enkelte utøvere kan ta en håndfull OL-gull i ett og samme OL, som Michael Phelps har gjort ved et par anledninger, mens like talentfulle utøvere innenfor stavsprang eller høydehopp kun har muligheten på ett gull. Det er urettferdig.

Lenke til kommentar

Klassisk på ski kan på ingen måte sammenlignes med å hoppe med klassiskstil.

Drar man til en hoppbakke hopper all med v-stilen, mens drar man ut i skisporet går mange klassisk og mange skøyter. Blant folk flest er klassisk mest utbredt, og lang løpene går også i klassisk.

Og med tanke på at klassisk er så utbredt blir det bare latterlig å fjerne det. Det er mange, blant annet Rønning, som satser på klassisk. Skal han bare bli frøset ut av landslaget fordi han går på en stil som "ikke er moderne nok"?

Synes det er helt på sin pass at vi har klassisk, ellers kan vi bare fjerne sprint osv også, siden det er urettferdig om de som er litt tyngre i kroppen.

Lenke til kommentar

Blir som om friidretten skulle hatt med 100-, 200- og 400-meter for folk som løper baklengs, folk som ruller, folk som hinker, folk som går på hendene og folk som går på alle fire.

Ta sprint som du nevner her.

100m, 110m hekk. 200m, 400m, 400m hekk.

Er da nok av grener for folket der også.

Gjelder mange grener. Klassisk er like mye langrenn (faktisk betydelig mye mer totalt sett) enn skøyting. Er selv enig i at klassisk sprint kan være litt kjedelig, men her kommer det helt an på løypa. Dog, her er skøyting betydelig kjekkere.

I distanserenn ser eg ingen forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...