Gå til innhold

Pc som takler spill , 5000kr

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en pc som takler spill bra. Jeg er ikke ute etter noen skikklig gaming pc til 15000kr.. Jeg vil ha en pc som takler spill som FM, Counter Strike source bra! Med den pc'en jeg har nå så lagger ALLE mulige spill! Dritt lei det.!

Jeg har titta flere steder..

http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=1489278

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323786

http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=HPA6541

Hva tror dere? Vil dette funke bra? Jeg vet at disse ikke er noen råskinn, men jeg skal ikke ha en hefitg gaming pc.. Jeg vil bare ha en pc som takler spill bra..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg foreslår at du bygger din egen pc :)

Har ikke noe erfaring med det selv, men kan komme med noen forslag..

Har du en stasjonær, åpne den og lær deg hva som er hva.

Ta en titt : http://www.hardware.no/artikler/pc-bygging/9369

Det er ikke så alt for vanskelig og bygge en pc..

Det følger med instrukser både med kabinett og hovedkortet (hk)

Jeg er helt lost når det gjelder pc og slikt, så tror ikke det å bygge en egen pc ville vært noe spesielt lurt..

Men, jeg mener å ha hørt at Komplett bygger den for deg? Man velger ut delene og så bygger de den for deg? Er det slikt? Isåfall så kunne det vært interesant

Lenke til kommentar

Jeg er helt lost når det gjelder pc og slikt, så tror ikke det å bygge en egen pc ville vært noe spesielt lurt..

Men, jeg mener å ha hørt at Komplett bygger den for deg? Man velger ut delene og så bygger de den for deg? Er det slikt? Isåfall så kunne det vært interesant

Ja, men det koster 300 kr +,-

Jeg satt ialefall (sitter) og tenker bærbar eller stasjonær.

Vis jeg skulle hadd stasjonær hadde jeg bygd den selv..

Men du kan vel sjekke noen av pakkene på komplett.

Har du ikke et OS (operativ system) kan du kjøpe Window Vista Home Premium på www.elprice.no, som er MYE billigere en anre plasser !

Lenke til kommentar

Kabinett

Kabinettvifte

Hovedkort

Prosessor

CPU kjøler

Skjermkort

Ram

Harddisk

DVD brenner

Som du fort finner ut, så er dette et AMD basert oppsett. Core2Duo er i de aller fleste tilfeller bedre enn AMD sine prosessorer, men alt har en grense. En C2D E4700 prosessor til 1300 yter ikke noe særlig bedre enn 65nm versjonen av Athlon 64 X2 Dual Core 6000+ til 850 kroner. Jeg var også med dette i tvil om jeg skulle gå for den nyere 65nm versjonen av Athlon 64 X2 Dual Core 6000+ eller om jeg skulle velge den litt eldre 90nm versjonen av Athlon 64 X2 Dual Core 6000+ 65nm versjonen bruker nok litt mindre strøm, utvikler litt mindre varme og kan tenkes er hakket raskere enn sin eldre bror med 90nm.. Minuset med den nye 65nm versjonen er stor fare for at du må flashe BIOS for å kunne ta i bruk denne prosessoren. Med 90nm versjonen vil den virke rett ut av boksen, uansett hvilken BIOS versjon hovedkortet har.

Lenke til kommentar
Kabinett

Kabinettvifte

Hovedkort

Prosessor

CPU kjøler

Skjermkort

Ram

Harddisk

DVD brenner

Som du fort finner ut, så er dette et AMD basert oppsett. Core2Duo er i de aller fleste tilfeller bedre enn AMD sine prosessorer, men alt har en grense. En C2D E4700 prosessor til 1300 yter ikke noe særlig bedre enn 65nm versjonen av Athlon 64 X2 Dual Core 6000+ til 850 kroner. Jeg var også med dette i tvil om jeg skulle gå for den nyere 65nm versjonen av Athlon 64 X2 Dual Core 6000+ eller om jeg skulle velge den litt eldre 90nm versjonen av Athlon 64 X2 Dual Core 6000+ 65nm versjonen bruker nok litt mindre strøm, utvikler litt mindre varme og kan tenkes er hakket raskere enn sin eldre bror med 90nm.. Minuset med den nye 65nm versjonen er stor fare for at du må flashe BIOS for å kunne ta i bruk denne prosessoren. Med 90nm versjonen vil den virke rett ut av boksen, uansett hvilken BIOS versjon hovedkortet har.

Okey.. Dette skjønte jeg ikke veldig mye av..:p Har veldig lite peiling på pc skjønner du..:p

Lenke til kommentar
Mest sannsynlig blir den eneste endringen i Komplett nedbemanning, dog hadde ikke jeg sagt nei til salg av Cola og Grandiosa på Komplett.no.

Kabinett

Kabinettvifte

Hovedkort

Prosessor

CPU kjøler

Skjermkort

Ram

Harddisk

DVD brenner

Tar laaaaangt mindre tid å copy/paste produktnavn enn beskrivelse, og legge det ut i alle slags mulig linker.

