Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forhold i nybegynnerfase med ADHD barn

Gjest forelsket

Anbefalte innlegg

Gjest forelsket

Jeg er så heldig å ha fått snappet til meg en utrolig kar synes jeg :) Men jeg har bare tenkt litt fremover. Han har en unge med ADHD og har en del problem skolemessig, jeg lurer på hvordan best mulig måte jeg for eksempel kan immøtekomme han og ungen sine behov.

Holder det å lese om ADHD? Hvordan forholder man seg til noen med ADHD?

Bør jeg ta meg noe kurs, er det bøker eller plasser jeg kan få utdypt ting om barneoppdragelse og det å være til hjelp når barn har ADHD?

Noe mer tips?

Har kjempe lite erfaring her.

Vil så gjerne immøtekomme dem begge på best mulig måte!

Skal selvfølgelig ta meg en prat siden med han jeg er med om dette også, men vil bare være litt på forkant så jeg kan bedre forstå hva det er han prøver å fortelle meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ADHD, jeg har ikke noe problemer med det da, men en lite tips er kanskje ikke å se ned på folk, sånn generelt mener jeg. Jeg hater det når folk behandler meg som jeg er en tard, jeg foreslår kanskje bare å lese litt, men mest basere det på hvordan du skjenner denne ungen.

Lykke til

Lenke til kommentar

Det kan sikkert være greit å lese litt, for å få forståelse hva det innebærer, men jeg tror det viktigste du kn ta med deg er at ADHD er et svært vidt begrep og at få tilfeller er like. Det viktigste du kan gjøre er å forholde deg til dette individuelle tilfellet, framfor å prøve å lære masse om noe som kanskje ikke er riktig i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...