Gå til innhold

Forslag til ekstern harddisk?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe meg en ekstern harddisk på rundt 500GB. Hadde vært best med en firewire en :D Men ingen problem hvis du kommer med en harddisk som bruker USB =) Jeg tenker også på en rimelig pris mellom 500kr-1000kr.

Har du noen forslag til hvilken jeg bør kjøpe? Eventuelt fordeler og ulemper med den?

Takk =D

Endret av deathraz0r666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For under 1000lappen får du hvertfall en WD Mybook 500gb med Firewire Jeg har en 500gb mb med USB og den fungerer utmerket. Regner med at en med firewire funker enda bedre... Det er nok ikke det beste du får tak i og jeg har hørt at mange har opplevd at den har tatt kvelden ganske fort, men den er hvertfall veldig enkel i bruk, pen å se på er den også. Tror de fleste, billigste, 500gb harddisker med firewire ligger på rundt 1000 kr...

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar

Jeg sitter selv med dårlig erfaring med WD, dog spesielt deres interne 500Gb disker, har gått igjennom 2-3 stykker nå på under 14 måneder, rekorden var kvelding på 2-3 måneder.

Seagate sitter jeg med gode erfaringer ifra så langt, men de er fortsatt relativt ferske, men her har du 5 års garanti i motsettning til WD's 3-2 år.

Lenke til kommentar

aahh, 2 gode alternativer her =)

Men jeg har lest rundt omkring på nettet at WD sin ekstern harddisk (altså den på 500GB) tar kvelden ganske fort hos noen, og hos andre funker den ekstremt. Begge ligger på en 1000 lapp, vanskelig valg her :p Tror jeg kanskje går for Seagate?

Lenke til kommentar

Aaahh takk takk :D!

Men du snakket om garanti på 5 år med Seagate? Det vil si at hvis det oppstår en feil eller lignende, så kan jeg få en ny en hvis jeg for eksempel har kjøpt den fra www.amentio.no? Sender den bare til dem og får en ny en?

Endret av deathraz0r666
Lenke til kommentar
Garanti spiller egentlig ikke noen rolle ettersom du har 5 år reklamasjonsrett. Hvis det oppstår feil på disken så sender du den inn til der hvor du kjøpte den.

Både ja og nei her, det er visse ting som er dekket av garanti og visse ting som er dekket av reklamasjon.

Amentio kan være vanskelige med retur, men med garantien kan du gå omveien og snakke med Seagate selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...