Få deg en prisguide konto, er du snill, mot oss alle!

Lenke til kommentar

ellers så kan du få en kompis som kan data bygge for deg;) han/hun sysn sikkert det bare er gøy og gjør det vederlagsfritt.

Lenke til kommentar

Jeg har selvfølgelig prisguide konto.. Jeg bruker den enkelt bare ikke lenger fordi det omtrent alltid er et eller annet produkt som ikke står oppført i prisguiden, eller så kan det være vanskelig å skille hvilken type av produktet man henviser til. Eksempel om en spør etter stillegående PC og man da tenker å tipse om Gigabyte Radeon HD 4850 Passive. Går man til prisguiden og begrenser søk til Gigabyte-Radeon HD 4850 får man frem kun et kort, standard HD 4850 kortet. Klikker man seg videre inn får man se de andre HD 4850 kortene fra Gigabyte, dette hjelper dog ingen ettersom personen du henviser til ikke vil ha den minste anelse på hvilken type av disse Gigabyte HD 4850 kortene man anbefaler. Det er dessuten enklere å plukke ut deler fra en enkel butikk. Og det er helt og totalt unødvendig å plukke ut deler fra 3-4 forskjellige nettbutikker.

Lenke til kommentar

Jeg har selvfølgelig prisguide konto.. Jeg bruker den enkelt bare ikke lenger fordi det omtrent alltid er et eller annet produkt som ikke står oppført i prisguiden, eller så kan det være vanskelig å skille hvilken type av produktet man henviser til. Eksempel om en spør etter stillegående PC og man da tenker å tipse om Gigabyte Radeon HD 4850 Passive. Går man til prisguiden og begrenser søk til Gigabyte-Radeon HD 4850 får man frem kun et kort, standard HD 4850 kortet. Klikker man seg videre inn får man se de andre HD 4850 kortene fra Gigabyte, dette hjelper dog ingen ettersom personen du henviser til ikke vil ha den minste anelse på hvilken type av disse Gigabyte HD 4850 kortene man anbefaler. Det er dessuten enklere å plukke ut deler fra en enkel butikk. Og det er helt og totalt unødvendig å plukke ut deler fra 3-4 forskjellige nettbutikker.

Diskuter dette et annet sted a boys;)

Lenke til kommentar

for å sammenligne litt av det komplett tilbyr av pakker.

denne pakka til 2850 kr vil være like bra til spill som den intelpakka du linker til hos komplett (som er det nest beste tilbudet hittil)

Hvis du er villig til å gå litt opp i pris (maks 1000 kr ekstra) kan du få denne eller denne , den siste er trolig den beste, og begge to løper ring rundt alt annet som ligger i denne tråden.

MEN, alle de maskinene her må settes sammen selv. Det er ikke veldig vnaskelig. man må bare følge instruksjonene som følger med i hovedkortmanualen. Lurer du på noe utover det er det bare å spørre her på forumet så får man vanligvis svar.

Hivs byggevægrinen skulle bli for stor kan du kansje ta en kikk på denne , den er ikke så veldig bra, men dene r ferdig bygd.

Elkjøp har to pcer i dit pisområde: denne og denne . ingen av dem er bedre enn den første ferdigbyde jeg linket til, og samtlige er dårligere enn det amd systemet som komplett har for 2.850 kr.

Lenke til kommentar
http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=98364

Har fått god respons av kompiser som har peiling på pc'er..

Hva tror dere?

Nope.

Hold deg unna alt som lukter sff (small form factor). Bestill heller delene og ha en laptop slått opp på hw.no eller msn når disse ankommer. Det vanskeligste er å lese bruksanvisningene (mange forkortelser mtp psu og frontpanel mot hk), men den maskinen er ikke i nærheten av å takle spill som kom ut denne mnd på en nogenlunde skjerm. Problemet senere vil være at den ikke har kjøling og strømforsyning til å takle nytt grafikkort. Om du kjøper merke-pc (Acer, HP osv) vil du ofte kaste bort penger på viktige komponenter som psu og grafikkort. Sist jeg oppgraderte min PC var 2 år siden (nVidia 7900GTO), og jeg spiller fortsatt. Mener å ha spart mye på selvbygg i løpet av de siste 10 årene.

Lenke til kommentar
Ville bare fortelle at jeg har bestilt ny pc..

Valget falt på denne:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=98364

Takk for all tips og hjelp folkens!

Lykke til med dagen nyeste spill på den der.

Hvis du leser førsteposten :

"Jeg er ute etter en pc som takler spill bra. Jeg er ikke ute etter noen skikklig gaming pc til 15000kr.. Jeg vil ha en pc som takler spill som FM, Counter Strike source bra! Med den pc'en jeg har nå så lagger ALLE mulige spill! Dritt lei det.!"

Jeg sier ikke at jeg skal handle inn alle de nyeste spillene og spille de på den maskinen.. Men, FM og counter strike er spill jeg kommer til å spille.. Det bør vel gå greit?

Endret av 320_coupe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...