Gå til innhold

Hjemmekinoanlegg 2500 +/-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til den prisen kan jeg anbefale Logitech z-5500. Anlegget består av en 10" sub og 5 små, sexy sattelitthøytalere som enten kan plasseres stående eller henges på veggen med medfølgende veggfester. Det er enkelt og koble opp og de medfølgende ledningene er lange nok til et vanlig oppsett. Z5500 kan kobles til dvdspiller,playstation3, xbox,pc osv enten ved en optisk lydkabel, koaksial kabel eller rett i pcens lydkort. Den innebygde dekoderen kan behandle Dolby digital 5.1 og DTS.

Når det gjelder lyden så er den overaskende god med tanke på at alt sammen kun koster 2-3000kr. Anlegget leverer et godt trykk og kan spille utrolig høyt. Lyden er klar og fin samt sub`en lager god buldring i filmer og spill. Suben er litt overdimensjonert i forhold til høytalerne, så denne burde skrus ned dersom du skal høre på musikk, dette gjøres enkelt ved den medfølgende fjernkontrollen.

Jeg har anlegget selv og har koblet det til en PS3 via en optisk lydkabel. Anlegget kobinert med en 37" tv har gitt meg utrolig mange gode timer i sofaen med gode filmer og playstation spill. Når det kommer til musikk så syntes jeg lyden kan værelitt tamm og livløs, kanskje spesielt fordi musikkspilleren på PS3 mangler mulighet for å justere diskant/bass. I film og spill leverer det genialt med tanke på prisen. Logitech z5500 er et av de beste, om ikke det beste anleggene du kan få til under 3000kr!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-XHLacM

"Den vanlige hodetelefonutgangen" bak på den stasjonære er jo til lydkortet. Eller har du et dedikert lydkort som bare står der mens du bruker det integrerte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...