Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan åpne en port?

Anbefalte innlegg

Jeg har ADSL levert fra Nextgentel...har Netopia router og modellen er 3351.

Hvordan åpner jeg porter slik at jeg klarer å sende filer via IRC, MSN osv...og hvilke konfigurasjoner må jeg stille på i IRC og MSN for å få dette til...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du kan alltids få noen som ikke har rørt ruteren sin til å gi deg en dump av oppsettet.

Tenk deg om. Hvis du f.eks disabler brannveggen helt, hvilke konsekvenser har det? Det er en fordel at du vet hva du gjør og at du er sikker på at du vil gjøre det.

Lenke til kommentar
Da lærte du noe i dag óg. Merk, dette er Netopia-ruteren. Cisco kjenner jeg ikke til.

Best å sjekke brannvegg-filteret uansett da... for eksempel er port 6000 TCP ofte stengt. Tror det har vært litt ulike standardoppsett ute og gått. På Cisco ER det ingen brannmur, så der er det uansett bare å NAT'e.

E

Lenke til kommentar

for eksempel er port 6000 TCP ofte stengt. Tror det har vært litt ulike standardoppsett ute og gått.

Nei, det stemmer at 6000 er stengt som standard i Netopia-ruterene. Men dette er detaljer. :)

prøvde å logge meg inn på routeren...noe som seff ikke gikk...hva er galt?

Du har skrevet inn feil passord?

Lenke til kommentar
prøvde å logge meg inn på routeren...noe som seff ikke gikk...hva er galt?

De fleste sidene oppgir at du skal benytte admin som brukernavn, og noway som passord tror jeg.

Dette virker ikke på nyere netopia routere.

Her må du bruke kundummeret ditt - 10000 med en p foran som brukernavn og aktiveringskoden din som passord.

altså: er kundenummeret ditt 38000 så blir brukernavnet P28000

molly

Lenke til kommentar

Jeg skriver:

name:P78904

password:49360486

med Caps Lock på hele tiden...seff er det ikke det passordet jeg har...og det er ikke kundenr heller...det er bare noen tall til å vise hvordan jeg gjør det...men når jeg trykker enter flere ganger etter å ha skrevet inn name og passord...så kommer det "connection to host lost" hvis jeg trykker enter en gang...kommer det bare opp name igjen... :-?

Jeg forstår balla ikke hva som er feil! :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...