Rivamann Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Har oc cpu`en og jeg ligger på 1.35v. Gradene ligger på 45 under idle og 65 under load. Det blir vel en viss slitasje etter hvert det ikke sant, hvis man spille en del. Litt ny på dette Og forresten er det noe som heter pci kjøler til f.eks. skjermkortet Syns den ligger på så høyt under idle og load. (78c idle og nærmere 90c under load) Endret 7. november 2008 av Rivamann Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Syntes at det er helt greie temperaturer du har på både CPU og GPU. 65 grader under load, er det da under 100% load på alle kjernene eller under spilling? Er det med standardkjøler forresten? Det finnes PCI kjølere, men de festes som regel under skjermkortet for å blåse bort varmen som samles der. Du kan sikkert finne en annen kjøler for selve kortet (ikke PCI kjøler), men jeg syntes at temperaturet virker helt greit, det er jo tross alt et kort som er overklokket fra fabrikken. Lenke til kommentar
Rivamann Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Syntes at det er helt greie temperaturer du har på både CPU og GPU. 65 grader under load, er det da under 100% load på alle kjernene eller under spilling? Er det med standardkjøler forresten? Det finnes PCI kjølere, men de festes som regel under skjermkortet for å blåse bort varmen som samles der. Du kan sikkert finne en annen kjøler for selve kortet (ikke PCI kjøler), men jeg syntes at temperaturet virker helt greit, det er jo tross alt et kort som er overklokket fra fabrikken. Jeg spilte litt Farcry 2 nå, lå på ca 68c nå, men nå hadde jeg satt på døra på kabinettet da Jo, den loader 100% på alle kjernene, kjører zalman 9700 eller den 9500 til cpu`en.(Har ikke helt sjekka). Den bråker så innmari på full guffe, det er negativt. Så på en Noctua NH-C12P, den virka bra og stillegående, men gud å dyr Den gpu`en syns jeg blir utrolig varm, kan jo nesten steke et egg på den ligger på sånn 90c tenker jeg. Jaja hvis det ikke er så farlig, så behøver jeg kanskje ikke noe til den da Går jo an å stille på vifta i rivatuner da. Sliter du med farcry 2 under spilling. Jeg får ikke spillt under directx 10, da henger musa litt igjen. Hvis jeg drar musa litt til side, så tar det ca halvt sekund før den reagerer Og en annen ting til, den kan henge seg og plutselig går ut i windows eller at den rett og slett henger seg, sånn at jeg må restarte. Har du merket noe til det? Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg vil anbefale denne Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Om den henger seg/fryser så har du muligens en litt ustabil OC. Du kan klokke litt ned (CPU) eller skru opp volten litt (men det burde du egentlig ikke gjøre siden du allerede har litt høye temperaturer). Du kan jo se litt på denne kjøleren som har litt hyggeligere priss enn Noctua, men da kjøler den også litt dårligere logisk nok. Om du vil satse på OC så kan du faktisk vurdere Noctua eller evt. TRUE som er gode kjølere begge to. Om du får en kjøler til din 9800gx2 vet jeg faktisk ikke, siden de fleste skjermkortkjølere er designet for kort med 1 GPU. Jeg prøvde å leite litt, men fant ikke stort. Lenke til kommentar
Rivamann Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 meneh jeg tror faktisk den klikka på farcry 2 når jeg ikke hadde overklokka den, men har dere merka noe til det med musa eller no? At den henger litt etter? Jeg får ikke innstallert de nye driverne til nvidia, så jeg må bruke en gammel driver 175.16. Jeg ser også at det er flere som sliter med å få til dual screens med multi-gpu mode. Skjønner det ikke. Klarer de ikke få laget en driver som faktisk støtter alt ved det nye skjermkortet som har kommet ut da Lenke til kommentar
Rivamann Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Jeg har et nytt spørsmål angående CPU-Z! Hvorfor i all verden viser den at jeg har pc2-6400, når jeg egentlig har pc2-8500 :)Dette var snodig for meg jeg håper at det er 8500 som blir brukt på en måte. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Trykk på "memory" fanen og se hvilken hastighet som står der. Det jeg fikk googlet meg fram til er at Kingston muligens bruker PC6400 betegnelse for å unngå kompabilitets problemer med noen hovedkort, men brikkene skal kunne operere helt fint på PC8500 frekvenser. P.S.: Siden du kjører overklokka så kan frekvensen på minnet enten være noe høyere enn 533Mhz ( 1066 effektivt, PC8500) eller lavere enn 533Mhz (Det tallet du får i "memory" fanen i CPU-Z må du gange med 2 for å få effektiv frekvens). Om minnet kjører på en betydelig lavere frekvens så kan du gå inn i BIOS og prøve å justere litt for å få mest ut av systemet ditt med OC. Lenke til kommentar
