Gå til innhold

Spillefilmer på Youtube

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til de som tror at det bare er skitkvalitet på youtube: avslutt en URL med &fmt=18 så får man full kvalitet på videoen i stedet for den begrensede standardkvaliteten de bruker for å begrense størrelsen på nedlastninger (både for klienter med dårlig linje, og for å spare serverkapasitet).

Det med å måtte se reklame mot å få muligheten til å streame filmer gratis når man vil, joda, høres ut som en grei plan. Så lenge det ikke er usaklig mye reklame tror jeg at jeg vil prøve tilbudet.

En av hovedgrunnene til at jeg har gått helt vekk fra å se på tv er at man ikke kan se ting når man har anledning, men må lage seg tid og nedprioritere andre ting. Og det at ca 1/3 av tiden på tv er reklame hjelper jo heller ikke.

Jeg kan ikke huske forgie gang jeg har kjøpt noe etter å ha sett en reklame uten å ha bestemt meg for å kjøpe tingen på forhånd. Og normalt gjør jeg grundige undersøkelser og sammenlikninger før jeg kjøper større ting, så annet enn brand recognition i noen få tilfeller er det meste reklame jeg ser bare waste.

Lenke til kommentar

GL:

Det blir jo ikke akkurat megasuperduper-kvalitet på YT, selv med &fmt=18-suffixen. Det ble bedre, men ikke på langt nær så bra at jeg har lyst til å se en film på den. Jeg ble dog litt interessert i hva slags kvalitet man får på lyden ved bruk av linjen. Der var det også en merkbar forskjell.

Lenke til kommentar
GL:

Det blir jo ikke akkurat megasuperduper-kvalitet på YT, selv med &fmt=18-suffixen. Det ble bedre, men ikke på langt nær så bra at jeg har lyst til å se en film på den. Jeg ble dog litt interessert i hva slags kvalitet man får på lyden ved bruk av linjen. Der var det også en merkbar forskjell.

Det er en enorm forskjell på både lyd og video, bare du finner noen som har lastet opp video/lyd med tilstrekkelig orginal kvalitet til at du merker forskjellen.

Video blir forbedret opp til ca dvd kvalitet hvis det er tilgjengelig.

Lyd på youtube er normalt tilsvarende 56kbit mp3, men kan gå i hvertfall til 320kbit.

Hvis jeg ikke får trusler fra admins pga. linking til copyright violation kan jeg godt linke til noen eksempler der man tydelig ser forskjellen med og uten &fmt=18

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...