J@9 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hei. Har en Fujitsu Siemens Amilo L1300 her.. Denne hadde opprinnelig en Celeron CPU, tror den var på 1.3GHz.. Denne ble senere bytta ut med en pentium 4 mobile 1.4ghz, og nå¨ahr jeg bytta til en 1.6ghz p4 mobile CPU(denne). Men, i BIOS kjører den kun på 600Mhz, og i windows viser maskinen at det er en 1.6ghz, men kjører på 598Mhz, noe som er vanlig med speedstep eller hva det heter. Men, det virker som om den har låst seg helt på 600mhz, for maskinen blir omtrent ikke varm, og vifta går minimalt i forhold til hva den gjorde med celeron cpu'en. Og den bruker litt over normal tid på å starte opp, og ting går tregere enn hva det burde. Windows er nylig installert på nytt, og drivere er lastet ned idag. Kjører XP Pro SP3. Har satt den til å kjøre Hot CPU Tester pro 4, har valgt "CPU Burn-in" med 1 tråd (siden jeg ikke kan velge flere i demo modus) Dette har hittil resultert i 100% cpu bruk, litt varme fra cpu, og vifta gikk på laveste hastighet ei lita stund og stoppa igjen. Windows viser fremdeles 598MHz.. Noen som har vært borti noe lignende? Evt hva jeg kan gjøre? eller er det bare at hovedkortet ikke takler p4 mobile cpu'er?? PS, har som sagt lastet ned alle drivere til maskina fra fujitsu-siemens sida, men har ikke fått med noe CPU/speedstep driver.. så kanskje det bare er det som trengs? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Siden jeg ikke fikk noen svar her, så byttet jeg til en Celeron 1.5Ghz cpu jeg hadde liggende, og nå kjører den ihvertfall på 1.5Ghz PS, prøvde å oppdatere til nyeste BIOS, men det hjalp ikke på den andre cpu'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå