Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

• 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Noen ganger skulle jeg ønske at det var et forum for nordmenn og svensker hvor jeg kunne korrigere svt sine dårlige oversettelser av norsk. Johaug sier at hun med sitt comeback vil tirre svenskene litt. Virker som svt bruker Google translate som oversetter det til darra. Så spør de svenske eksperter om de de svenske løperne darrar som en følgefeil, noe de selvsagt ikke gjør. Vært fint om svt bare brukte ei ordbok istedet , tirre=provocera eller mer som provoke på engelsk.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Litt sånn tankespinn...

Er parasitter som TV2 eller grådige gribber som Viaplay med på å sakte men sikkert drepe interessen for vintersporten? Nå er hoppuka igang, og Viaplay har valgt å holde denne gissel bak et 400kr/mnd abonnement istedetfor å sende det på lineær TV3.

Spesielt interesserte vil jo såklart betale dette for å se, men jeg antar at veldig mange vil stå over. Jeg er veldig glad i vintersport, og hoppsport spesielt, men ikke engang jeg syntes det er verdt å betale 400kr mnd for å se et par hopprenn (som også er teppebomba med reklame). Tour de Ski gikk forøvrig også kun på Viaplays betal-kanaler den helga her.

Jeg tenker litt som så at interessen for vintersport kommer pga eksponering. Sikkert mange av min generasjon som har vokst opp med NRKs vintersporthelger som alltid har stått på i bakgrunnen. Færre og færre har engang et TV-abonnement så sendinger står ikke bare på lengre. Når man i tillegg må betale i dyre dommer for å se en halvpart av et mesterskap på en kanal og så betale enda mer for å se resten på en annen, så er det veldig lett å velge bort sport. Som da igjen fører til mindre eksponering og enda mindre interesse.

Den en gang så veldig aktive tråden her er jo et godt eksempel på et dalende engasjement.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (17 timer siden):

Litt sånn tankespinn...

Er parasitter som TV2 eller grådige gribber som Viaplay med på å sakte men sikkert drepe interessen for vintersporten? Nå er hoppuka igang, og Viaplay har valgt å holde denne gissel bak et 400kr/mnd abonnement istedetfor å sende det på lineær TV3.

Spesielt interesserte vil jo såklart betale dette for å se, men jeg antar at veldig mange vil stå over. Jeg er veldig glad i vintersport, og hoppsport spesielt, men ikke engang jeg syntes det er verdt å betale 400kr mnd for å se et par hopprenn (som også er teppebomba med reklame). Tour de Ski gikk forøvrig også kun på Viaplays betal-kanaler den helga her.

Jeg tenker litt som så at interessen for vintersport kommer pga eksponering. Sikkert mange av min generasjon som har vokst opp med NRKs vintersporthelger som alltid har stått på i bakgrunnen. Færre og færre har engang et TV-abonnement så sendinger står ikke bare på lengre. Når man i tillegg må betale i dyre dommer for å se en halvpart av et mesterskap på en kanal og så betale enda mer for å se resten på en annen, så er det veldig lett å velge bort sport. Som da igjen fører til mindre eksponering og enda mindre interesse.

Den en gang så veldig aktive tråden her er jo et godt eksempel på et dalende engasjement.

Enig. Jeg kunne gjerne også ha sett på Tour de Ski, som pågår nå, men ja vet ikke om jeg gidder å betale dyre dommer for å se dette. Langrenn er en folkesport, og bør være mer tilgjengelig for folket. 

Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (På 29.12.2024 den 16.42):

Litt sånn tankespinn...

Det korte svaret er ja helt klart. Særlig langrenn, som allerede sliter med interessen utenfor Norge og Sverige, burde vært mye mer obs på dette.

Så synes jeg noen kommersielle mediehus er bedre enn andre til å forvalte slike rettigheter, og de du nevner er ikke de beste for å si det forsiktig.  Jeg synes også at tv-tilbydere som Altibox, Telia osv. burde vært mye flinkere til å tilby et enkelt renn, kamp osv. for de som bare vil se en stafett en landskamp osv. . Det er ikke for alle å ratte seg rundt på websider for  poengfordeling eller et ta et dyrt månedsab. bare fordi man der og da vil få meg seg et event. En liten kuriositet der at jeg lærte på informatikkstudiet for over 25 år siden at i en ikke fjern fremtid, ville ikke folka ha tv kanaler, bare velge enkelt innhold på ondemand. Vi er fortsatt ikke der..

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
maanemann skrev (1 time siden):

En liten kuriositet der at jeg lærte på informatikkstudiet for over 25 år siden at i en ikke fjern fremtid, ville ikke folka ha tv kanaler, bare velge enkelt innhold på ondemand.

Sport (og nyheter) gir det vel ofte mest mening å se live.

Når det er sagt, kanskje vi med tiden bytter fra vintersport til dart og konebæring her til lands også, med klimaendringer og alt det der.

Lenke til kommentar
frohmage skrev (På 2.1.2025 den 21.28):

Sport (og nyheter) gir det vel ofte mest mening å se live.

Ja, jeg ser poengteringen der. Å starte et vinter event eller en premiere league kamp fra viaplay er jo på en måte litt «ondemand» det også. Blir jo tross alt noen sekunder bak live, så det oppleves live. Vet ikke ordet for det. Men poenget var altså at å ha lineærkanal via sport+ ikke burde føles helt 2025, men gjør altså allikevel.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...