Gå til innhold

Fungerer dette oppsettet? bygger pcen selv

Anbefalte innlegg

Hei!

Fungerer dette oppsettet?

Noen som har gode forslag til forandring på systemet? ( Den skal brukes til hardcore gaming, og helst takle morgendagens spill )

Mangler jeg noe? (Skjerm, mus,tastatur,høytalere har jeg)

Kan jeg senere sette opp skjermkortet i cross viss jeg kjøper ett til? ( Isåfall, takler psu`en på 750watt to kort?)

1x Antec Twelve Hundred Gaming Case(Without PSU) - 1659.00

1x Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI - 1095.00

1x Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16 - 1245.00

1x Intel Core™ 2 Quad Q9650 3,00 GHz, Socket 775, 12MB, 1333MHz, Boxed w/Fan - 4695.00

1x Gainward Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP - 4795.00

1x Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4GB Kit w/two CL5 2GB Dimm's, E.P.P and DHX - 749.00

1x WD VelociRaptor 300GB SATA 3,5" 10000RPM, 16MB - 2295.00

1x Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A, DVD+R/+RW/DVD-R/-RW, OEM, IDE, Black - 219.00

1x Microsoft Windows Vista Home Premium Nor SP1,OEM,DVD 32bit - 1195.00

Prisen: 17977.- kr

Endret av ixus860
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her ser alt topptopp ut! :w00t: Bortsett fra en ting...

Skift ut Vista Premium med XP! Alt jeg har å si! :tease:

missa du skolen????? MAN KAN IKKE KJØPE XP LENGER!

edit: bytt ut WD VelociRaptor 300GB SATA 3,5" 10000RPM, 16MB - 2295.00 er egentlig ingen vits med 10.000RPmæs disker da dette ikke gjør en så stor ytelses forskjeld ;) kjøp heller en 7200RPM's 80 gb til OS og kansje en 500gb 7200RPM's disker

Endret av Submit
Lenke til kommentar

missa DU skolen? Hvem kjøper xp? Piratversjon kalles det!

:dontgetit: men så gidder ikke vi oppfordre folk til å dra til pirat bukta heller da :cool:

Lenke til kommentar

missa DU skolen? Hvem kjøper xp? Piratversjon kalles det!

:dontgetit: men så gidder ikke vi oppfordre folk til å dra til pirat bukta heller da :cool:

Heller det en Vista! :ph34r:

Enn*

Lenke til kommentar
herre gud man er du en av de jævla XP fan boys som ALDRI har rørt vista???

Ehh, har to pc-er selv. En med XP og en med Vista. Hmm, så nei er ikke en av "dem".

MEN. Merker helt klart stor forskjell i ytelse fra Vista til XP. XP tar mye mindre ram, og pcen går mer smooth. Men Vista har bedre Out-look og sånne ting, men ytelse er viktigst

Lenke til kommentar

Fint at vi fokuserer på å hjelpe trådstarter, gutter...

Flott oppsett, men selv ville jeg heller kjørt 2x1TB Samsung F1 i raid til samme pris som Velociraptoren.

Ser heller ingen grunn til å gå for annet enn 64-bit Vista.

750W blir faktisk knapt til 4870X2 i CF, 1kW (av kvalitet) er å foretrekke.

Endret av Daysleeper
Lenke til kommentar

Ok.

Jeg har ingen peiling på raid oppsett, hvordan fungerer dette?

64bit krever jo mer av maskien, blir den ikke tregere da?

750 watt holder til 1 4870x2? - oppgraderer psu`en heller senere (regner ikke med at det er bruk for 2 stk enda).

Takk for svar.

Lenke til kommentar

ingen forskjeld på HW på 32 og 64 bit :)

merke har INGEN ting og si bare boundelen (kabler div spill osv :))

750 watt holder til 1 4870x2? - oppgraderer psu`en heller senere (regner ikke med at det er bruk for 2 stk enda).

hva mener du med det?

Fint at vi fokuserer på å hjelpe trådstarter, gutter...

Flott oppsett, men selv ville jeg heller kjørt 2x1TB Samsung F1 i raid til samme pris som Velociraptoren.

Ser heller ingen grunn til å gå for annet enn 64-bit Vista.

750W blir faktisk knapt til 4870X2 i CF, 1kW (av kvalitet) er å foretrekke.

mener minimum for å ta 48XX i CF er 550 watt ;) er ikek 100% sikker

Lenke til kommentar

Hw.no har en gammel, men god, guide som forklarer RAID her.

For ytelse er det, som det fremstår av guiden, RAID 0 som gjelder.

De aller, aller fleste moderne hovedkort med unntak av visse i den absolutte økonomiklassen støtter RAID 0 og 1 for SATA harddisker. Dvs, du behøver ikke å kjøpe noe ekstra kontrollerkort.

64-bit OS krever ikke mer av maskinen så lenge CPU og øvrig maskinvare er 64-bit kompatible (+drivere).

Byttet selv fra Vista-32 til Vista-64 (Home premium) for ett års tid siden.

Om noe, ble ytelsen bedre. For ikke å snakke om stabiliteten, som virkelig fikk et hopp.

(Maskinvare i profil for referanse.)

Er en smule usikker på AMD's 64-bit GPU drivere, men nVidias er ihvertfall blitt nokså gode nå. Så om jeg kun skal anta, vil jeg tro det samme gjelder i AMD leiren.

750W holder til et stykk 4870X2, ja. Spesielt med tanke på at Corsair leverer meget gode PSU'er. Personlig foretrekker jeg faktisk å holde meg til singelkort-oppsett med ett enkelt toppkort. Holder til neste generasjon er der, ihvertfall for meg.

Lenke til kommentar

Først av alt, kanskje gå for litt raskere ram? Funker litt bedre med minimum 1000 Mhz.

Og håper inderlig at du ikke har tenkt til å betale så mye per komponent:P du sparer kanskje opptil en høvding eller to hvis du går for litt spredte netbutikker.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal velge komponenter fra all slags nett-butikker så blir det vel veldig mye som går i vasken til FRAKT?

Hvilken RAM foreslår du jeg skal bruke?

Ja du har nok rett i det at 1 toppkort holder i massevis for <vanlige> (meg også =P) til neste generasjonen kommer.

Lenke til kommentar

Her kan du se det jeg bestilte i dag: Min handlevogn spredte det rundt på totalt 4 butikker så frakten kom på ca 500, men sparte 1,5k på å kjøpe skjermkort akkurat før prisen steg i været;)

Totalt kom det på 15,7k

Du kan spare masse på å se deg litt rundt om og velge mange komponenter fra 2-3 butikker og kjøpe store komponenter for seg hvis det lønner seg i forhold til frakt og pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...