DeathRaz0r Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Hei! Jeg vurderer å kjøpe meg en ekstern harddisk på rundt 500GB. Hadde vært best med en firewire en Men ingen problem hvis du kommer med en harddisk som bruker USB =) Jeg tenker også på en rimelig pris mellom 500kr-1000kr. Har du noen forslag til hvilken jeg bør kjøpe? Eventuelt fordeler og ulemper med den? Takk =D Endret 7. november 2008 av deathraz0r666 Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Du bør kanskje være litt mer spsifikk når du spør... Har du tenkt på Firewire eller USB, pris? Finnes en del å velge i så blir lettere for forslagsytere å komme med forslag. Lenke til kommentar
DeathRaz0r Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Du bør kanskje være litt mer spsifikk når du spør...Har du tenkt på Firewire eller USB, pris? Finnes en del å velge i så blir lettere for forslagsytere å komme med forslag. Endret =) Takk Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) For under 1000lappen får du hvertfall en WD Mybook 500gb med Firewire Jeg har en 500gb mb med USB og den fungerer utmerket. Regner med at en med firewire funker enda bedre... Det er nok ikke det beste du får tak i og jeg har hørt at mange har opplevd at den har tatt kvelden ganske fort, men den er hvertfall veldig enkel i bruk, pen å se på er den også. Tror de fleste, billigste, 500gb harddisker med firewire ligger på rundt 1000 kr... Endret 7. november 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg sitter selv med dårlig erfaring med WD, dog spesielt deres interne 500Gb disker, har gått igjennom 2-3 stykker nå på under 14 måneder, rekorden var kvelding på 2-3 måneder. Seagate sitter jeg med gode erfaringer ifra så langt, men de er fortsatt relativt ferske, men her har du 5 års garanti i motsettning til WD's 3-2 år. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Ja du har jo Seagate freeagent PRO 500gb. Den vil kanskje være et enda bedre alternativ, dog litt dyrere. Da får du som sagt 5 års garanti i forhold til 3 fra WD + at det følger med strømadapter, noe jeg ikke tror det gjør på WD mb (gjorde hvertfall ikke det på min). Endret 7. november 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
DeathRaz0r Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 aahh, 2 gode alternativer her =) Men jeg har lest rundt omkring på nettet at WD sin ekstern harddisk (altså den på 500GB) tar kvelden ganske fort hos noen, og hos andre funker den ekstremt. Begge ligger på en 1000 lapp, vanskelig valg her Tror jeg kanskje går for Seagate? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Ja av de to kan det virke som det beste. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hvorfor ikke legge på 150kr og doble kapasiteten? 1TB WD. Jeg har både 500GB utgaven og 1TB utgaven og begge er stillegående og lekre disker! Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Ja det er jo et godt alternativ, men du mister dog firewire. Så da blir det plass vs. Firewire. Lenke til kommentar
DeathRaz0r Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Jeg har en kamerat som bruker WD 1TB, men har ikke firewire. Jeg liker raskere overføringer, men foretrekker også større kapasitet XD! Aaaahhh vanskeliiiigg.... Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hvor mye trenger du, er virkelig ikke alle som trenger 1Tb med plass, jeg gjør på ingen måte det... Det må du bare vurdere. Lenke til kommentar
DeathRaz0r Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Jeg trenger ikke noe mer enn 500GB jeg, når jeg tenker meg om. Så tror jeg skal kjøpe den Seagate med firewiren ! Hvor er billigst å få tak i en sånn en ? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Da har du prisguiden på Hw.no Du får den billigst på Amentio.no for 963,- Lenke til kommentar
DeathRaz0r Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Aaahh takk takk ! Men du snakket om garanti på 5 år med Seagate? Det vil si at hvis det oppstår en feil eller lignende, så kan jeg få en ny en hvis jeg for eksempel har kjøpt den fra www.amentio.no? Sender den bare til dem og får en ny en? Endret 7. november 2008 av deathraz0r666 Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Garanti spiller egentlig ikke noen rolle ettersom du har 5 år reklamasjonsrett. Hvis det oppstår feil på disken så sender du den inn til der hvor du kjøpte den. Lenke til kommentar
DeathRaz0r Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 aahhh! Takk Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Garanti spiller egentlig ikke noen rolle ettersom du har 5 år reklamasjonsrett. Hvis det oppstår feil på disken så sender du den inn til der hvor du kjøpte den. Både ja og nei her, det er visse ting som er dekket av garanti og visse ting som er dekket av reklamasjon. Amentio kan være vanskelige med retur, men med garantien kan du gå omveien og snakke med Seagate selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå