burger`n Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hei Jeg kjører XP på DISK0 og Kubuntu på DISK1. Det er bootloaderen til Linux som benyttes ved oppstart og den er installert på DISK0. Jeg må ha ut DISK1 av PCen, jeg trodde det var bare til å ta den ut og alt skulle være som før, men når jeg skal inn i XP får jeg GRUB can not be loaded. Jeg måtte da sette i DISK1 og installere Kubuntu på nytt for å komme inn i XP. Er det noen som kan hjelpe meg å fjerne bootloaderen evt sørge for at jeg kommer meg direkte inn i XP? Takknemlig for svar Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Napp ut DISK1, sett inn windows-xp-installasjonscden din og boot fra denne. Trykk E eller R for å komme inn i gjennoprettingskonsollen. Velg riktig windowsinstallasjon, skriv FIXMBR + <enter>. Reboot inn i XP. Endret 7. november 2008 av Kagee Lenke til kommentar
burger`n Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå