Gå til innhold

Image av laptop hdd til identisk laptop hdd [LØST]


Fungus

Anbefalte innlegg

Har ett lite problem som jeg sliter med å finne fornuftig software til.

 

Har en HP6930p (men det er vel av liten betydning), med følgende partisjoner på

C:\system (downgraded til XP fra Vista med medfølgende cd plater)

D:\data (opprettet manuellt fra "unallocated space" etter at windows var på plass)

E:\recovery (HP sin recovery partisjon med Vista på)

 

Problemet er at pc er defekt, og jeg ønsker å klone disken over på en identisk harddisk, i en identisk maskin. Har testet med Ghost v12, både med og uten USB2 driver i advanced options, men får bare feilmelding.

Prøver nå med Acronis True Image, men er bekymret for at jeg får problemer med disk bokstavene.

Det jeg har gjort er å plukke ut begge diskene, og koble de til en separat maskin, der Acronis nå er installert (og Ghost forsåvidt)

 

Mitt ønske er: En applikasjon som kan lage en identisk disk klone, i windows. Om det er home,business,enterprise spiller mindre rolle, bare det fungerer.

 

Edit: Benyttet en utgave av Acronis TrueImage Home 2009, koblet til begge diskene via sata->usb i windows. Clonet gammel til ny disk. Satte ny disk i maskinen. Startet opp. Fikk BSOD på oppstart fra hibernate, valgte å slette gjenopprettningsfilene, startet så opp igjen, og maskinen er i drift !

Eneste som skjedde var at stasjonsbokstaver utenom C:\ ble byttet om

Orginal settings:

C:\system | D:\Recovery | E:\cdrom | F:\Data

Etter clone settings:

C:\system | D:\Data | E:\cdrom | F:\Recovery

Byttet bare om på bokstavene i disk management, og nå er alt i orden. (har ikke sjekket om recovery virker, men har ikke planer om å benytte Vista alikevel).

 

Skal evaluere Business edition av Acronis nå framover tenker jeg. Om noen har noen andre tips så sier jeg ja takk til det også :)

Endret av Fungus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

hmm., feilmeldingene fra Ghost er dessverre ikke loggført. Husker ikke hva de omhandlet heller dessverre. Brukte identisk hardware oppsett med Acronis, så det er fullt mulig at det var en konfigurasjonsfeil i Ghost som forårsaket at det ikke fungerte som det skulle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...