Toast Is Pimp! Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Brevet: Sendigen er åpnet. Faktura mangler.1 Brillehus og 2 par solbriller. Legg ved kvitering eller faktura som viser sendingens innhold og verdi. Fødselsnr (11 siffer) må påføres og sendes inn: ____ Jeg kan gi posten fullmakt og få de til og gjøre det. Men jeg skjønner dette ikke. Jeg har ikke noe kvitering på denne ""gaven"" hvordan skal jeg gjøre det da? Kjøpte 2stk solbriller for en verdi av ca 500 NOK med frakt. Om solbriller/optikk som dette ikke må taes toll på fant jeg ikke ut på toll.no sine sider. Pakken skal være markert som Gave, verdien på 50 Euro... Så slik ser sporingen ut: 07.11.08 08.48 ANKOMMET LAGER 0024 OSLO 06.11.08 20.20 AVVIK I PRODUKSJONEN Årsak: [b]Antatt tollpliktig[/b] 0020 OSLO 06.11.08 11.44 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0001 OSLO 04.11.08 17.34 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE Kan det hende at jeg nå må fø norge med moms? Endret 9. november 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 I utgangspunket ikke. Hvis gaven er markert med "gave og har en samlet verdi på under 1000,- NOK så skal dette gå igjennom såfremt det er sendt fra en privatperson. Det henter forresten ofte at pakkene blir stoppet for sjekking, det samme skjedde med min pakke nå som ligger og godgjør seg hos tollvesenet. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Takker for svar! Var vel fra en liten privatperson. Pakken kommer fra Tyrkia mener jeg. Lenke til kommentar
nls Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 ankommet lager betyr nok at du må vil få et brev fra privatfortolling, hvis ikke skulle det bare stått "videresendt til mottaker" ? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Null peiling. Derfor jeg er her... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Vis pakken er merket med gave så skal du slippe moms for da er grensen 1000kr, men vis han glemte å merke den som gave så må du betale moms for da er grensen 200kr. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Living on a prayer... Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Nei vet dere hva. Kom et brev der det stod at de hadde åpnet pakken og det manglet Faktura. Skjønner ikke hvordan jeg skal fortolle. Ser ut som uansett hva jeg gjør må jeg betale 99kr i gebyr. Så jeg tror jeg tar alternativ 1. Fortollingsfullmakt. Der posten beregner tollen. Men hva skal jeg gjøre? Hvordan gir jeg dem fullmakt da? Går til nærmeste postkontor som ala en butikk og viser dem underskriften og fødselsnummeret? Hva med verdien? De får jo aldri den riktige verdien regner jeg med. Jeg må spørre dama hva hun markerte den som. Eller skal jeg ta utskrift fra Paypal? Endret 8. november 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 "Hvordan gjør jeg dette? " ------------------- Hva står det på lappen som fulgte med da ? ALT du trenger å vite står der. Hvis ikke,kontakt TOLLVESENET !! Er det så vanskelig ? Jeeez... Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Jaja. Får håpe at dette er adressen da. Posten Norge ASGodssenteret DOK NO-0024 OSLO Endret 9. november 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
trulsd Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Hadde et lignende problem en gang, eneste forskjellen da var at vareverdien var under 200. Jeg sendte bare kvitteringsmailen fra paypal videre til mail-adressen som står på det brevet du har fått. Da ble pakken sendt videre i systemet. Men når du har kvittering på at du har betalt, så er det jo ikke en gave.. Blir vel vanskelig å komme utenom noen form for betaling her.. Forøvrig latterlig lav tollgrense.. Hadde den blitt indeksregulert, så hadde grensen vært på rundt 1100 nå.. Og for det det er verdt, så kan jo interreserte signere her.. Opprop.no Endret 10. november 2008 av trulsd Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Jeg bøyde meg i støvet, og skal nå bidra Trygdesnyltere og fø nasjonen med og betale 25% moms + 90kr for "arbeidet". Sendte utskrift fra PayPal + det brevet der jeg har signert i dag. + mitt personnummer? Skal de egentlig ha det? Stod noe med at adressen måtte være registrert i Norge. Håper ikke pakken farer hjem der jeg ikke bor nå.... Lenke til kommentar
trulsd Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Håper ikke pakken farer hjem der jeg ikke bor nå.... Ville vært ganske drøyt å ikke sende pakken til adressen som står på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå