Gef Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Jeg har ADSL levert fra Nextgentel...har Netopia router og modellen er 3351. Hvordan åpner jeg porter slik at jeg klarer å sende filer via IRC, MSN osv...og hvilke konfigurasjoner må jeg stille på i IRC og MSN for å få dette til...? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Tja. Google er jo din venn. Og det har vært oppe en god del ganger i forumet tidligere. Men søkefunksjonen suger, så her er noen linker: http://student.iu.hio.no/~s108343/ http://www.relativt.net/ http://www.reflectdesigns.net/ngt/ Porter under 1024 må åpnes i brannvegg og NATes. Porter over 1024 trenger du kun NATe. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Er det en viss risiko for å ødelegge noe? Er det noen ulemper ved å gjøre dette som jeg burde vite om? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Nei, du kan alltids få noen som ikke har rørt ruteren sin til å gi deg en dump av oppsettet. Tenk deg om. Hvis du f.eks disabler brannveggen helt, hvilke konsekvenser har det? Det er en fordel at du vet hva du gjør og at du er sikker på at du vil gjøre det. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Folk er vel ikke så ofte utsatt for hacking? Anbefaler dere at jeg gjør det? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Du kan jo ha ZoneAlarm kjørende. Gjør hva? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Ja, er du gal. Seff. Åpne i vei. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Porter under 1024 må åpnes i brannvegg og NATes. Porter over 1024 trenger du kun NATe. hah, var jeg ikke klar over Lenke til kommentar
Lch Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Da lærte du noe i dag óg. Merk, dette er Netopia-ruteren. Cisco kjenner jeg ikke til. Lenke til kommentar
Eloquence Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Da lærte du noe i dag óg. Merk, dette er Netopia-ruteren. Cisco kjenner jeg ikke til. Best å sjekke brannvegg-filteret uansett da... for eksempel er port 6000 TCP ofte stengt. Tror det har vært litt ulike standardoppsett ute og gått. På Cisco ER det ingen brannmur, så der er det uansett bare å NAT'e. E Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Porter under 1024 må åpnes i brannvegg og NATes. Porter over 1024 trenger du kun NATe. Man kan dog endre 2 entries i filteret. så slipper man å åpne i filteret. De to default entriene der det står <1023 elns Lenke til kommentar
Gef Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Er det noen spesielle porter jeg må åpne for å kunne sende filer via IRC eller MSN? Hørte en som snakket om noe slikt... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 prøvde å logge meg inn på routeren...noe som seff ikke gikk...hva er galt? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 for eksempel er port 6000 TCP ofte stengt. Tror det har vært litt ulike standardoppsett ute og gått. Nei, det stemmer at 6000 er stengt som standard i Netopia-ruterene. Men dette er detaljer. prøvde å logge meg inn på routeren...noe som seff ikke gikk...hva er galt? Du har skrevet inn feil passord? Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Hva er porten til å sende filer i Mirc?? Noen som vet det? Lenke til kommentar
molly Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 prøvde å logge meg inn på routeren...noe som seff ikke gikk...hva er galt? De fleste sidene oppgir at du skal benytte admin som brukernavn, og noway som passord tror jeg. Dette virker ikke på nyere netopia routere. Her må du bruke kundummeret ditt - 10000 med en p foran som brukernavn og aktiveringskoden din som passord. altså: er kundenummeret ditt 38000 så blir brukernavnet P28000 molly Lenke til kommentar
Gef Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Prøvde akkurat det...men det gikk ikke... Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Husk å ha STOR "P" ikke liten. det var feil hos en kompis av meg! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Jeg skriver: name:P78904 password:49360486 med Caps Lock på hele tiden...seff er det ikke det passordet jeg har...og det er ikke kundenr heller...det er bare noen tall til å vise hvordan jeg gjør det...men når jeg trykker enter flere ganger etter å ha skrevet inn name og passord...så kommer det "connection to host lost" hvis jeg trykker enter en gang...kommer det bare opp name igjen... :-? Jeg forstår balla ikke hva som er feil! :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå