Gå til innhold

Din Rating av littlebigplanet!

Konkulf

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har bestemt meg for å lage en tråd der DERE kan gi en rating!

Den må være sånn:

Grafikk: (sier du litt om hva du syns er bra om grafikken og dårlig, Så etter det gir du rating.)

gameplay: ( Si litt om hva du syns om gameplayen, gi rating.)

Design: (hva syns du om designen av spillet, kan også si litt om Singleplayer mapsene om du har lyst, Gi rating.)

Overall Rating: (gi den Endelige Rate.)

Her er min rating:

Grafikk: Nydelig grafikk, skarp og ser veldig glatt ut, bloomen passer pefekt til stedene de har lagt det til. 10/10

Gameplay: Gameplayen er vel de beste med hele spillet! Alt er basert på fysikk, så dette gir en litt kul blanding av fysikk/adventure. PERFEKT! 10/10!

Design: Perfekt design av spillet, storyen er litt morsom :D Morsomt design kan du vel si :) 10/10

Overall Rating: 10/10!

Beste spillet jeg har spillt, NOEN gang!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grafikk

Original grafikk med skarpe og gode teksturer

9/10

Gameplay

Litt knotete å kontrollere. Spesielt gøy sammen med kompiser. Utfordrende story. Genial editor.

9/10

Overall

Morsomt spill men etter å ha spilt det i flere uker, har den størstee entusiasmen lagt seg. Taper seg i lengden?

9/10

Lenke til kommentar

Grafikk:

Syntes at grafikken er genial, kjempepent og se på og flotte farger!

10/10

Gameplay:

Morsomt, lett å styre, kult at du kan være sur, snill etc.

9/10

Overall:

Et av de bedre spilla jeg har spilt. En klar 10/10

Endret av HaueR
Lenke til kommentar

Eg fekk spelet på fredag, og har fått spelt litt i helga. Her er mi vurdering til no:

Grafikk:

Jaudå, svært pent, og original stil. Når eg ikkje gir full pott er det fordi eg ikkje heilt har sansen for dei "forvrengte" karakterane ein del av desse sære, søte spela har (sjå til dømes Katmari-spela). Det blir på ein måte litt rotete å sjå på for meg, og eg ville nok ha foretrukke ein meir realistisk stil. Dette gjeld då NPC-ane/dyra du møter. Sekkepersonane og gjenstandane liker eg godt den visuelle designen på.

9/10

Spelbarheit:

Dersom dette var eit meir ordinært plattformspel, der du spelte igjennom dei bretta som var i historie-modusen, ville eg truleg ha gitt det ein 7-ar. Kontrollane er litt lause, og eg føler ikkje at eg får heilt den samme flyten som i noko slikt som t.d. Super Mario Bros (til NES). Men det som løftar spelet kraftig, er bretteditoren og det brukarlagde innhaldet. Eg satte meg ned med editoren i går kveld, og vart sitande oppe mykje lenger enn eg hadde tenkt. Her er det enorme moglegheiter for kreativitet, og oppbygginga, basert på fysikk, appellerar kanskje spesielt til ein teknolog som meg.

Merk at eg ikkje har prøvd meg på fleirspelar enno. Eg mistenker at det er bra, og kan komme til å løfte opplevinga endå eit hakk. Men karakteren under er altso basert på einspelar.

9/10

Konklusjon:

Dette er, med mindre der er noko vesentleg eg ikkje har fått med meg, truleg det mest nyskapande spelet i denne generasjonen. Sannsynlegvis er det det mest nyskapande som har dukka opp på mange generasjonar. Eg veit faktisk ikkje kva eg skal samanlikne det med. Før denne konsollgenerasjonen, var der ein del som trudde at bevegelsefølsomme kontrollarar ville bli det store nye denne gongen. Eg vil påstå at dette ikkje har slått til i det heile. Den største nyskapinga er det ikkje verken Nintendo eller Sony som har stått for. Media Molecule har åpna opp for at millionar av kreative sjelar der ute kan omsette ein idè til eit spelbart brett, som dei so kan dele med andre. Moglegheitene er enorme, og vegen frå idè til realisering har blitt kort, sjølv for dei han tidlegare var fullstendig stengt for.