Rivamann Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Trykk på "memory" fanen og se hvilken hastighet som står der. Det jeg fikk googlet meg fram til er at Kingston muligens bruker PC6400 betegnelse for å unngå kompabilitets problemer med noen hovedkort, men brikkene skal kunne operere helt fint på PC8500 frekvenser. P.S.: Siden du kjører overklokka så kan frekvensen på minnet enten være noe høyere enn 533Mhz ( 1066 effektivt, PC8500) eller lavere enn 533Mhz (Det tallet du får i "memory" fanen i CPU-Z må du gange med 2 for å få effektiv frekvens). Om minnet kjører på en betydelig lavere frekvens så kan du gå inn i BIOS og prøve å justere litt for å få mest ut av systemet ditt med OC. Jo takk for bra svar, men tenkte på det med minnet, kan jeg ikke bare kjøre på 1066 da. De vil jo leve lenge for det ikke sant Hvis jeg skal kjøre på 1066 så kan jeg likeså godt huke av på "unlinked". Frekvensen var 400 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 400 så ganske logisk ut, spesielt om du kjører linked ja. 3600/9 = 400Mhz på FSB og hvis det er linked så blir det jo 400 på RAM også. Om du får kjørt akkurat 1066 (533) vet jeg ikke. Hovedkortet ditt bør jo støtte 5:6 ratio noe som vil gi ihvertfall 3600/9x6/5= 480Mhz (960Mhz) Om du vil prøve 2:3 ratio så blir det 3600/9x3/2= 600Mhz (1200Mhz) Vet ikke om brikkene dine greier 1200Mhz, men du kan jo prøve med litt volt og kanskje øke litt på dine timings. Ellers så er det sikkert ganske mange muligheter du kan velge i BIOS. Det er bare å prøve seg fram til du finner noe stabilt Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Han har ratioer men han kan også klokke minne separat, pluss at han har litt småproblemer med overklokken, siden han har søpplet til Nvidia, populært kjent som 780i. Joda, jeg vet hva jeg snakker om, sitter på ett Striker 2 Formula selv faktisk, ikke akkurat nå da, har RAID på Intel sin sørside så total overgang til Striker'n kommer ikke på tale, ikke at jeg ønsker det heller, jeg er ikke fornøyd med hva Strikern leverte. Hadde faktisk problemer fra dag 1, du må huske på at under overklokking så trekker du frem de svake sidene ved brikkesettet, så om du ikke får den helt stabil så er ikke det så rart. Intel brikkesett er generelt bedre enn Nvidia sine når det kommer til overklokking og stabilitet. Lenke til kommentar
Rivamann Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 (endret) 400 så ganske logisk ut, spesielt om du kjører linked ja. 3600/9 = 400Mhz på FSB og hvis det er linked så blir det jo 400 på RAM også. Om du får kjørt akkurat 1066 (533) vet jeg ikke. Hovedkortet ditt bør jo støtte 5:6 ratio noe som vil gi ihvertfall 3600/9x6/5= 480Mhz (960Mhz) Om du vil prøve 2:3 ratio så blir det 3600/9x3/2= 600Mhz (1200Mhz) Vet ikke om brikkene dine greier 1200Mhz, men du kan jo prøve med litt volt og kanskje øke litt på dine timings. Ellers så er det sikkert ganske mange muligheter du kan velge i BIOS. Det er bare å prøve seg fram til du finner noe stabilt Meneh hvis jeg tar "unlinked" da. Nå er ikke jeg helt kjent med åssen det med minnet skal være men, hvis jeg tar "unlinked" så kan jeg jo velge at den skal stå på 1066 som er det høyeste den klarer eller de da Endret 18. november 2008 av Rivamann Lenke til kommentar
Rivamann Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 (endret) meneh den fryser i ny og ne nå. Skjønner det ikke helt. Prøvde med 1.4 til 1.5vCore meneh når den har gått i hvilemodus så kommer jeg ikke tilbake igjen. Da må jeg restarte den. Har det noe med minnet å gjøre Dette kjører jeg vCore: 1.4 til 1.5 Mem: 2.10 - 2.12 Vtt: 1.5 Vll:1.4 NB:1.5 SB:1.5 1600 fsb og unlinked Alt på disable utenom den calibration greia Endret 23. november 2008 av Rivamann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå