Dauemannen Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Jeg har fått i oppdrag å sette samen en stasjonær gamer-PC for en venn, da jeg har ganske god peiling på hva som er verdt å kjøpe for tiden. Jeg kjøpte selv en ny PC i vår, og brukte veldig mye tid på å velge ut komponenter. Siden da har jeg fulgt middels godt med, og er ikke helt sikker på at alle komponentene er de beste på markedet i sin prisklasse. Det hadde derfor vært flott om noen kunne se over punktene nedenfor. Handlevognen: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=73749 CPU, kabinett, PSU, skjermkort, tastatur, harddisk og prosessorkjøler er jeg helt sikker på, men kom gjerne med kommentarer på dem allikevel. Hovedkort: Jeg valgte dette da det var det billigste "skikkelige" P45-hovedkortet fra Asus, som jeg har god erfaring med og vet lager klokkevennlige kort. E8500 har jo høy multiplier (9.5), så jeg tror ikke hovedkortet vil sette noen stopper med luftkjøling. Jeg skummet gjennom en anmeldelse av kortet, og det virket ok, og hadde alt som trengtes av tilkoblinger og så videre. Men jeg har ikke gjort noe lignende med andre hovedkort i samme prisklasse, så det kan godt være andre som er bedre i forhold til prisen. Finnes det betydelig bedre kort for say 2-300 kroner ekstra, er det også interessant. Wlankort: Har ikke peiling på dette. Har ikke giddet å sette meg inn i hva som er bra og ikke bra, og eneste grunnen til at jeg valgte denne var at den var billig og hadde gode brukeranmeldelser. PC-en skal stå i etasjen under routeren, og ikke lengre unna enn 5-10 meter. RAM: Valgte billigste sett med 4GB DDR2 på minst 1 GHZ. Burde vel gå greit. Skjerm: Har en venn som har denne skjermen, og han er veldig fornøyd. Den har fått gode anmeldelser og har to digitale innganger og full hd-oppløsning til den nette sum av 2990. Men jeg er langt fra noen ekspert på skjermer. Finnes det noen andre gode (bedre?) skjermer på markedet for 2-3500 kroner? På forhånd takk for hjelpen. Edit: Skal så klart også ha en DVD-brenner. Finnes det noen til en grei pris som ikke låter som et uvær? Ytelse er i grunn irrelevant. Endret 7. november 2008 av Dauemannen Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Kan du fikse linken til handlekurven, takk? Lenke til kommentar
Steamed Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Tror du har satt på slik at ingen kan se handlevognen... Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Joda, jeg hadde gjort handlevognen lesbar, men hadde klart å gi linken der jeg redigerer handlevognen, ikke der den vises. Fikset det nå. Edit: typo, fikset ble til fisket Endret 7. november 2008 av Dauemannen Lenke til kommentar
Steamed Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Kanskje du kunne bytte skjermkort til https://prisguiden.no/product.php?product_id=98085 Ellers skjer alt annet helt fint ut :=) Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Kommer nok til å kjøpe det billigste 4870-kortet jeg finner i butikken(e) vi kjøper fra. Sånn det ser ut nå, blir det nok Netshop og netonnet. Gigabyte var de billigste i prisguiden da jeg lagde handlevognen, så da ble det dem for nå. Lenke til kommentar
LarsXpert Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Bytt skjerm til Samsung t240! Stilig gamer-skjerm ka for et tastatur e det du har valgt? Glemt DVD-brenner? LX Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 T240, eh? Skal sjekke et par anmeldelser på den. Har valgt Mist Oghma. Elskbart tastatur. Pent design, got å skrive på, ingen ekstra knapper som bare er i vein uansett, og flatt som et laptoptastatur. Har ikke glemt DVD-brenner, har bare ikke peiling på om det finnes noen til en billig penge som ikke bråker så sinnsykt mye som min Samsung SH-203B (den overdøver fint 6 vifter på 1000 rpm i idle). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå