Gå til innhold

Spille nye spill med "gammelt" grafikk-kort

Amos

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg Splinter Cell. Jeg har installert spillet og lagt inn directX 9.0. Problemet er at når jeg skal starte spillet får jeg en feilmelding. Det står nevnt noe med 3D og graphics osv.

Jeg har en relativt gammel pc, med 1.2 ghq cpu, 256 MB sdram, og et geforce2 gts 64 MB skjermkort fra Gainward. Er dette kortet for gammelt for Splinter Cell, eller holder det å laste ned nye nvidia-drivere som støtter directX 9?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han trenger vel ikke skjermkort som støtter DX9 for å spille Splinter Cell? Stakkars dem med GeForce4 da :roll:

Jeg klarte å kjøre demoen med 32MB's GF2, 1.3 Ghz og 640 MB SDRam, så jeg syns du også burde klare det.

Vanlig sjekkliste:

Finn nyeste patch.

Finn nyeste driver, ikke nødvendigvis nyeste Beta drivere.

Kommer ikke på mer nå :shrug:

Lenke til kommentar

latterlig å si man trenger dx 9.0 for å spille SC da spillet kun benytter seg av dx 8.1...... :lol: Uansett betyr dx 9.0 kompatible kort kun at det støttes i hardware, man kan spille dx 9.0 spill med dx 8.0 kort, bare at da må de manglende "egenskapene" (eller whatever) enten simuleres (tar opp MYE cpu kraft) eller droppes helt. I spill som Morrowind kan man velge bort pixel shadingen (som gir mye penere og mer realistisk vann) , for kort som ikke støtter dette.

Lenke til kommentar
Han trenger vel ikke skjermkort som støtter DX9 for å spille Splinter Cell? Stakkars dem med GeForce4 da :roll:

Jeg klarte å kjøre demoen med 32MB's GF2, 1.3 Ghz og 640 MB SDRam, så jeg syns du også burde klare det.

Vanlig sjekkliste:

Finn nyeste patch.

Finn nyeste driver, ikke nødvendigvis nyeste Beta drivere.

Kommer ikke på mer nå :shrug:

Hvilke patcher trenger jeg?

Jeg har lastet ned de nyeste nvidia-driverne. Jeg ser at hvis man skal bruke directX 8.1 må man ha versjon 8.1b. Hvor kan jeg finne denne?

Når jeg søker på ms sine sider kommer bare directX 9 opp...

Lenke til kommentar

Vil tippe at den versjonen av DX du trenger ligger på den ene av CD'ene som hører til spillet.

Problemet ditt blir å avinnstallere DX9 som egntlig ikke er "mulig". Der finnes dog veiledninger på nettet til hvordan fjerne... Søk og du skal finne...

Andy

Lenke til kommentar
Vil tippe at den versjonen av DX du trenger ligger på den ene av CD'ene som hører til spillet.

Problemet ditt blir å avinnstallere DX9 som egntlig ikke er "mulig". Der finnes dog veiledninger på nettet til hvordan fjerne... Søk og du skal finne...

Andy

Vil det ikke holde å installere nyeste driverne til geforce2 kortet mitt. Disse vil vel støtte directX 9?

Lenke til kommentar
CuriSi0: Intellimouse 3.0 m/fUnc (slår MX300-500 lett) <-- Det er jo fysisk umulig.. Din mus har 400dpi mens MX300/500/700 har 800dpi. Tenk om de som har denne musen også bruker func? (sry for at jeg er litt off-topic  :) )

Fysisk umulig er det vel at en pc mus slår en annen mus uansett... :wink:

Men det er mer enn dpi som avgjør om en mus er god.

Lenke til kommentar

Andy

Vil det ikke holde å installere nyeste driverne til geforce2 kortet mitt. Disse vil vel støtte directX 9?

Ja, skaff deg noen nye nvidia-drivere du. Om du har lagt inn dx 9.0 skal det gå helt greit også. Bakoverkompatibel.

Lenke til kommentar

Det fungerte greit med nye drivere ja!

Er det noe nytt hos nvidia at du må avinstallere de gamle nvidiadriverne for å legge inn nyeste versjon, eller? Jeg dreit i det, og installerte over de gamle. Har dette noe å si?

Gleder meg til å surfe gjennom Splinter Cell....

Lenke til kommentar
Det fungerte greit med nye drivere ja!  

Er det noe nytt hos nvidia at du må avinstallere de gamle nvidiadriverne for å legge inn nyeste versjon, eller? Jeg dreit i det, og installerte over de gamle. Har dette noe å si?

Gleder meg til å surfe gjennom Splinter Cell....

Du bør fjerne de gamle driverne først, dette fordi noen filer er i bruk og blir ikke overskrevet av nyere versjoner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...