krimol Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hei! Jeg får ikke startet opp windows vista home premium. jeg får et svart bildet opp hvor det står: system32\hall.dll filen mangler. så jeg lurer på hva skal jeg gjøre for å fikse dette? jeg har en rekke viktige dokumenter på pcen som ikke kan gåes tapt. går de ann å booter fra Vista cd å reparere det ved den uten at dokumentene og filene mine går tapt? treng svar fortest mulig! takk:D Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Har du ein anna maskin med Windows Vista i tilgjengeleg? Endret 7. november 2008 av steffenz Lenke til kommentar
krimol Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Har du ein anna maskin med Windows Vista i tilgjengeleg? ja Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Skjedde dette helt plutselig, eller avinstallerte/slettet du filer/program da dette skjedde? Du kan prøve å boote med Vista-CDen, og deretter velge "Reparer". Dersom du allikevel hadde tenkt å formatere maskinen kan du også gjøre det. For å redde filer laster du ned Knoppix Live-CD. Du kan også bruke Knoppix til å legge hal.dll i system32-mappen. hal.dll kan lastes ned her. Lenke til kommentar
krimol Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Skjedde dette helt plutselig, eller avinstallerte/slettet du filer/program da dette skjedde? Du kan prøve å boote med Vista-CDen, og deretter velge "Reparer". Dersom du allikevel hadde tenkt å formatere maskinen kan du også gjøre det. For å redde filer laster du ned Knoppix Live-CD. Du kan også bruke Knoppix til å legge hal.dll i system32-mappen. hal.dll kan lastes ned her. Det skjedde etter at jeg prøvde å installere xp på en anna partisjon, slik jeg fikk xp og vista.. men so viste de seg at de ikke gikk ann å installere Xp på bærbaren, slik at installasjonen blei avbrutt halvvegs. Så jeg formaterte partisjonen hvor xp skulle vere slik at jeg fjernet xp filene.. Etter dette so ville ikke Vista starte pga. hall.dll feil ;s Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Da må du gjøre slik jeg forklarte ovenfor. Last ned en live-CD, boot med den, legg inn hal.dll i system32-mappen, restart uten live-CD, og problemet burde være løst. Lenke til kommentar
krimol Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Da må du gjøre slik jeg forklarte ovenfor. Last ned en live-CD, boot med den, legg inn hal.dll i system32-mappen, restart uten live-CD, og problemet burde være løst. okej! skal teste å se om jeg får dette til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå