Gå til innhold

AntiVirus på Linux Workstations

Anbefalte innlegg

Noen som bruker det? Noen som har kommentarer?

På vei til å kjøpe til to workstations her på jobb.. Har vel endt opp med to alternativer:

- RAV Antivirus

- Kaspersky

RAV ser ut til å inneha en GUI i tillegg til "normal" AV funksjonalitet (minne resident scanner, on-demand scanner etc). Hvordan er det med Kaspersky? Sliter med å finne god informasjon om Kaspersky, men føler de er litt bedre.. men det er kanskje en følelse..

Jeg er altså på leiting etter et antivirus verktøy a-la symantec norton antivirus, bare for Linux (RedHat 7/8/9)...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etterhvert som linux blir mer og mer mainstream vil også virusforfatterene rette øynene sine mot denne platformen. Det finnes pr. i dag endel antivirusløsninger til linux.

I og med at linux har en helt annen sikkerhetspolicy enn windows (i et godt oppsatt system så vil et virus kun angripe dokumentene til brukeren som er infisert.. i teorien iallfall).

Men som alltid så er google.com/linux en uvurderlig resurs sammen med freshmeat.net og sourceforge

Lenke til kommentar
Linux er jo ikke så veldig utsatt for virus.. Ville heller ha tatt en tur rundt på den store verdens veven og sett etter tutorials eller lignenede for å sikre pc mot hacking etc...

Jeg spurte ikke om det var noen vits, jeg spurte om noen visste om noen gode noen. Og ja, det finnes virus på Linux, og det kommer til å komme i større grad framover, og hvorfor ikke også fjerne windows virus om du laster ned filer som har det.. skader ikke..

og for de som må ha enda en grunn, så er det et KRAV fra sikkerhetssjefen i bedriften, særlig når en bruker evolution mot exchange... så sånn er det.. Har funnet RAV og Kaspersky, har lasta ned en trial versjon og skal teste dem.. men jeg har ikke mulighet til å finne alle mulige løsninger, derfor spurte jeg..

Anyway.. takk for linker til artikler mm.. sjekker dem ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...