Gå til innhold

Distro til nForce2 (A7N8X Dlx.)

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å installere Mandrake 9.1 og 8.2 i dag, men får en blank skjerm og blinkende tastaturleds etter første skjermbildet. En kjapp rundtur på forumet og Google tyder på at dette er et vanlig problem; at brikkesettet er for nytt (???) til å støttes out-of-the-box. Hovedkortet mitt finnes heller ikke i listen over støttet hw hverken hos Mandrake, RH eller Suse.

Er det noen som vet om det er ferdige distribusjoner som vil funke? Har altså ikke PRØVD RH eller Suse. Med et såpass populært kort er det sikkert noen her som har erfaringer. Eventuelt: har noen fått med seg noe nytt om når dette vil komme?

Er det eventuelt et eller annet jeg har fundamentalt misforstått???

Pressisering: Jeg spør IKKE etter en komplisert patch eller en oppskrift for hvordan rekompilere kernel....

Resten av systemet:

2*512 Mb TwinMOS PC2700 cl 2.5

AMD XP2500 Barton

Seagate Baracuda V 120Gb (8Mb)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener boot cden til gentoo vil virke. Da er det videre bare å velge rett kjerne for at det skal virke, men du må nok lese installasjonsguiden på www.gentoo.org, og en del på forumet.

Ser du ikke vil kompilere den selv (noe som ikke er spesielt vanskelig), da er ikke gentoo et alternativ. Vet ikke noe om støtten i binary distroer.

LFS skulle også funke, men er mye mer komlisert å få til enn gentoo.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hadde akkurat samme problem som deg med Mandrake.

Prøvde så RedHat 9, og det gikk som en drøm å installere (så lenge du velger engelsk som installeringsspråk).

Slackware lot seg også installere, men litt plunder med å få X ognettverk til å virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...