Windkin Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Jeg har nettop kjøpt meg en asus eee 1000H. Jeg sitter på et studentnettverk og prøver å koble meg til gjennom min trådløse ruter. Jeg får beskjed om at jeg kobler meg til det trådløse nettverket. Problemet er at jeg ikke får tildelt nettverksadresse(ip adresse) sånn at jeg ikke kommer meg på internett. Hva kan problemet være? Kan dette ha noe med instillingene til ruteren min, eller er det et hardware problem(defekt nettverkskort)? Dersom jeg kobler til med kabel kommer jeg på nett uten problemer så feilen ligger tydeligvis i det trådløse nettverkskortet, eller de trådløse instillingene i ruteren. Jeg har forøvrig hatt en annen maskin koblet til det trådløse nettverket en god stund uten problemer. EDIT: Lagt til litt mer detaljert info. Endret 8. november 2008 av Windkin Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Beklager dobbelposting her men trenger sårt litt hjelp med dette... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Prøv å slå av kryptering i router for å se om du får forbindelse. Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Har forsøkt å få til å skru av krypteringen i ruteren, men støter nå på et nytt problem. Jeg kommer ikke inn i konfigurasjonsmenyen i firefox/iexplorer. Jeg får opp en¨melding om at jeg har begrenset eller ingen forbindelse til nettverket når jeg kobler nettverkskabelen i port 1 på ruteren. Jeg har fulgt samme fremgangsmåte jeg brukte når jeg konfigurerte ruteren første gang. Kan dette ha noe med at jeg har skrudd av DNS-serveren(var det det det het?) i ruteren? er det derfor jeg ikke får en ip adresse? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hvis du har skrudd av DHCP i routeren kan du bare resette den slik at den slås på. Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Takk for hjelpen! Restartet ruteren og konfigurerte den på nytt uten WEP. Da funket det! eneste minus er at jeg nå sitter på et usikret trådløst nett som hvem som helst kan koble seg på. finnes det andre måter å sikre nettet mitt på? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Det bør fungere greit å bruke WPA. WEP kan være vanskeligere å sette opp. Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Ok. Skal prøve det i morgen. Begynner å bli lei av å fikle med nettverket nå. Jeg har nå i det minste lært litt mer om nettverk etter all denne knotingen. Takk for hjelpen! Endret 8. november 2008 av Windkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå