Henrikenn Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Hei. For noen år siden tenkte jeg ofte på fenomenet at når man møter fremmede på gata, og skal da til en av sidene for å unngå en massiv kollisjon, går man til samme side. Hvorfor stopper ikke bare den ene når man har gått til samme side en gang? Istede for å gå til andre siden slik at det samme skjer IGJEN? Hva viss begge stopper? Skal man hilse? Skal man snu? Jeg bare lurer, tenker vi så likt eller er det tilfeldigheter? Endret 7. november 2008 av Henrikenn Lenke til kommentar
War Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Man bruker samme regel som i bil og fly, man går ut til høyre. Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hvis det skjer flere ganger er det veldig vanlig å smile og kanskje flire litt i hvert fall. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Fan meg så irriterende det der. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Man bruker samme regel som i bil og fly, man går ut til høyre. Og spesielt Båter... Lenke til kommentar
likferd Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Du legger ikke merke til de gangene det IKKE skjer, bare de få gangene du møter på en "venstregåer" når du er en "høyregåer". Det er rett og slett tilfeldigheter ja. Om det plager deg, får du leke "chicken" men folk du møter på gata, kjør på og la de flytte seg. Blir jo ekstra hysterisk den gangen du møter på en likesinned og dere kolliderer Endret 8. november 2008 av likferd Lenke til kommentar
Konstabel Snabel Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg bruker å kjøre mitt eget løp, så får den andre personen vike! Jeg tror det er fordi venstregåere er noen avvikere, og burde utryddes! Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Huff, de som viker til venstre er irriterende, og hvis ingen av oss stopper så kan det godt ta 3 forsøk før jeg stopper opp for å ta en "damer først" bevegelse med armene. Har bare erfart jenter som viker til venstre, lurer på om det er en tilfeldighet. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Tror det er naturlig for de fleste å gå til høyre, samme som med bil, båt osv... Fex opp trapper og sånn hvor det går folk opp og ned så holder somregel alle høyresiden og det går greit for seg. Samme som inne på butikker og sånn med handlevogn For de fleste faller høyreregelen naturlig inn i "kryss" og sånn mellom reolene . Endret 8. november 2008 av chrml Lenke til kommentar
frentix Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Flytter meg en gang jeg , så om den andre går samme veien så får han/hun bare se til å vike Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg for min del synest det er helt utrolig at det ikke blir noen "massivkollisjon". det må være innebygget,men allikevel er det helt Utrolig Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Flokkmentalitet, noen? (Evt. mangelen på den. Noen gang sett fisk som kolliderer?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå