Rikky Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Har en win98-install på C:, og XP på en annen. Installerte XP etter 98, og jeg har en oppstartsmeny der jeg kan velge OS. Hvis jeg formaterer C:, vil da XP boote? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Ja. Men det er enkelt å teste. Napp ut c: Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 *Tenke i 2 sek neste gang* :oops: Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Siden infoen om hvor winXP ligger og annen relevant boot info ligger på c: vil det ikke fungere feilfritt å formatere c: ... Selv om selve OS'et ligger på en annen disk, basterer altid bios booten på noen filer som ligger i rota på c: ... bla.a boot.ini ... jeg har ikke oversikt over hvilke filer det her dreier seg om, men jeg kan med sikkerhet si at det mest sansynlig ikke kommer til å gå smerte fritt med en format c: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Bah humbug. Ikke alltid, i så fall. Jeg har gjort det samme som RikkyRally, og det funket smertefritt her. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Funket dessverre ikke. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 XP trenger boot.ini + ntldr for å boote... muilig den trenger mer og, men det er ikke så vaskelig å få til, bare knote litt selv... Forske litt selv, så finner man ut mye... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Joda, det er ikke noe problem, det er bare en del herk for å få det til... Må installere windows på nytt og bytte om litt på diskene. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Støtte på et rart problem. Har satt den disken jeg skal ha OS på som primary master, og formatert C: på den. Men jeg får ikke installert W98 på den! :o Får melding om at det ikke kan installeres på disken, kan ikke bruke NTFS bla bla bla. Men partisjonen er FAT, har også prøvd å formatere den fra en W98 bootdisk. Har også prøvd å overføre systemfilene fra A:, får ikke bootet da heller. Skjer ingenting. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 low level format? eller du kan prøve å slette partisjonen, for så å lage den på nytt(partition magic el. computer management), eller la win98 gjøre det for deg når du skal installere Lenke til kommentar
alexf Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 det beste er vel å ha XP liggende først på disken.. altså en reinstall av alt.. ligger ikke oppstarten på en egen partisjon mbr? eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Bah humbug. Ikke alltid, i så fall. Jeg har gjort det samme som RikkyRally, og det funket smertefritt her. Boot filene ligger på c: Så du skal ha flaks for å få opp xp om du formaterer c partisjonen. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Vel, nå har jeg til og med prøvd å konvertere C: til FAT16(!), og det går fortsatt ikke. Hadde virkelig ikke trodd at jeg skulle få problemer med å installere Windows :oops: Får ikke bootet fra Win-CD. Jeg har som sagt overført systemfiler fra A: til C:, og jeg synes det er merkelig at maskinen ikke booter da... (disken er primary master). Lenke til kommentar
Term Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 det er bare en ting jeg lurer på, hvorfor vil du ha win98 på c:??? Har du prøvd å sette cd-rom'en først i boot rekka om du vil boote fra den? Jeg vet ihvertfall at hos meg nekter den det om jeg ikke bytter i bios :-? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Får ikke installert 2k eller XP fra dos-mode. Får heller ikke bootet fra CD. "ATAPI emulation failed" eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå