Gå til innhold

Kan jeg formatere C:?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden infoen om hvor winXP ligger og annen relevant boot info ligger på c: vil det ikke fungere feilfritt å formatere c: ... Selv om selve OS'et ligger på en annen disk, basterer altid bios booten på noen filer som ligger i rota på c: ... bla.a boot.ini ... jeg har ikke oversikt over hvilke filer det her dreier seg om, men jeg kan med sikkerhet si at det mest sansynlig ikke kommer til å gå smerte fritt med en format c:

Lenke til kommentar

Støtte på et rart problem. Har satt den disken jeg skal ha OS på som primary master, og formatert C: på den. Men jeg får ikke installert W98 på den! :o

Får melding om at det ikke kan installeres på disken, kan ikke bruke NTFS bla bla bla. Men partisjonen er FAT, har også prøvd å formatere den fra en W98 bootdisk. Har også prøvd å overføre systemfilene fra A:, får ikke bootet da heller. Skjer ingenting.

:shrug:

Lenke til kommentar

Vel, nå har jeg til og med prøvd å konvertere C: til FAT16(!), og det går fortsatt ikke. Hadde virkelig ikke trodd at jeg skulle få problemer med å installere Windows :oops:

Får ikke bootet fra Win-CD.

Jeg har som sagt overført systemfiler fra A: til C:, og jeg synes det er merkelig at maskinen ikke booter da... (disken er primary master).

Lenke til kommentar

det er bare en ting jeg lurer på, hvorfor vil du ha win98 på c:???

Har du prøvd å sette cd-rom'en først i boot rekka om du vil boote fra den?

Jeg vet ihvertfall at hos meg nekter den det om jeg ikke bytter i bios :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...