Om eg skal oppsummere kva LittleBigPlanet er, må det bli: "ei blanding av eit plattformspel, teknisk lego, og Youtube". Sjølv om spelet ikkje er perfekt, føler eg det blir feil å gi det viktigaste, mest nyskapande konsollspelet i vår tid noko anna enn full pott. Spel som Resistance, Motorstorm eller Gears of War vil kanskje få høge poengsummar og appellere til mange, men når det kjem til stykket, er det eigentleg berre repetisjon og finpussing av ting som har blitt gjort 1000 gongar før, og vil blir gjort betre 1000 gongar igjen. LittleBigPlanet er eit mykje "større", viktigare spel enn alle desse 3 til saman.

Og dessutan er det steike gøy. :)

10/10

Kay

PS.: Beklagar at eg ikkje fulgte formatet ditt eksakt, Xerius987, eg får meg berre ikkje til å skrive 75% av overskriftene på engelsk, og alt anna på norsk. I tillegg såg eg ikkje heilt vitsen med å dele opp "design" og "gameplay".

Lenke til kommentar

Grafikk.

Spennende og veldig pen grafikk, dog har jeg sett bedre før.

8/10

Gameplay

Morsomt og nytenkende.. Veldig variert (motparten til spill som Assasins Creed)

Men jeg merker at jeg faller litt utenfor målgruppen til spillet, som jeg vil påstå er ca 7-15 år. Og det kan bli litt lite utfordrende, og "kjedelig" i perioder..

7/10

Overall

Basert på min opplevelse av spillet;

7/10

Lenke til kommentar

24 år her og digger det. Kan ikke se at dette ikke appelere til folk på min alder, venner og dama har testa det og likte det godt.

Og at det blir for ensporet er jeg ikke enig i, småspillene er arti å leke med, og man kan lage brett, teste andres osv.

Morro i lang tid fremover virker det som.

Lenke til kommentar

NB: Har spilt 5-10 timer, så tar litt forbehold om innholdet i anmeldelsen. Føler imidlertid normalt at inntrykket rundt denne tiden blir sittende for godt.

Grafikk:

Langt fra det mest imponererde rent teknisk. Er imidlertid sylskarpt og detaljert, og ser ut nøyaktig slik spillet er ment å se ut.

Tror ikke det ville sett stort annerledes ut hvis det ble lansert om ti år. Er alltid pent å se på. Ser med andre ord ingen grunn til å trekke her.

10/10

Gameplay:

Meget kreativt gameplay, med mange elementer man ikke har sett i spill tidligere.

Sackboy er genial i denne type spill. Å skape sin egen sackboy er fengende og frister til å spille mer og finne nye klær og utstyr.

Kontrollen i selve spillet sitter godt, og det tar ikke mange minutter å lære seg alle bevegelsene man trenger.

Er ikke 100% fornøyd dog. Som så mange andre moderne plattformspill er historien alt for lett å spille gjennom. Har ikke møtt noen betydelig utfordring. Savner også *litt* slåssing og powerups. Hadde gjerne også sett at det dukket opp noen uspillbare karakterer med en smule personlighet i spillet. Typisk noen spesielle sekkevenner og fiender som dukker opp regelmessig. Historien i spillet er forøvrig syltynn, men den er interessant nok til at man vil se hva som skjer.

Det er imidlertid flerspillerdelen og online-banene spillets klare kjerne. Er spent på å se hvor mye kreativt som dukker opp etterhvert. Dette blir nok avgjørende for om spillet blir regnet som en tidløs klassikker eller "bare" en solid tittel. Banebygging virker imidlertid meget komplisert og tungt, så tror mange vil holde seg unna; toppen lage én bane.

Karakteren ender i dag på 8, men etterhvert som onlinetilbudet øker, ser jeg for meg at den kan stige til 9. Kanskje også 10, men det er et godt stykke dit.

8/10

Design:

Spillet har gjennomgående et glimrende og originalt design. Litt som nevnt i forrige punkt, savner jeg imidlertid noen bi-figurer i verdenen som kan sprite den opp litt. Kunne gjerne også sett klarere tema på de ulike verdensdelene i historien. Vil også pirke på at ting kan bli litt repeterende.

Men misforstå ikke. Dette er pirk. LBP er en nytelse å se og høre fra start til slutt.

9/10

Totalt:

Føler dette er et spill som passer for veldig mange. Barn og unge opp til 15 år vil nok elske det. Deretter kommer det nok noen år der mange føler seg for moden, før "gamere" over 18/19 igjen vil være interessert.

Karakteren blir 9 av 10. Klarer brukerne å utvikle en genial verden ser jeg for meg at det kan bli 10 av 10, men det er et godt sykke dit. Gameplay-vurderingen må da opp til 10.

9/10

Endret av -kai-
Lenke til kommentar

Det bør vel legges til at jeg bare her spilt "Historie" modus av spillet foreløpig. Er ting som f.eks. det å klistre klistremerker rundt om kring som ikke fenger meg noe særlig.. (Hvertfall det at man har så sinnsykt mange av dem, og må bla gjennom en hel haug av dem for å finne den som passer. Det tar bare tid for meg, mens jeg ser for meg at de på 7-10 år kanskje syns dette er morsomt) Mens andre deler av spillet er utrolig morsomt..

Endret av Tommy
Lenke til kommentar
.......må bla gjennom en hel haug av dem for å finne den som passer. Det tar bare tid for meg, mens jeg ser for meg at de på 7-10 år kanskje syns dette er morsomt

Det er IKKE nødvendig å bla gjennom alle klistremerkene. Dersom du har fått tak i de rette "Nøkkel" klistremerkene vil de bestandig være på toppen i en egen kategori. Ser du at ingen av disse passer med formen hvor det skal plasseres et merke, betyr det at du ikke har funnet det rette klistremerket enda. Det kan ofte ligge på et annet brett.

Lenke til kommentar
.......må bla gjennom en hel haug av dem for å finne den som passer. Det tar bare tid for meg, mens jeg ser for meg at de på 7-10 år kanskje syns dette er morsomt

Det er IKKE nødvendig å bla gjennom alle klistremerkene. Dersom du har fått tak i de rette "Nøkkel" klistremerkene vil de bestandig være på toppen i en egen kategori. Ser du at ingen av disse passer med formen hvor det skal plasseres et merke, betyr det at du ikke har funnet det rette klistremerket enda. Det kan ofte ligge på et annet brett.

Jeg tror han tenkte klistremerker til normalt. At han bruker så lang tid til å finne de han vil bruke. Akkurat det er hans eget problem, men jeg ville ha omformulert meg litt: "...men jeg ser for meg at meg, på 7-10 år kanskje ikke synes dette er morsomt".

Lenke til kommentar

Akkurat å sette klistremerker inne i eit brett når ein spelar, synest eg ikkje er det heilt store, men klistremerka er greie å ha i bretteditoren. No har eg ikkje so mykje erfaring enno, men måten eg jobbar på, er å lage ting del for del, "lakkere" delane kvar for seg med klistremerker, og so lime dei saman.

Kay

Lenke til kommentar

Grafikk:

Flott grafikk, men litt trekk for noe hakking innimellom.

9/10

Gameplay:

Frustrerende dårlig presisjon i plattformaspektet. Dybden kan også være irriterende til tider. Bortsett fra det er det mye bra her.

7/10

Design:

Bra menysystemer, mulighet til å lage flotte baner. Stort sett god oversikt. Mange baneelementer. Får trekk for design av singleplayerbanene, da jeg ikke finner dem særlig bra. Dette henger sammen med den dårlige presisjonen på styringen.

8/10

Totalscore: 8/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...