P0nduz Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hei Tenkte jeg skulle legge inn en linux distro på den nye 1000h. Men hvilken distro er enklest for oss som ikke har jobbet mye med linux før? Er det eventuelt mulig og få tak i den linux distroen som følger med de som ikke selges med xp? Takker for svar. Mvh ..christer.. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Jeg vil ikke anbefale Xandrosversjonen som vanligvis følger med EEE Linux-versjonene. Ubuntu er vel "the distro" for nybegynnere, her har du en kort guide som burde fungere med både Ubuntu og Xubuntu. (Xubuntu er en lettere versjon av Ubuntu), men jeg kjører Ubuntu på min EEE 1000 (ikke H) uten problemer. Endret 7. november 2008 av Kagee Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Okay. Det så ut som mer stress enn det jeg kunne tenke meg å ha for å få dette opp og gå. men takker for svar:) har du noen andre forslag? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Vel, skal du installere et hvilket som helst operativsystem, så må du for EEE'en uansett flytte det over på en minnebrikke eller minnepenn, så det må du uansett gjøre. Om du da ikke har en usb-cdrom, noe de færreste har i baklommen. Ellers er det kun å legge til en ny kjernel etter instruksjoner for å få trådløst nettverk, vil ikke kalle det mye arbeid. Endret 7. november 2008 av Kagee Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 for meg vil det å legge til ny kernel være mye arbeid da jeg ikke aner hvordan jeg skal gjøre det.. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 http://array.org/ubuntu/setup-intrepid.html <<<--- Åpne en terminal, følg instruksjoenene. Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Slenger meg på denne tråden her da jeg er i samme situasjon som trådstarter Bortsett fra att jeg er ganske blank på Linux.... Har XP på maskinen nå som jeg ønsker og beholde,dvs att jeg da vil gå for en dualboot. Men kan det være smart og partisjonere hd i 3 deler?(Den er i 2 partisjoner nå)Tenker da på os på hver sin partisjon og alt av lagret materiale på den siste partisjonen. Men kan da begge os ha tilgang til lagrings partisjonen?Er det mye styr og få dette til? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Ja, det kan nok være lurt med en slik inndeling. Ubuntu EEE eller Ubuntu 8.10 håndterer dette kjempefint. I installeren får du tilgang til et partisjoneringverktøy og det autodetekterer Windows og legger det til i i bootmenyen. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Tips: Du kan montere Ext2-partisjoner i Windows med "Ext2 Installable File System for Windows". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå